HRVATI PRED TELEVIZIJOM

Milijunaš je najgledanija TV emisija

    AUTOR:
    • Tina Premec

  • OBJAVLJENO:
  • 27.05.2009. u 21:08

Nedjeljni Dnevnik iz 2004. na drugom je mjestu, a Sportski program ima najviše udjela

ZAGREB - Neuspjeh Marija Solde, natjecatelja u kvizu “Tko želi biti milijunaš?”, i njegov gubitak milijun kuna u završnici HTV-ova kviza, najgledaniji je događaj na našim televizijama otkad se kod nas sustavno mjeri gledanost. Taj je kviz emitiran 14. ožujka 2004., a gledalo ga je, prema podacima agencije AGB Nielsen Media Research, čak 47,38 posto hrvatske publike. Kada se postoci pretvore u broj stanovnika, to je izdanje kviza gledao 1,974.041 gledatelj.

Ludi za sportom

U svjetskim okvirima ta je brojka, naravno, neusporediva jer je svjetski rekorder u gledanosti u povijesti televizije otvaranje Olimpijskih igara u Pekingu; ispred ekrana bila je čak milijarda ljudi!

No, istraživanje AGB-a dokazalo je da Hrvati doista vole sport. Naime, na ljestvici od deset najgledanijih emisija u posljednjih pet godina, pola su sportski događaji. Ipak, drugo mjesto nakon Milijunaša drži Dnevnik emitiran u nedjelju 25. 1. 2004. sa 46,89 posto gledanosti.

Koji je točno razlog enormne glednosti tog izdanja Dnevnika teško je reći. Tog su dana udarne priče bile otmica kćeri direktora Feroterma Jelene Gudeljević, ostavka pomoćnika ministra unutrašnjih poslova Stipe Čačije zbog afere s neplaćenom alimentacijom i nestanak struje za 250.000 Zagrepčana.

Treće mjesto zauzela je nogometna utakmica naše reprezentacije na Svjetskom prvenstvu u Njemačkoj 2006. s Brazilom, koju je u prijenosu na HTV-u pratilo 46,2 posto publike ili 1,922.735 ljudi ispred malih ekrana. Četvrtu poziciju zauzeo je RTL-ov prijenos finala SP-a u rukometu Hrvatska - Francuska sa 44,55 posto gledanosti, a odmah slijedi serija “Duga mračna noć”, čiju je najgledaniju epizodu na HTV-u vidjelo više od 1,8 milijuna ljudi. Finale prve sezone Big Brothera imalo je glednost od 43,43 posto, čime je zauzelo šesto mjesto.

Novčani dobitak privlači

Prema tim podacima, najviše Hrvata uz TV može privući kviz s visokim novčanim dobicima, vijesti te sport. Reality se ipak ispuhao nakon prve sezone Big Brothera, a na deseto mjesto ugurao se film “Što žene vole” sa 38,8 gledatelja.

S obzirom na udio sporta kod nas, ne čudi što je i u svjetskim okvirima sport, odnosno spektakularno otvaranje Olimpijskih igara bilo najgledaniji prijenos u povijesti. Tu brojku nije uspjela potući ni inauguracija prvog tamnoputog američkog predsjednika Baracka Obame. Možda su ljudi bili zauzeti nekim kvizom?

Izdvajamo