OTKRIVAMO PODATKE O GLEDANOSTI

KAKO POSLUJU HRVATSKE TELEVIZIJE? Nova TV najgledanija, HTV najveći gubitnik

Opća gledanost i oglašavanje na malim ekranima je u padu, a blagi oporavak očekuje se u razdoblju do 2017.

Dodjeljivanje nove nacionalne koncesije opravdano je samo ako je to tržišno održivo - ako postoji ili bi mogao postojati tržišni prostor, odnosno kada postojeći nakladnici ostvaruju ekstraprofite te ako je riječ o specijaliziranim kanalima kada nova TV postaja ima niske troškove koji ne ugrožavaju održivost TV tržišta. U suprotnom to može dovesti do pada kvalitete sadržaja - jedan je od zaključaka studije “Analiza TV tržišta” koje je iznio Ante Šalinović iz agencije Ipsos Puls.

Pola milijuna za studiju

Studiju vrijednu oko pola milijuna kuna jučer je u Novinarskom domu predstavilo Vijeće za elektroničke medije, koje ju je i naručilo još u veljači ove godine kako bi im poslužila kao temelj za donošenje budućih odluka. Istraživanje je provela agencija Ipsos Puls u suradnji s agencijama za istraživanje medija - MediaHub i AGB Nielsen Media. U Studiji se na 130 stranica detaljno iznose trendovi u TV industriji u Hrvatskoj i svijetu, podaci o gledanosti, financijsko stanje, ali i analiza sadržaja nacionalnih te lokalnih i regionalnih TV postaja.

Što se tiče gledanosti, rezultati istraživanja, kako je istaknuo Dražen Urch iz AGB Nielsena, pokazuju da je Nova TV u razdoblju od 2006. do 2012. godine ostvarila apsolutnu dominaciju na tržištu nacionalnih koncesionara.

Jabuka, Net i Osijek TV

- HTV gubi gledatelje, dok RTL ne uspijeva povratiti svoje prijašnje pozicije - rekao je Urch i dodao kako su među lokalnim i regionalnim televizijama najgledaniji Jabuka TV, Net i Osječka televizija. Istraživanja su pokazala i da su gledatelji najskloniji sportu i zabavnim emisijama, pa se tako među 10 najgledanijih događaja u proteklih sedam godina našlo sedam sportskih prijenosa. Najgledanija je bila nogometna utakmica Hrvatska - Brazil sa Svjetskog prvenstva u Njemačkoj 2006. prikazana na HTV2, dok je na drugome mjestu bio SP u rukometu, odnosno utakmica Hrvatska - Poljska koju je prenosio RTL. Na trećemu mjestu našao se prijenos finalne večeri Eurosonga 2006. iz Atene, na kojem je nastupila Severina. Posljednja dva mjesta najgledanijih događaja zauzeli su finalna večer Dore 2006. te američki film “Pasija”.

Prije Sulejmanove ere

Među serijama, ako se gledaju one s više od 100 epizoda, najgledanija su bile HTV-ova “Ljubav u zaleđu”. U istraživanju nije obuhvaćena RTL-ova serija “Sulejman Veličanstveni”, vjerojatno jer se počela prikazivati tek 27. kolovoza 2012., no teško ju je zaobići jer je danas jedna od najpopularnijih serija. Prema dostupnim podacima, prosječna joj je gledanost od početka prikazivanja do travnja ove godine bila 13,6% ili 555.000 gledatelja 169 prikazanih epizoda. Iznoseći financijsku analizu TV tržišta, Robert Šveb iz MediaHuba istaknuo je da to tržište pada brže od pada BDP-a.

- Najveći pad dogodio se 2009. kada se ‘marketinški kolač’ smanjio za oko 150 milijuna kuna ili 17,5 posto, a u razdoblju od 2009. do 2012. na nacionalnoj razini zabilježen je i dodatni pad TV tržišta od 9,5 posto - istaknuo je Šveb te dodao da je HTV u posljednjih nekoliko godina prihod od oglašavanja smanjio za oko pet puta. Istaknuo je i da tržište oglašavanja na regionalnoj i lokalnoj razini, u koje se godišnje uloži oko 53 milijuna kuna, stagnira. Studija je pokazala da će segment TV oglašavanja na nacionalnoj razini ove godine zabilježiti dodatni pad, a oporavak se očekuje u razdoblju od 2014. do 2017. godine. Prihodi od oglašavanja, koji sada iznose 731 milijun kuna, mogli bi se popeti na oko 800 milijuna kuna.

Najgledaniji serijski programi u proteklih sedam godina:

1. Ljubav u zaleđu (HTV1- hrvatska serija) - AMR 946.332 - 110 epizoda

2. Larin izbor (Nova TV - hrvatska serija) - AMR 852.274 - 241 epizoda

3. Obični ljudi (HTV1 - hrvatska serija) - AMR 802.784 - 170 epizoda

4. 1001 noć (RTL - turska serija) - AMR 703.209 - 188 epizoda

5. Dolina sunca (HTV - hrvatska serija) - AMR 698.121 - 210 epizoda

Najgledaniji događaji u proteklih sedam godina:

1. Nogomet - SP Njemačka 2006. - prijenos Hrvatska-Brazil (HTV2)

2. Rukomet - SP - prijenos Hrvatska-Poljska (RTL)

3. Eurosong 2006. - prijenos finalne večeri - Atena (HTV1)

4 Nogomet - SP Njemačka 2006. -prijenos- produžeci - Italija-Francuska (HTV2)

5. ZOI Torino 2006. - olimpijske vijesti (HTV1)

Najgledaniji događaji u proteklih sedam godina, bez sporta:

1. Eurosong 2006. - prijenos finalne večeri - AMR 1.516.104 - (HTV1)

2. Dora 2006. - XIV izbor hrvatske pjesme za pjesmu Europe - AMR 1.162.332 (HTV1)

3. Pasija - američki povijesni film - AMR 1.116.602 (HTV1)

4. Koncert - Miroslav Škoro:Svetinja - AMR 1.017.494 (HTV1)

5. Severina na Eurosongu - AMR 999.359 (HTV1)

Izdvajamo