PROMJENA PRAVILA

MIMICA PROTIV GOOGLEA I APPLEA 'Besplatne igre nisu besplatne! To je varanje potrošača'

Croatia's Deputy Prime Minister for Foreign Affairs and European Integration Neven Mimica speaks on April 2, 2013 in Zagreb. The European Union named on April 25, 2013 Mimica new Commissioner as the country prepares to become the bloc's 28th member on July 1. Mimica was formally appointed Commissioner-designate for consumer protection, meaning he will have a seat at the top table of the EU's executive arm which oversees administration and implementation of policy. AFP PHOTO
 AFP / AFP ImageForum

BRUXELLES - Europska komisija u četvrtak je najavila bitku protiv jedne od pošasti modernog doba - igara na mobilnim uređajima na koje je moguće potrošiti velike novce kroz takozvanu ‘in-app’ kupovinu.

Brojne igre reklamiraju se kao ‘besplatne za skidanje,’ ali nisu ‘besplatne za igranje,’ jer igrači mogu kupovati predmete i opcije u igri za pravi novac, putem automatskog skidanja iznosa s kreditne kartice. Više od polovice online igara u EU oglašavaju se kao ‘besplatne,’ a brojne u sebi sadrže skrivene troškove.

- Zavaravanje potrošača je očito pogrešan poslovni model, koji je protivan duhu pravila EU o zaštiti potrošača, izjavila je Europska povjerenica za pravosuđe Viviane Reding.

EK planira razgovor s predstavnicima industrije, zakonodavcima i institucijama za zaštitu potrošača kako bi se razvila jasnija pravila.

- Europska komisija će očekivati vrlo konkretne odgovore od proizvođača aplikacija na zabrinutost koju pokazuju građani i nacionalne organizacije za zaštitu potrošača.

Prema brojkama EK, korisnici u Britaniji, Njemačkoj, Francuskoj, Italiji, Španjolskoj, Nizozemskoj i Belgiji potrošili su 16,5 milijardi eura na online igre u 2011. godini.

Većina igrača su djeca i tinejdžeri, čija potrošnja u igrama se naplaćuje na kreditne kartice njihovih roditelja bez njihovog znanja i odobrenja.

- Potrošači, pogotovo djeca, moraju biti bolje zaštićeni od neočekivanih troškova iz ‘in-app’ kupovanja, rekao je povjerenik za zaštitu potrošača Neven Mimica.

Među prijedlozima za promjenu pravila su jasnija objašnjenja u igrama o troškovima, uklanjanje poticaja na kupovinu poput natpisa ‘Kupite sad!’ ili ‘Nadogradite sad!’, i sprečavanje naplate s kreditne kartice bez izričitog odobrenja.

Među tvrtkama koje su pozvane na razgovor s Europskom komisijom nalaze se i Apple i Google.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. travanj 2024 06:01