KOBNA GREŠKA

KAKO JE I ZAŠTO 55.000 RAČUNA SMEĆE ZAVRŠILO U - SMEĆU! Nevjerojatna priča o zapanjujućem propustu u Osijeku: 'Sve smo morali baciti'

    AUTOR:
    • Jutarnji.hr

  • OBJAVLJENO:
  • 31.08.2019. u 16:15

Osijek, 170619. Dogradonacelnik Osijeka Boris Pilizota odrzao je konferenciju za medije na temu razvoja sustava prikupljanja otpada Od vrata do vrata.
Tom prigodom djelatnici komunalnog poduzeca Unikom podijelili su spremnike za odvojeno prikupljanje staklene i metalne ambalaze stanovnicima naselja Vijenac Ivana Mestrovica. Na fotografiji: podjela kanti. Foto: Vlado Kos / CROPIX
Vlado Kos / CROPIX

Ilustracija

Osječka komunalna tvrtka Unikom imala je nedavno problema s ispostavom računa. Naime, brojni građani nisu dobili svoje račune za smeće, a sad se otkrio i razlog - pogrešno tiskan QR kod.

Prilikom tiskanja novih Unikomovih uplatnica došlo je do greške, potvrdio je za Glas Slavonije direktor Unikoma Davor Vić, a radi se o gotovo 55.000 uplatnica. Tako su računi za smeće završili u smeću, a šteta ove tiskarske greške procjenjuje se na oko 60.000 kuna. Davor Vić je rekao da njihova tvrtka neće snositi štetu, nego tiskara gdje se i dogodio problem. Stevo Anetić, pomoćnika direktora za gospodarenje otpadom, otkriva da je došlo do matematičke pogreške na računu i da građani imaju rok od 15 dana na žalbu kako bi osporili račun koji smatraju neispravnim.

- Uplatnice su kasnile petnaestak dana jer nam je ovo bio prvi polugodišnji obračun, u kojemu je morala biti istaknuta minimalna javna usluga, broj pražnjenja i varijabila koja se očitava s podataka čipova. To nije jednostavan proces jer imamo četiri sudionika u obračunu i naravno da smo imali ‘porođajnih muka’. Stoga postoji mogućnost da je kod obračuna došlo do matematičkih pogrešaka, to nitko ne osporava, ali smo sve ostale sitne nepravilnosti na vrijeme ustanovili - rekao je Anetić, naglašavajući kako u slučaju matematičke pogreške na računu, korisnici imaju rok od 15 dana na žalbu kako bi osporili račun koji smatraju neispravnim.

Ta će informacija svakako koristiti građanima od kojih su neki primijetili nešto više račune za smeće. 

Osim spornih računa, građani su prijavili i probleme s otpadanjem čipova na kantama za smeće. Anetić kaže da nije svaka kanta u Osijeku čipirana jer ima gotovo 52.000 domaćinstava.

- Naravno da ima otpadanja čipova, toga će biti i dalje jer oni nisu potpuno osigurani i imaju svoj ‘rok trajanja’. Međutim, nije istina da je tijekom ljetnih mjeseci zabilježen veći broj otpadanja čipova i da tu ljepilo igra ulogu jer nam je ostala ustaljena dnevna brojka između 10 i 15 spremnika na kojima čip nije postavljen, nije funkcionalan ili je otpao iz nekog razloga - rekao je Anetić za Glas Slavonije.

Za taj problem treba pričekati idući odvoz smeća kad će djelatnik Unikoma ponovno čipirati kantu. Njima je to u interesu, kaže Anetić, jer se bez čipa korisniku neće moći izdati račun. 

- Upravo zbog čipa svaki korisnik može provjeriti kada su djelatnici bili kod njega i koliko puta su odvezli otpad - dodao je i naglasio da se svi korisnici u vezi s čipovima na posudama mogu javiti na broj 031 374 212, ili na e-mail adresu: [email protected]

Više na Jutarnjem...


Izdvajamo