ONLINE KUPNJA

HTIO IZNENADITI SUPRUGU PA NASJEO NA PREVARU Ulaznice za koncert naplatili mu tri puta skuplje: 'To je psihološki pritisak i zavaravajuće oglašavanje'

Bruno Konjević / HANZA MEDIA, screenshot

Plavi orkestar

 

Manuel Šabulić iz Rijeke supruzi je za rođendan odlučio darovati put u Split na koncert "Plavog orkestra", čiji su oboje fanovi.

Priprema rođendanskog iznenađenja ostavila mu je, nažalost, gorak okus u ustima... Čitatelj je, naime, ulaznice platio gotovo tri puta više nego što bi ga došle da ih je kupovao preko domaćih online servisa za prodaju karata, poput Croatia Ticketsa. Internetsku kupovinu obavio je, međutim, preko portala Viagogo i - zažalio, javlja Slobodna Dalmacija.

Blinkale poruke

- Možda će netko reći da sam bio naivan, no ja zbilja smatram da je ovdje riječ o prijevari na koju valja upozoriti ljude. Dakle, nakon što sam u kompjutor ukucao "Plavi orkestar, ulaznice", prvi na stranici mi se pokazao upravo Viagogo, koji očito ulaže jako puno truda i novca kako bi bio ispred svih na Googleu.

U svakom slučaju kliknuo sam na tu stranicu i vidio da su najjeftinije karte koje su ostale one za 186 kuna. Promislio sam da je ta cijena sasvim u redu za sjedeća mjesta. Na kupnju me ponukalo i to što se cijelo vrijeme na ekranu pojavljivao natpis "Ulaznice za ovaj događaj se brzo prodaju"...

screenshot

Online prodaja ulaznica za koncert Plavog okrestra

 

U svakom slučaju, u posljednjem koraku narudžbe zaračunali su mi puste naknade i na koncu je ta cijena ulaznice skočila na 280 kuna, a račun za dvije karte izišao je 552 kune. Ja sam, na koncu, tu kupnju i obavio jer su mi konstantno na ekranu "blinkale" poruke "požurite, preostalo je još samo 1 posto ulaznica" i tome slično.

Čitav sistem funkcionira na psihološkom pritisku na potencijalne kupce i zavaravajućem oglašavanju, budući da sam naknadno saznao kako ulaznica u prodaji ima sasvim dovoljno - priča Riječanin Manuel Šabulić.

Šokovima tu nije bio kraj - kad je isprintao svoju e-ulaznicu naš sugovornik je shvatio da nije dobio sjedeća mjesta, već ulaznice za parter. Uz to, začudilo ga je što na karti piše "Croatia Tickets" i ime stanovitog Borne Pielića iz Zagreba.

U Croatia Ticketsu su mi rekli da je Viagogo kupio ulaznice u njihovom sustavu na spomenuto ime, vjerojatno izmišljeno, što sustav, naravno, ne registrira, bitno je da prolazi kod kreditne kartice.

U svakom slučaju, Viagogo je od Croatia Ticketsa, koji prodaje karte po cijeni od 110 kuna, koliko su i na blagajni Spaladium Arene, kupio ulaznice i iskoristio pritom još Mastercard popust od 10 posto. Moje dvije karte, u stvari su ih koštale 198 kuna (220 kuna minus 10 posto popusta op.a.), a meni su ih prodali za 553 kune. To je nečuveno - smatra Manuel.

Službi za korisnike online servisa Viagogo uputio je potom nekoliko mailova, a obratili su mu se tek nakon što im je, kako tvrdi, zaprijetio da će ih prijaviti policiji i Europskom potrošačkom centru (ECC-Net).

- Odgovorili su mi da na povrat novca ne moram računati jer da oni, povrh cijene ulaznice, zaračunavaju još i naknadu za uslugu. Dakle, na jednu e-ulaznicu obračunali su mi tri naknade u iznosu od 91 kune - 55 kuna za rezervaciju, 22 kune manipulativnog troška, te 14 kuna za porez - žali nam se Manuel Šabulić.

Viagogo se, inače, na svojim stranicama predstavlja kao globalna platforma za kupnju ulaznica za sportske, glazbene i druge zabavne događaje. U podacima o tvrtki na koje smo naišli piše da im je sjedište u Švicarskoj, u Ženevi, javlja Slobodna Dalmacija.

Dodatni troškovi

Pod povećalom javnosti Viagogo je, podsjetimo, bio početkom lipnja ove godine, kad je Međunarodna nogometna federacija (FIFA) podnijela kaznenu prijavu protiv spomenutog online servisa zbog neovlaštene prodaje ulaznica za Svjetsko prvenstvo u Rusiji.

FIFA je tada pozvala navijače da ne kupuju karte preko neovlaštenih platformi, uključujući i Viagogo, jer će im biti zabranjen ulaz na stadione. Viagogo je, naime, prodavao ulaznice za SP u Rusiji po dvostruko većim cijenama od onih po kojima ih je prodavala FIFA.

Tako je, pisalo se, najjeftinije ulaznice za utakmicu Saudijska Arabija - Rusija FIFA prodavala po 220 dolara, a Viagogo po 480 dolara. I tada je bilo govora o tomu kako Viagogo preprodaje ulaznice, ali na njih zaračunava razne dodatne troškove što, na koncu, može utrostručiti nominalnu cijenu ulaznice.

Europski potrošački centar Online ulaznice nije moguće otkazati

Na web stranicama Europskog potrošačkog centra (ECC) stoji da potrošači imaju pravo, na navodeći razloge, otkazati online narudžbu u roku od 14 radnih dana od dana zaprimanja narudžbe te vratiti proizvod. Trgovac je, pak, dužan vratiti novac u roku od 14 dana, dok je na kupcu, u većini slučajeva, trošak slanja kupljene robe natrag.

Na nesreću, neke narudžbe ipak nije moguće otkazati, poput iznajmljivanja automobila, hotelskih rezervacija, kupnje putnih karata, pa i ulaznica za koncerte.

 

Izdvajamo