IZONE

Naše kampanje su šarene, zabavne i potiču na toleranciju

Tomislav Krišto / CROPIX

Radili su vizualni identitet za SOS Dječje selo, Dječju bolnicu u Klaićevoj, 18. Zagreb Pride...

“Ne bacajte petarde, bacajte kobase”, poručivali su psi.

Ne oni sami, naravno: vlasnici su im ispisivali poruke i objesili im oko vrata, šaljući jedinstvenu poruku - nije nimalo zabavno bacati petarde u blagdansko vrijeme jer je mnogim životinjama to tolika trauma da umiru. Bila je tu i kampanja za ovogodišnji Zagreb Pride, “18 ponosnih godina”, a ne treba zaboraviti ni onu za SOS Dječje selo.

OVOGODIŠNJI ZAGREB PRIDE Kampanja “18 ponosnih godina” za Zagreb Pride

 

Društveno korisno

Svima je poveznica jedna: šarene su, zabavne i šalju poruku tolerancije. Iza svih tih kampanja sjede kreativci okupljeni u zagrebački Izone. Franjo Matković i Igor Živković priznaju kako im ponekad nije lako naći onoliko vremena koliko bi voljeli imati za društveno korisne projekte. No, trude se.

- Vjerujem da je na svakom pojedincu odgovornost da svako toliko odvoji svoju energiju i vrijeme za nekakav viši cilj, unatoč popunjenom rasporedu i golemoj listi obaveza. Meni takvi poslovi potpuno napune baterije i motiviraju me za daljnju borbu sa svakodnevnim zadacima i obvezama - kaže Matković.

ODSKOČNA DASKA Kampanja “Ne bacajte petarde, bacajte kobase” bila im je odskočna daska. Njome su željeli podići svijest koliko je bacanje petardi stresno za pse

 

Potaknuli promjenu

Kampanja “Ne bacajte petarde, bacajte kobase” bila im je odskočna daska, kažu. Njome su željeli podići svijest o tome koliko je vrijeme kad se puca stresno za pse. Čini se da su uspjeli, kažu, jer i dva Božića nakon te kampanje ljudi reaktiviraju sadržaj na toj Facebook stranici koja je bila baza kampanje. - To je znak da smo napravili promjenu - kaže Živković.

Kampanja za SOS dječje selo, kažu, počela je nakon što ih je jedna volonterka zamolila da joj pomognu potaknuti profesore kako bi oni dali svoj obol borbi protiv đačkog nasilja. Na kraju je više od tisuću profesora u zemlji preuzelo sadržaj i prijedloge o tome kako prepoznati i spriječiti nasilje. Osim toga, radili su vizualni identitet i web za Dječju bolnicu u Klaićevoj. Dali su sve od sebe da stvore web koji je dječji, zaigran i topao, a istodobno roditeljima daje sve potrebne informacije.

 

- Ove godine su kolegice Eva Mladiček i Marina Cumbo radile na projektu uređivanja uređaja za magnetnu rezonancu koji je jedinstven za ovaj dio Europe. ‘Zapakirali’ smo ga da izgleda kao podmornica, a soba u kojoj se nalazi kao podmorje. Već prvog radnog dana osoblje bolnice je uspjelo obaviti pregled bez opće anestezije. Naime, djeca se boje tog tunela i buke. Kada je onako siv i ozbiljan, izgleda prijeteće. Maštovitim maskiranjem uspjeli smo taj moment kod djece neutralizirati - dodaju Živković i Matković. Priznaju kako su im veoma dragi oni projekti kojima na neki način mijenjaju društvo.

Biranje poruke

Velika je razlika, kažu, kada rade projekt kroz koji provlače i svoje stavove. Osim navedenih kampanja, radili su “Budi sedmi”, kampanju za “Ratove zvijezda: Sila se budi”, koja je bila komercijalna, a za nju su dobili MIXX nagradu. Bila je tu i “Pitch kampanja”, što je bio radni naziv, no takav je ostao, za Hrvatsku udrugu društava za tržišno komuniciranje.

MAGNETNA REZONANCA U KLAIĆEVOJ Uređaj za magnetnu rezonancu u Dječjoj bolnici u Klaićevoj napravili su da izgleda kao podmornica, a sobu u kojoj je smješten kao podmorje

 

Ona je, pojašnjavaju, isto tako bila malo “pomaknuta” u smislu provokativnih poruka. - Ponekad biraš koju poruku želiš poslati, a ponekad se više fokusiraš na način kako poslati neku poruku. Ovdje smo išli na provokaciju i upalilo je. Ušla je u TOP 25 kampanja u regiji na BalCannesu, a natječaji koje raspisuju oglašivači su postali konkretniji - kažu Živković i Matković.

Više na Jutarnjem...


Izdvajamo