TVRTKA STRABAG

NAPOKON POČELA IZGRADNJA PRISTUPNE CESTE ZA PELJEŠKI MOST 'Riječ je o vrlo zahtjevnom projektu, gradit će se dva tunela, dva mosta i vijadukta'

Hrvatske ceste

 

Konačno je počela i izgradnja nove pelješke ceste. Tvrtka Strabag danas je uvedena u posao izgradnje pristupne ceste za Pelješki most na dionici Duboka – Sparagovići/Zaradeže, objavile su Hrvatske ceste.

Izgradnja ove dionice službeno je započela primopredajom tehničke dokumentacije, dostavom imenovanja i otvaranjem građevinskog dnevnika. Prema ugovoru Strabag mora izgraditi spoj mosta Pelješac s državnom cestom D8 na kopnenoj strani te prvu dionicu nove pelješke ceste na Pelješcu. Ugovor je vrijedan 478.3 milijuna kuna bez PDV-a s rokom dovršetka od 33 mjeseca. To znači da ova prva dionica mora biti završena u kolovozu 2022. godine.

Hrvatske ceste
 

Iako je riječ dionici od samo 12,4 kilometara u Hrvatskim cestama napominju kako je riječ o vrlo zahtjevnom projektu koji uključuje izgradnju dva tunela, dva mosta i vijadukta te ostalih popratnih komponenti. Drugu dionicu pelješke ceste Šparagovići - Doli dužine 18 kilometara gradit će grčka tvrtka Avax koja bi u posao trebala biti uvedena krajem studenog ili početkom prosinca. Rok za završetak te dionice je 28 mjeseci.

Što se tiče izgradnje mosta Pelješac, u Hrvatskim cestama napominju da ona ide prema predviđenom planu te je u tijeku gradnja prvih stupova.

Na morskom stupnom mjestu 8 (S8) potpuno je gotova naglavnica pilota i krenuli su armirački radovi. Nakon toga slijede betonski radovi pa se već priprema i oplata za gradnju stupa. Izrada naglavnica pilota u tijeku je na stupnim mjestima 5, 6, 7 i 9. Na kopnenoj strani S2 je u poodmakloj fazi gradnje, a na pelješkoj strani na S13 rade se temelji.

Stupna mjesta S6, 7, 8 i 9 imaju najveće naglavnice, a u svaku od njih ide 3200 kubnih metara betona te 1200 tona armature. Te naglavnice imaju dimenzije rukometnog igrališta, 29 puta 25 metara, a debljina im je pet metara. S8 bi prvi trebao biti gotov, i to do kraja godine, a isto ovisi i o vremenskim uvjetima.

Hrvatske ceste
 

Materijal i pogoni su već spremni za početak proizvodnje. Očekuje se da bi potkraj siječnja ili početkom veljače 2020. godine prvi elementi mogli stići na gradilište.

Oko 400 segmenata čelične rasponske konstrukcije dovozit će se brodovima iz Kine, neki dijelovi bit će dugi šest, a neki 12 metara, ovisno je li raspon na stupu sa zategom ili bez njega. Na gradilištu je u ovom trenutku 410 kineskih i 60 hrvatskih radnika te 21 plovilo. Dinamika radova u skladu je s planom.

Više na Jutarnjem...


Izdvajamo