ISTRAŽIVANJE O MEDIJIMA

Hrvati vjeruju internetu i radiju, novinama i televiziji ne

Hrvat prosječno 400 minuta provede uz medije, no gledanost televizije pada, a istovremeno raste slušanost radija
 Jadran Babić/CROPIX

ZAGREB - Hrvatski građani novinare u zemlji opisuju pohvalama poput pismeni i razumljivi, međutim isto tako smatraju kako su skloni manipulaciji, senzacionalizmu te isticanju loših vijesti te tendencioznosti, izjavila je danas direktorica nezavisnog istraživačkog centra 'Media metar' Vanesa Benković tijekom predavanja na zagrebačkom Fakultetu političkih znanosti.

Benković je predstavila rezultate opsežnog istraživanja 'Hrvatski novinari i mediji u očima građana: vjerodostojnost, povjerenje i utjecaj' provedenog povodom 47. godišnjice FPZ-a. U anketama je sudjelovao reprezentativni uzorak od 1000 građana.

- Građani najviše vjeruju internetu, radiju i televiziji, no kada je riječ o vijestima iz politike Hrvati najviše povjerenja imaju u radio te internet, a najmanje u dnevne novine i televiziju - objasnila je Benković te dodala kako se najviše vjeruje u svjetske medije dok na nižoj razini lokalni mediji imaju prednost pred nacionalnim.

Nešto manje od polovice građana (48,6 posto) vjeruje kako su mediji pod apsolutnom kontrolom vlasnika i izdavača dok 78 posto njih smatra da medije koji objavljuju neistinu treba zabraniti.

Više od 80 posto Hrvata drži kako novinari moraju biti stručno osposobljeni za svoj poziv te od njih najviše očekuju da budu kritičari nepravilnosti, informatori i savjetnici građana te zaštitari demokracije. Najmanje žele da im novinari 'sole pamet'.

- Nešto malo više od dvije trećine građana smatra kako mediji forsiraju pesimistične teme iako se često spominje da su najčitanije teme upravo one iz 'crne kronike' - pojasnila je Benković.

Od institucija na prvom mjestu je Crkva, potom znanstvene i obrazovne institucije kao i vojska te intelektualci. Najmanje se vjeruje Vladi, Saboru i političkim strankama općenito.

- Hrvat prosječno 400 minuta provede uz medije, no gledanost televizije pada, a istovremeno raste slušanost radija - rekao je Igor Kanižaj s FPZ-a te dodao kako od 2004. godine sve više pada čitanost tiskanih medija.

Kanižaj ističe i kako je u posljednjih 18 godina u području medija došlo do procvata industrije, no i pada kvalitete istih.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. travanj 2024 07:47