BRUXELLES - Europska komisija u četvrtak je najavila bitku protiv jedne od pošasti modernog doba - igara na mobilnim uređajima na koje je moguće potrošiti velike novce kroz takozvanu ‘in-app’ kupovinu.
Brojne igre reklamiraju se kao ‘besplatne za skidanje,’ ali nisu ‘besplatne za igranje,’ jer igrači mogu kupovati predmete i opcije u igri za pravi novac, putem automatskog skidanja iznosa s kreditne kartice. Više od polovice online igara u EU oglašavaju se kao ‘besplatne,’ a brojne u sebi sadrže skrivene troškove.
- Zavaravanje potrošača je očito pogrešan poslovni model, koji je protivan duhu pravila EU o zaštiti potrošača, izjavila je Europska povjerenica za pravosuđe Viviane Reding.
EK planira razgovor s predstavnicima industrije, zakonodavcima i institucijama za zaštitu potrošača kako bi se razvila jasnija pravila.
- Europska komisija će očekivati vrlo konkretne odgovore od proizvođača aplikacija na zabrinutost koju pokazuju građani i nacionalne organizacije za zaštitu potrošača.
Prema brojkama EK, korisnici u Britaniji, Njemačkoj, Francuskoj, Italiji, Španjolskoj, Nizozemskoj i Belgiji potrošili su 16,5 milijardi eura na online igre u 2011. godini.
Većina igrača su djeca i tinejdžeri, čija potrošnja u igrama se naplaćuje na kreditne kartice njihovih roditelja bez njihovog znanja i odobrenja.
- Potrošači, pogotovo djeca, moraju biti bolje zaštićeni od neočekivanih troškova iz ‘in-app’ kupovanja, rekao je povjerenik za zaštitu potrošača Neven Mimica.
Među prijedlozima za promjenu pravila su jasnija objašnjenja u igrama o troškovima, uklanjanje poticaja na kupovinu poput natpisa ‘Kupite sad!’ ili ‘Nadogradite sad!’, i sprečavanje naplate s kreditne kartice bez izričitog odobrenja.
Među tvrtkama koje su pozvane na razgovor s Europskom komisijom nalaze se i Apple i Google.