PREVARA

NOVE POJEDINOSTI BEZOBRAZLUKA KOJI SU FRANCUSKI TURISTI DOŽIVJELI NA HVARU 'Jedino što mogu u ovakvim situacijama je sjesti i plakati, evo i zašto'

    AUTOR:
    • Lea Balenović

  • OBJAVLJENO:
  • 20.08.2019. u 21:26

Twitter

Šikara, šljunak, bageri, kamioni i, naravno, golemo razočaranje ono je što je dočekalo grupu uzbuđenih francuskih turista koji su posjetili Lijepu našu u potrazi za putovanjem iz snova.

Umjesto godišnjeg odmora u glamuroznoj vili na otoku Hvaru, turisti su dobili “pustoš i pet sati razgovora s bezobraznom Bookingovom službom za korisnike”, napisala je 22-godišnja Julie, jedna od prevarenih turista, na svom profilu na društvenoj mreži Twitter. Budući da je tekst popratila fotografijama i videosnimkom s lokacije, ta se ne tako odlična reklama za Hrvatsku i hrvatski turizam internetom proširila brzinom munje.

Kuća za 10 osoba

Naime, Julie je s prijateljima preko popularne platforme za rezervaciju smještaja Booking.com unajmila vilu za deset osoba na Hvaru, za što su imućni turisti izdvojili čak 6420 eura.

Međutim, kada su stigli na adresu koju su dobili od najmodavca, shvatili su da su za gotovo 50.000 kuna umjesto vile dobili smještaj na praznom gradilištu.

Očajni turisti to su, naravno, prijavili službi za korisnike servisa, očekujući da će od platforme koja je omogućila rezervaciju smještaja, a samim time i ovu prevaru, dobiti pomoć. No, umjesto pomoći dočekao ih je još jedan hladan tuš.

“Nakon što sam kontaktirala službu za korisnike, oni su nas lijepo povukli za nos i ponudili nam opciju povrata novca u razdoblju od deset dana ili rezervaciju drugog smještaja, ali o našem trošku. Trenutačno se nalazimo u Splitu bez ikakvog prenoćišta i bez ikakvog daljnjeg rješenja. Za to što smo završili na ulici u Bookingu su nam objasnili da nije njihov problem”, požalila se na popularnoj društvenoj mreži mlada turistkinja na “neprihvatljivo ponašanje užasne službe za korisnike”.

Kao da to nije dovoljno, prevarenim su turistima ljudi koji žive u blizini lokacije na kojoj se, kako izgleda, vila tek gradi, otkrili kako to nije bila prva propala rezervacija za nepostojeću kuću iz snova.

Bez komentara

“Nevjerojatno je da je rezervacija bila moguća i nakon što se, kako smo saznali od susjeda, ne tako davno ista stvar dogodila i drugim ljudima. Booking.com je za to dosad već trebao znati i sukladno tomu reagirati, odnosno onemogućiti daljnje rezervacije”, napisala je razočarana 22-godišnjakinja.

Komentar na ovu žalosnu situaciju, kako je do nje uopće došlo, kao i zašto na popularnoj platformi koja se inače oglašava kao veoma sigurna uistinu nisu onemogućili rezervaciju nepostojećeg smještaja te zašto oštećenim turistima nije pružena tražena pomoć, od Bookinga nismo uspjeli saznati jer nam do zaključenja ovog broja nisu odgovorili na upit.

No, što su zapravo turisti mogli napraviti? Nažalost, ništa, kako su nam objasnili u Hrvatskoj udruzi za zaštitu potrošača (HUZP).

- Jedino što mogu je sjesti i plakati. Definitivno se radi o prevari, tu nema sumnje, no ako im je ponuđen povrat novca, zapravo se nema što prijaviti. Osim što je Booking.com strana kompanija i situacija je stoga puno kompliciranija, ovdje je i riječ o stranim turistima koji ne znaju kako reagirati u nepoznatoj državi pa ih je još lakše prevariti, što onda ljudi, naravno, i iskorištavaju. Pomoć mogu jedino potražiti od Booking.coma, što su na kraju krajeva i napravili i, nažalost, nisu je dobili. Na policiji nemaju što tražiti, a mogu vam garantirati da Turistička inspekcija zasigurno neće djelovati u potrebnom roku - pojasnio je za Jutarnji list Tomislav Lončar, tajnik u HUZP-u.

Elementi prevare

Međutim, kako tvrde u Državnom inspektoratu, na njima niti nije da djeluju.

- Ako se dogodi opisana situacija, a koja se odnosi na rezervaciju smještaja putem platforme Booking.com, potrebno je obratiti se samom Bookingu.comu ili Europskom potrošačkom centru Hrvatska koji djeluje unutar Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta i dio je globalne mreže ECC-Net, a koji daje savjete i osigurava informacije o prekograničnoj kupovini, kao što i pomaže potrošačima u suradnji s drugim europskim potrošačkim centrima u rješavanju prekograničnih pritužbi i sporova. Budući da navedena situacija zasigurno ima elemente prevare, moguće je obratiti se i Ministarstvu unutarnjih poslova - saznajemo.

Opširnije


Izdvajamo