TRŽIŠTE RADA

NEVJEROJATNA PRIČA S JADRANA 'Radna mjesta zjape prazna, mjesecima se nitko ne javlja. Ugledni restoran je tražio 60 radnika, javilo ih se - dvoje!'

    AUTOR:
    • Jutarnji.hr

  • OBJAVLJENO:
  • 26.04.2018. u 00:00

Ilustracija / HANZA Media

Najave s tržišta i rezultati prodaje obećavaju dobru turističku godinu, no problem nedostatka radnika muči mnoge, a najviše manje tvrtke i ugostitelje, upozorilo je Turističko poslovno vijeće Hrvatske gospodarske komore (HGK).

Nedostatak radne snage u turizmu u utorak se na sjednici toga Vijeća nametnuo kao jedna od glavnih tema, nakon što su predstavnici HGK-ovih udruženja ugostitelja i restoratera, Ivan Bogović i Abi Shalabi, istaknuli kako se, primjerice, na oglase za konobare mjesecima nitko ne javlja, pogotovo za restorane u kontinentalnom dijelu zemlje, pa i u Zagrebu, piše Slobodna Dalmacija.

- Mogli bismo naći ljude kad bi nam se to zakonski omogućilo, primjerice razgovorima u državama u okolici Hrvatske, no to ne smijemo. Čak i kad nudimo oglase s relativno višim plaćama, opet se nitko ne javlja. U Splitu je restoran nedavno tražio 60 radnika, a našao samo dva. Ništa se ne poduzima, samo se i dalje priča. Poručujemo Ministarstvu turizma da nam je voda došla do grla - izjavio je Shalabi.

Bogović je ukazao i na vrlo slab plasman domaćih proizvoda u restoranima i hotelima za što bi, po njemu, država trebala dati potpore.

S time se nije složio Krešimir Tomić iz Hrvatske obrtničke komore (HOK), koji je rekao da se "previše novca dalo za poljoprivredu, a to nije ni državi, ni turizmu, ni poljoprivredi donijelo što treba".

Radnika nedostaje i u hotelima, što je uz nedostatak kapaciteta istaknula direktorica nacionalne udruge hotelijera UPUHH Iva Bahunek, dodajući kako problem radnika ima cijeli turistički svijet te da će Hrvatska, kao i druge zemlje, morati povećati uvoz radne snage, piše Slobodna Dalmacija.

Upozorila je na porast ponude restorana, odnosno hrane i pića u domovima preko internetske platforme AirBnB, što je već uzelo maha, primjerice u Francuskoj, te da o tome treba voditi računa i regulativa u Hrvatskoj, kao i o direktivi GDPR-a, koja stupa na snagu 25. svibnja, o čemu će za koji mjesec unificirani pravilnik donijeti europsko udruženje hotelijera HOTREC.

I Ivana Maltar iz nacionalne udruge putničkih agencija UHPA dotaknula se GDPR-a, što će agencijama, kako je izjavila, uz primjenu novoga Zakona o pružanju usluga u turizmu od početka ove godine te primjenu direktive EU o paket-aranžmanima od 1. srpnja, dodatno otežati poslovanje.


Besplatno se prijavite na portala Jutarnji.hr

Izdvajamo