POSLOVNICE ZATVORENE

JEDNA OD NAJPOZNATIJIH HRVATSKIH TURISTIČKIH AGENCIJA U VELIKIM PROBLEMIMA Otkazali su sva putovanja, ne zna se što će biti sa zaposlenicima

 
 Paun Paunovic / CROPIX

Zagrebačka turistička agencija Kompas d.d. trenutno je u poslovnim problemima slijedom kojih otkazuju već dogovorene programe putovanja za putnike, a poslovnice su zatvorene za klijente, doznaje Hina iz agencijskih krugova, a potvrdu je dobila iz Udruge putničkih agencija pri Hrvatskoj gospodarskoj komori (UPA HGK).

"Do nas su došle informacije o problemima u Kompas Zagreb, što smo primili sa žaljenjem", kazao je za Hinu u četvrtak predsjednik UPA HGK Boris Žgomba, ističući da ne može puno više komentirati jer nije upoznat s detaljima.

Savjetuje putnike-klijente Kompasa, ako su oštećeni zbog otkazivanja putovanja, da imaju pravne instrumente, poput jamčevine, osiguranja i drugog kako bi zaštitili svoja prava.

"Informacije koje do nas dolaze od putnika i partnera te agencije ukazuju da je i fizički i pismeni kontakt e-mailom s odgovornima u Kompas Zagreb zadnjih dana teško ostvariv, gotovo nemoguć, te da ne mogu dobiti povratne informacije o onome što ih zanima, bilo da se radi o putovanju ili poslu", otkriva Žgomba, ocjenjujući i da se tu "ne radi o obilježjima agencijskog poslovanja, nego vjerojatno i prije svega o odlukama vlasnika i menadžmenta te agencije".

Nada se da će probleme u Kompasu prebroditi, budući da se radi o agenciji koja putnike vodi diljem Europe i svijeta. Vjeruje da na domaćem agencijskom, ali i širem tržištu problemi u Kompasu to ne bi trebali izazvati veće tržišne poremećaje.

Tako je, naime, bilo i kada je nekadašnja velika agencija Generalturist sredinom 2000-tih godina ugašena, i to zbog pogrešnih poslovnih odluka i neprilagodbe tržišnim trendovima nakon gotovo 80 godina postojanja, a domaće tržište ostalo bez velikog agencijskog igrača.

Hina neslužbeno doznaje da je Kompasu Zagreb otkazao sva putovanja. Tvrtka ima 50-ak zaposlenih.

Vlasnicima Kompasa Zagreb, koji aktivno djeluje od sredine 1960-ih, u proljeće 2017. postalo je društvo Inspire Investments, koje je za račun fonda Inspire Fusion tada preuzeo 86 posto udjela u toj agenciji.

To su potpisima ugovora tada ovjerili Matko Bolanča za račun tog fonda te dotadašnji većinski vlasnik i direktor Kompasa Ivan Pukšar, pri čemu nisu otkrili iznos ni druge detalje transakcije, ali su najavili da će s preuzimanjem Kompasa kao jedne od vodećih domaćih turističkih agencija te ranijim preuzimanjem Fleet rent a cara stvoriti uz ulaganja novu grupaciju koja će u idućim godinama pridonijeti razvoju agencijskog i ukupnog hrvatskog turizma.

Tada, u travnju 2017., najavili su i da su im namjere kreirati određene strateške promjene fokusa poslovanja Kompasa, s posebnim jačanje incominga te primjenom inovativnih tehnologija i procedura poslovanja nastojati ostvariti značajne iskorake ka daljnjem rastu poslovanja i profitabilnosti, bez negativnog utjecaja na stabilnost radnog kadra.

Iz uprave Kompasa Zagreb u četvrtak prije podne nisu odgovarali na upite i pozive.

Zbog tehničko-procesnih razloga dio putnika upućen da se namiri od osiguravatelja

Iz turističke agencije Kompas Zagreb u srijedu su kazali da su zbog tehničko procesnih razloga proteklih dana dio svojih putnika uputili na odgovarajuće osiguravajuće kuće da im financijski kompenziraju neispunjene ugovorne obveze, odgovorili su iz Kompasa Zagreb na upit Hine o problemima u poslovanju.

"Proteklih smo dana, zbog tehničko procesnih razloga, obavijestili dio putnika koji su kod nas u aranžmanima da zbog navedenih poteškoća, a u skladu s ugovorom o putovanju i općim uvjetima i uputstvima za turističke aranžmane Kompasa Zagreb te Zakona o turističkim agencijama, razliku neispunjenih ugovornih obveza namire iz ugovorene usluge o osiguranju turističkih putovanja s odgovarajućim osiguravajućim kućama", odgovorili su iz Kompasa na upit iz Hine.

Napominju da se radi o manjem broju putnika, kako kažu, "ispod 3 posto proteklog mjesečnog razdoblja, odnosno 0,3 posto ovogodišnjeg obujma poslovanja".

"Vjerujemo da će uz naše isprike i navedenu ugovorenu financijsku kompenzaciju ovo neutralno utjecati na naše korisnike, jer se radi o problematici na koju u današnjem globalnom svijetu usluga nailazimo, kako u sklopu organiziranih putovanja tako i pojedinaca, koji svoje putovanje samostalno organiziraju preko uslužnih internet servisa", poručili su iz Kompasa, ne iznoseći detalje o poslovanju, pa niti o zatvaranju poslovnica kao ni budućim aktivnostima.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. travanj 2024 15:58