MALO SUTRA

JOŠ JEDNA PRIČA O ZEMLJI APSURDA Htjela je upoznati 'Full of life' Hrvatsku iz vlaka, ali je doživjela šok i nevjericu. Sve je ispričala na Facebooku

 Facebook

Hrvatske su željeznice, s ciljem ponovnog populariziranja putovanja vlakom kroz Hrvatsku, za ovo ljeto pripremili akcijske cijene za liniju Zagreb-Split. Tako od 1. lipnja do 30. rujna za putovanja vlakom do Splita iz Zagreba po cijeni od 120 kuna po smjeru. Cijene se odnose na jednosmjerna putovanja.

Ova akcija HŽ-a ponukala je jednu Zagrepčanku Asju Zaninović Horbec da kupi kartu jer je željela iskoristiti lijepu priliku da upozna lijepu našu iz druge prespektive.

Svoje iskustvo koje je sličilo na anegdotu iz rubrike vjerovali ili ne, opširno je ispričala na svom Facebook profilu. Na kraju je u Split otputovala busom, a ne vlakom. Zašto je to tako pročitajte njezinu priču.

'Vlakovi voze i sve je ok'

- Ove godine odlučili smo od Zagreba do Splita ići vlakom. Brzi vlak Zagreb - Split vozi 6 sati, lijepa prilika za vidjet našu Full of life Hrvatsku iz druge perspektive. Kupili smo karte na ljetnoj akciji: jednosmjerna karta 120 kuna. Još smo i rezervaciju na sjedala dobili.

Gospođa na šalteru mi je rekla da je sve ok, da vlakovi voze normalno, nema radova na tom dijelu. Ali, svejedno išla sam pitati jos jednu ženu na Informacijama kakva je situacija.

Ona: “Ne, sve je ok. Vlakovi voze i sve ok.”

Ja: “I niste imali problema u zadnje vrijeme.”

Ona: “Ne, vozi sve ok.”

Ja: “I vlakovi se ne kvare i ne prebacuju ljude u buseve?”

Ona: “Ah to, da kad se pokvare onda da, al bus vam je suuuuuper, bolje nego vlak”

Ja: “Ali ja želim putovat vlakom, ali ne busom. (Šokirana sto mi žena iz HŽ-a nudi bus kao bolju vrstu prijevoza.) Dobro, a koliko često se kvario u zadnjih 6 mjeseci?”

Ona: “Ah recimo svaki 4. ili 5. dan prebacuju putnike u bus koji vozi direktno za Split. Ali ne brinite, bus je super, ima i wc koji radi. Ti vlakovi nisu predviđeni za tako duga (?) putovanja i bolje vam je putovati noćnim vlakom, ovi se jako često kvare.”

Ja: Šok i nevjerica, al odlučim kupit karte jer ako slučajno neće vozit vlak prebacit će putnike u bus koji vozi direktno..

Danas, dan putovanja

Zovem informacije da pitam jel sve ok, poznavajući HŽ vrlo sam skeptična.

Informacije: “(Nakon par minuta provjeravanja koje me košta 3 kn/min) Da, da danas idu busevi. Jedan direktno, a drugi staje na svakom kolodvoru.”

Ja: (duboko dišem) Koji od buseva ide direktno?

Informacije: Otkud bih ja to trebala znat?

Ja: Šok i nevjerica.

Provjerim na netu vlak nije vozio ni jučer, neće ni sutra.

Danas, na kolodvoru

Na informacijama: “A da, danas (kao da i jučer nije bilo tako) putnici idu busom. Bus je super, vozi direktno, ima wc”.

Danas, kod vozača

Dva su busa. Jedan ide direktno, drugi staje na više perona. Kako se bira tko ce ući u koji - tko prvi njegova djevojka.

Pitam šofera jel radi wc, rekla mi žena na informacijama 5 puta da radi.

Šofer: “Naravno da ne radi wc. Normalno da vas lažu, lažu cijelo vrijeme”.

Malo o HŽ-u inače:

Željeznička poduzeća zadnjih deset godina uglavnom završavaju gubitkom, nekad i većim od milijarde kuna. Ciljevi restrukturiranja od 2012. do 2016. godine nisu ostvareni, a likvidnost poduzeća je slabija nego prije početka restrukturiranja.

Ukupne obveze željezničkih poduzeća u 2015. iznose šest milijardi kuna, od čega je trećina kratkoročnih obveza.

Željeznice su, pored brodogradilišta i cesta, treći najveći korisnik državnih potpora, jamstava i subvencija. Obveze i dugovi željezničkih poduzeća u vlasništvu države utječu i na rast javnog duga i proračunskog deficita. Od 2006. do 2015. sektoru željeznica dodijeljene su potpore od 8,7 milijardi kuna, a ukupne državne potpore redovito su godišnje nadmašivale 700 milijuna kuna. U razdoblju od 2000. do 2015. odobreno je državnih jamstava 12,64 milijardi kuna.

Obveze i dugovi željezničkih poduzeća u vlasništvu države povećali su javni dug za otprilike 1,3 posto BDP-a. (Anto Bajo i Marko Primorac iz IJF-a, publikacija “Restrukturiranje željezničkih poduzeća u vlasništvu RH”)

Djelatnici HŽ-a dobivaju božićnice, uskrsnice i ogromne otpremnine. Kupuju se novi auti direktorima i jede na račun države. Više od pola linija je neprofitabilno.

Relacija Zg-Split skoro nikad ne vozi brzim vlakom. Što znači da HZ otkupljuje buseve i kao posrednik prodaje karte.

Besplatno do Splita

Btw. nakon sat i pol vožnje još nas nitko nije pitao za kartu tako da ako želite besplatno na more samo se ukrcajte na bus “Vlakom do Splita za 120 kn” ( ). Sutra u 7:35 imate novu priliku.

Koliko je HŽ platio nagibne vlakove da se putnici voze busom: 34 milijuna eura odnosno 255 milijuna kuna. Dobra investicija, nema što!

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. travanj 2024 15:43