NAJBOLJI HRVATSKI OPG-OVI

KUĆA MAGIČNE TRAVE U ZAGORJU 'Naše paste za zube, sapuni i šamponi nemaju štetnih tvari poput onih jeftinih koje truju ljudske organizme!'

Svaki naš novi proizvod bio je kao novorođenče koje smo vrlo brižno izgrađivali, kaže vlasnica Snježana Mikulčić Jakopović
 Davor Pongračić / CROPIX

Kada je prije dvadesetak godina jedna ugledna europska kozmetička kuća počela s otkupom lavande radi proizvodnje lavandina ulja, njihova je direktorica s ushitom rekla - pa, vi ovdje doslovno hodate po ljekovitom i eteričnom bilju. Lokalno stanovništvo potom joj je pojasnilo kako na otoku Hvaru raste više od 600 samoniklih eteričnih i ljekovitih biljaka, a krajem sedamdesetih godina na otoku se proizvodilo oko osam posto svjetske proizvodnje lavandina ulja.

O bogatstvu hrvatskog samoniklog i endemičnog bilja najbolje svjedoče brojke: u Hrvatskoj raste oko 5500 različitih biljaka, a u vodećim zemljama kozmetičke industrije poput Njemačke raste 3203 vrste, u Španjolskoj ih je 5048, u Francuskoj 4630... Te samonikle (autohtone) biljke hrvatske flore rastu na četiri biljno-geografske vegetacijske skupine: eumediteranskoj, krškoj, mediteranskoj i submediteranskoj.

Početkom devedesetih godina kozmetička industrija Hrvatske doživjela je tragičnu sudbinu brojnih drugih industrija pritisnuta stranom konkurencijom. Gotovo svaki veći trgovački lanac i drogerija u svojoj ponudi ima i liniju kozmetičkih proizvoda privatne marke.

Davor Pongračić / CROPIX

Asortiman

Naime, danas se više od 5000 tvrtki u Europi bavi proizvodnjom kozmetike i kozmetičkih proizvoda, od čega su 4900 male i srednje tvrtke. Upravo te male tvrtke uspjele su proteklih dvadesetak godina i u Hrvatskoj zauzeti važno mjesto u prodajnom asortimanu drogerija prepunih proizvoda iz cijelog svijeta.

Jedna od najuspješnijih u toj branši je “Kuća magične trave”, brend certificirane ekološke kozmetike OPG-a Jakopović iz Pake pokraj Novog Marofa koji se već 10 godina bave ekološkim uzgojem ljekovitog bilja, prije svega melise (matičnjaka), ali i mente, smilja i čokoladne mente.

Paletu njihove eko kozmetike čini 50-ak proizvoda za njegu lica, tijela i kose. Posebno se ističu kruti šamponi i ulje za kosu, baby kolekcija, kolekcija anti age s uljem sjemenki crnog grožđa i kolekcija sa smiljem, multifunkcionalna muška kolekcija One for more za njegu brade i brkova te artiklima najbrojnija tzv. Zelena kolekcija s matičnjakom.

Puste oranice

Kako je nastala ova kuća zanimljivog imena otišli smo doznati u samoj Paki u razgovoru s fitoaromaterapeutkinjom Snježanom Mikulčić Jakopović koja je sa suprugom Mladenom pokrenula i osmislila ovaj brend 1998. godine.

- Suprug Mladen Jakopović, kao dijete rođeno na selu, nakon fakulteta i više godina rada u vlastitoj softverskoj tvrtki, nikad nije prestao voljeti zemlju i prirodu. Radovi u prirodi služili su mu kao ispušni ventil nakon napornog programiranja. S obzirom na to da njegova obitelj posjeduje dosta zemlje, šuma i oranica, koje su već više godina bile prazne i puste, odlučili smo oživjeti naše zagorske brežuljke i posaditi “nešto”. U potrazi za idejom naišli smo na melisu i priču o melisi, koju smo tada posijali i presadili na 2 hektara površine.

Vrlo brzo smo shvatili da jedino finalizacija proizvoda može biti isplativa i trajno rješenje. Nismo još uvijek znali što i kako, ali znali smo jedno: što god ćemo proizvoditi bit će isključivo prirodno i ekološko. S obzirom na predivna svojstva te biljke i na široku mogućnost primjene, ideje o proizvodima su mi se počele javljati, a tako su se redali i proizvodi. Ispostavilo se da je certificirana ekološka kozmetika naša budućnost. Svaki naš novi proizvod bio je kao novorođenče koje smo brižno i sa strpljenjem izgrađivali do njegovog finalnog oblika, priča nam na početku našeg posjeta i obilaska modernog i potpuno opremljenog pogona u kojem se rađa njihova kozmetika.

Davor Pongračić / CROPIX

- Na samom početku, kada smo se bavili idejom uzgoja ljekovitog bilja na veliko i kada smo posadili prvi nasad melise, sagradili smo veliku sušaru za ljekovito bilje u kojoj možemo i uslužno sušiti sve vrste bilja, voća, povrća i žitarica, pa je to jedna od naših djelatnosti, jedna faza naše proizvodnje. Budući da ljekovito bilje većinom za kozmetiku ide u obliku hidrolata i eteričnog ulja, tako smo kupili i destileriju u kojoj destiliramo naše biljke za hidrolat i eterično ulje. Osim toga i nekih sitnijih strojeva za proizvodnju poput miješalice, punilice i varilice, naša proizvodnja je manufakturna, pokazuje nam Snježana strojeve koji su dijelom sufinancirani iz fondova EU.

Turizam

Na svom imanju OPG Jakopović mogu primiti i turističke grupe, za takozvani edukativni turizam. Specijalizirani vodiči i grupe dolaze na imanje kako bi vidjeli njihov način rada, uzgoja, prerade i proizvodnje. Surađuju i s obrazovnim ustanovama koje kod njih odrađuju praktičnu nastavu u srodnim zanimanjima.

- Uzgajamo najviše matičnjaka (Melissa Officinalis) i nje ima najviše u sastavu naših proizvoda, osim toga imamo mentu piperitu, čokoladnu mentu, nasad smilja, mladi nasad lješnjaka te vinograd za sjemenke grožđa. U našoj paletu nalazi se 50-ak proizvoda za njegu i higijenu lica, tijela i kose, pa tako najbolje prodavanima možemo smatrati one koji se najviše i troše, poput paste za zube, sapuna, šampona i dezodoransa. Ne zaostaju ni kreme za lice i ruke. U našoj paleti imamo novitet u kozmetici, a to su takozvani kruti šamponi koji su izuzetno dobro prihvaćeni na tržištu jer traju dvostruko dulje od tekućih te su blagi za vlasište i ne sadrže nikakve konzervanse - nabraja Snježana.

Zanimalo nas je zašto su odlučili proizvoditi organske kozmetičke proizvode i koje su njihove prednosti u odnosu na konvencionalne proizvode za njegu lica i tijela.

- Organske proizvode je važno koristiti zbog vlastitog zdravlja i sigurnosti. Danas smo “zatrpani” raznim proizvodima niskih cijena koji sadrže veliku količinu štetnih tvari poput konzervansa, aluminijskih soli, parabena, raznih sulfata i sl. Sve što stavljamo na sebe ide direktno u krvotok i zbog toga je naša populacija sklona raznim oboljenjima, od dišnih, kožnih, do oboljenja jetre i ostalih organa koji pate zbog nakupljanja raznih otrova u organizmu. Zato se moramo truditi da koristimo što više ekološke i domaće proizvode kako bi zaštitili sebe i svoju obitelj da ostane zdrava - zaključuje Snježana.

Davor Pongračić / CROPIX

Iz široke palete originalnih proizvoda koji se na imanju mogu i kupiti u lijepo uređenom i mirisnom dućanu osobito su nam se svidjeli neki specifični proizvodi kojih na našem tržištu gotovo da i nema. Izdvajamo ekološki sapun za intimnu njegu te kolekciju kozmetike od eko bučinog ulja, (DIFFERENT COLLECTION) koja je jedinstvena u Europi.

U kolekciji od bučinog ulja moramo izdvojiti kremu za masnu do normalnu kožu te maslac za tuširanje koji je, kaže Snježana, vrlo praktičan proizvod koji istovremeno zamjenjuje sapun i losion za tijelo.

- Već nekoliko godina imamo anti age kolekciju na bazi ulja sjemenki grožđa koje je najjači E vitamin u prirodi i popravlja oštećenja na koži uzrokovana starenjem i vremenskim uvjetima, ona se sastoji od noćne i dnevne kreme, maslaca za tijelo i piling sapuna. Prvi i osnovni proizvod od melise i dalje je ostao naš “Menadžerski čaj”. Čaj za smirenje i koncentraciju te dobre odluke - priča nam Snježana dok njuškamo neke od proizvoda.

Raspitujemo se o planovima, a njih uistinu ne nedostaje: proizvodnja ulja lješnjaka, limunske trave, biodinamička proizvodnja i apiterapija.

- Od ove godine naš ekološki uzgoj i proizvodnju podigli smo na viši nivo te smo počeli prakticirati biodinamiku. U suradnji s centrom Rudolf Steiner, koristimo biodinamičke pripravke u proizvodnji bilja te se ravnamo prema sjetvenom kalendaru. Također smo osnovali udrugu biodinamičkih i ekoloških proizvođača u Varaždinskoj županiji s ciljem da osnivanje Saveza udruga biodinamičkih proizvođača u Hrvatsku dovedemo tijelo za certifikaciju biodinamičke proizvodnje, tj. Demeter certifikat, kaže dok se pripremamo na odlazak u mali turistički kompleks u nedirnutoj šumskoj oazi u naselju Možđenec, na imanje Pijevci. Tamo je u hladu stoljetnih oraha smještena njihova prva kuća za odmor, planovi su i tu veliki.

U skladu s prirodom

- S obzirom na to da nam je očuvanje okoliša i starina, te način života u skladu s prirodom, glavna misao vodilja i velika ljubav, uredili smo naslijeđeno imanje u turističke svrhe. Ovdje na imanju Pijevci je zasad uređena kuća s bazenom i vanjskim whirlpoolom za 8 osoba koja se iznajmljuje kao kuća za odmor.

Kako bi svoju djelatnost, proizvodnju kozmetike povezali s turističkom djelatnošću, na imanju Pijevci gradimo i wellness u kojem će se raditi kozmetički tretmani s našim proizvodima, masaže, bio sauna u kojoj ćemo koristiti naša ekološka eterična ulja, te mali izložbeni salon ako gosti žele nešto od naših proizvoda ponijeti sa sobom.

U kući za odmor gostima poklanjamo isključivo naše kozmetičke proizvode za korištenje tijekom boravka, koje naravno mogu i ponijeti sa sobom kada odlaze - kaže Snježana.

Za kraj, pitamo je kako se odlučila za prodaju putem Žutog klika, što im takva prodaja donosi, kakva su iskustva?

- Budući da imamo distribuciju putem trgovina, Hrvatska pošta nam je ponudila suradnju u obliku distribucije naših proizvoda putem Žutog klika, što smo vrlo rado prihvatili. Zadovoljni smo njegovim načinom poslovanja te interesom kupaca i sigurni smo da će se vrlo brzo taj način distribucije i povećati - zaključuje Snježana.

Odlazimo s imanja grickajući prve orahe uz razmišljanje koga uskoro povesti na odmor u sjajno uređene apartmane za osam osoba. Cijena? Doista, prava sitnica, dnevno samo 1000 kuna.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
03. travanj 2024 01:24