STRUČNI SKUP U OPATIJI

'NOVI UDŽBENICI BIT ĆE SUVREMENIJI, LAKŠI I JEFTINIJI' Jovanović poručio da školsko štivo više neće biti puno grešaka

    AUTOR:
  • OBJAVLJENO:
  • 09.04.2013. u 22:53

Davor Žunić / CROPIX

OPATIJA - Ministar znanosti, obrazovanja i sporta Željko Jovanović danas je u Opatiji najavio da će novi udžbenici biti kvalitetniji, metodološki suvremeniji i usklađeni s novim pravopisom koji izlazi 15. travnja, istaknuvši da strategiju obrazovanja i rada s udžbenicima neće kreirati nakladnici nego ministarstvo.

Zakonom je predviđeno da se udžbenici mijenjaju svake četiri godine, a postojeći su stari prosječno osam godina, rekao je ministar Jovanović, dodavši da nova generacija udžbenika mora biti tanja, lakša i jeftinija.

Novi udžbenici bit će kvalitetniji, metodološki suvremeniji i usklađeni s pravopisom koji izlazi 15. travnja, ispravit će se zastarjelost znanstvenih podataka, ukloniti sve političke sugestije u udžbenicima povijesti koje se ne mogu ukinuti faktografskim izmjenama, ukinuti spolne nejednakost i nezastupljenost manjina te će se unaprijediti interaktivni sadržaji, naglasio je ministar otvarajući Državni stručni skup ravnatelja srednjih škola i učeničkih domova RH.

Reagirao je na novinske napise u kojima se, kako je rekao, tvrdilo da "izdavači poručuju Jovanoviću da će udžbenici biti puni grešaka jer se rade na brzinu". Nije riječ o nakladnicima, nego je nakladnik koji je to poručivao "Školska knjiga", a ako poručuje da se njegovi udžbenici rade u zadnji čas i da će biti puni grešaka onda ih neće prihvatiti povjerenstvo za udžbenike, kazao je ministar. Strategiju obrazovanja i rada s udžbenicima neće kreirati nakladnici nego ministarstvo, istaknuo je.

Oni koji govore da će, ako se novi udžbenici izdaju za godinu 2014/2015., već sljedeće godine morati izdati nove udžbenike ništa ne razumiju, zlonamjerni su i licemjerni, dodao je ministar.

Osvrnuo se i na najnoviju korupcijsku aferu na Ekonomskom fakultetu u Osijeku rekavši da je bio šokiran, razočaran, žalostan i ljutit te da je da se to, nakon slične afere u Zagrebu, više ne može dogoditi. Korupcija u obrazovnom sustavu negacija je svega što se radi od osnovne škole do akademske razine, rekao je ministar.

Najavio je da se od ove godine uvode e-upisi u srednje škole ocijenivši kako je riječ o "značajnom koraku koji dugoročno šalje poruku svima da je Hrvatska društvo jednakih šansi za sve i na taj način omogućuje svakom djetetu u bilo kojem dijelu Hrvatske da u skladu sa svojim sposobnostima i uspjehom može upisati školu koju želi". Ovime upisi postaju lakši, transparentiji i u konačnici će ovisiti samo o uspjehu učenika, naglasio je.

Ravnatelj Agencije za odgoj i obrazovanje Vinko Filipović istaknuo je da je ova agencija samo u 2012. godini organizirala 1020 stručnih skupova. No, upozorio je, odaziv nastavnika i drugih iz sustava odgoja i obrazovanja nije dovoljan jer ih je sudjelovalo manje od polovice. Pogrešno je razmišljati da je stručno usavršavanje završeno s formalnim obrazovanjem, dodao je.

Ovom prigodom izrazio je zadovoljstvo provedbom programa zdravstvenog odgoja navevši da su se dosad svi roditelji i aktivisti koji su se protivili zdravstvenom odgoju mogli uvjeriti da su iznošene negativnosti u vezi s tim bile neistinite.

U prvom predavanju na skupu ravnateljica Poliklinike za zaštitu djece grada Zagreba Gordana Buljan Flander govorila je o nasilju u školama. Naglasila je da je u smanjenju vršnjačkog nasilja najvažnija prevencija i proaktivno djelovanje uz suradnju škole, roditelja, centara za socijalnu skrb, ministarstva i drugih. Kazala je da njezino iskustvo iz rada pokazuje da razina vršnjačkog nasilja raste te da je sve okrutnije. Sve veći problem je elektroničko nasilje, odnosno ono putem interneta i društvenih mreža, kazala je. Ostavlja dublje posljedice jer ga žrtve teže mogu izbjeći, nasilnici mogu biti anonimni, smanjuje se mogućnost empatije a mogućnost širenja kruga nasilnika je mnogo veća, kazala je Buljan Flander.

Skup završava sutra, kada će biti predstavljena Strategija razvoja obrazovanja i znanosti u RH.

Izdvajamo