ZAOSTALI U VREMENU

Na Facebooku 500 milijuna ljudi. Od toga iz Vlade Jadranke Kosor točno - nula.

Novo vrijeme nije niti okrznulo našu političku elitu (čast Josipoviću). Jedino ministar Vukelić namjerava otvoriti Facebook profil, ostali kažu da nemaju vremena ni volje. A zapravo, vjerojatno, ne znaju baš s kompjuterom...
 Damjan Tadić/CROPIX

ZAGREB - Facebook, najveća društvena mreža s više od 500 milijuna korisnika, za hrvatsku Vladu i njezine ministre ne postoji. Kako sada stvari stoje, tako će ostati još dugo. Ni jedan ministar nema svoj Facebook profil, a samo jedan, Branko Vukelić, kaže da razmišlja o tome da ga otvori. Kao razloge zašto nisu na Facebooku navode nedostatak vremena, a kažu i da im je draže komunicirati s javnošću na druge načine. Većina njih medijima se obraća preko svojih glasnogovornika ili priopćenjima za javnost. U izuzetnim slučajevima moguće ih je dobiti direktno telefonom. Od tehnike, njihovi uredi koriste fax i e-mail, ali nerijetko novinari na najjednostavnije odgovore čekaju danima.

Kompjutorski needucirani

Spora, posredovana i staromodna, tako bi se mogla opisati komunikacija hrvatskih ministara s javnošću. U odnosu prema novim tehnološkim dostignućima, hrvatska bi se Vlada mogla označiti izrazito konzervativnom. Zapravo, znatno konzervativnijom od društva na čijem je čelu. Naime, u Hrvatskoj postoji gotovo 1,200.000 Facebook profila, što znači da, otprilike, svaki četvrti stanovnik Hrvatske ima svoj profil na toj društvenoj mreži.

Hrvatska politička elita zazire od virtualnog svijeta. Mogući razlog je, s jedne strane, njihova tehnološka needuciranost (jednostavno, ne znaju se služiti kompjutorom), a moguće je da se, s druge strane, boje brze i direktne reakcije građana kojoj bi, da su na Facebooku, zacijelo bili izloženi.

Zanimljivo je primijetiti da je, za razliku od vlasti, opozicija na Facebooku prisutna. Brojni SDP-ovci i HNS-ovci imaju svoje Facebook profile. Sami ih uređuju, dopisuju se s građanima, promoviraju svoje političke stavove i sve to na opušteniji način nego što su klasična obraćanja javnosti... Osim građana, takvi profili su korisni i novinarima koji, ako su “virutalni prijatelji” s nekim političarem, neke stvari mogu brže doznati. Možda biti prvi s nekom informacijom ili je pak brže provjeriti i tako spriječiti širenje dezinformacija.

Milijarda na Fejsu?

Osnivač Facebooka Mark Zuckerberg vjeruje da neće proći puno vremena a da će u svijetu Facebooka biti više od milijardu ljudi. Statistički to bi moglo značiti da će tada svaki drugi Hrvat imati svoj profil na toj društvenoj stranici.

Zuckerberg je s Facebookom stvorio novi način komunikacije, koji koriste ljudi različitih godina, obrazovanja, društvenog statusa, imovinskog stanja...

Stvoren kao platforma za komunikaciju s prijateljima, Facebook je vrlo brzo nakon osnivanja 2004. godine prerastao svoju funkciju servisa na kojem ljudi traže izgubljene prijatelje iz škole, rodbinu u dalekim zemljama i s prijateljima izmjenjuju vijesti te postao najveća svjetska platforma za marketing, politiku, ekonomiju, istraživanja, promociju i povezivanje s kupcima, klijentima i korisnicima.

Nova doba koje je već došlo nije, međutim, ni okrznulo našu političku elitu.

Ivo Josipović ima 40.000 fanova

Prvi koji su shvatili mogućnosti Facebooka bili su svjetski brendovi. Prema statistikama, više od 80 posto kompanija tvrdi da im je upravo Facebook doveo nove kupce i partnere.

Ubrzo su takav model kopirali političari. “Pionir” iz svijeta politike koji je najbolje uspio iskoristiti prednosti Facebooka je američki predsjednik Barack Obama, koji na svojoj stranici ima oko 11,2 milijuna fanova, što je najveći broj obožavatelja koje jedan političar u svijetu ima. Stranicu je otvorio u vrijeme predsjedničke kampanje i pridobio milijune glasača. Obama je prepoznao da nove generacije više ne zanima odlazak na političke skupove i klasično praćenje vijesti na televiziji. Njegov konkurent, John McCain, potpuno je ignorirao društvene mreže, a kada se uključio, bilo je kasno.

Od europskih političara najpopularniji je Nicolas Sarkozy, a debelo iza njega je Silvio Berlusconi.

Jedan od rijetkih u hrvatskoj političkoj eliti koji je prepoznao potencijal Facebooka je predsjednik Ivo Josipović. On je u predsjedničkoj kampanji kopirao Obamu i virtualno se družio s ljudima. Josipović ima 40 tisuća obožavatelja i ako je suditi prema Facebooku, najpopularniji je hrvatskih političar.

No, drugih i nema, pa Josipoviću neće biti problem zadržati titulu “političkog kralja Facebooka”. ( M. Arslani)

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. travanj 2024 00:20