PROBLEMATIČNA ODLUKA

'OVO JE NEČUVENO, GUBICI ĆE BITI OGROMNI!' Slovenija i Hrvatska u tranzitnom ratu, većini šlepera blokiran ulazak na čak 17 graničnih prijelaza

    AUTOR:
    • Jutarnji.hr

  • OBJAVLJENO:
  • 03.06.2019. u 21:38

Bregana, 200915.
Zbog zadrzavanja izbjeglica na granicnom prijelazu Bregana formirana je kolona kamiona dugacka par kilometara zbog obustavljanja kamionskog prometa.
Na fotografiji: kolona kamiona pred granicnim prijelazom Bregana.
Foto: Tomislav Kristo / CROPIX
Tomislav Kristo / CROPIX

Hrvatski prijevoznici od 1. lipnja imaju zabranu prijelaza preko čak 17 graničnih prijelaza sa Slovenijom i to će stvoriti ogromne gubitke, upozorio je Marijan Banelli, akreditirani lobist za promet u EU, piše HRT.

Upućuje ih se na međunarodne granične prijelaze, a prijevoznicima to stvara ogromne probleme. Posljedica je to odluke Uprave Republike Slovenije za infrastrukturu kojom je uvedena zabrana prometa teretnim vozilima čija najveća dopuštena masa premašuje 7,5 tona.

- Tako da se dogodilo da Slavonija, Istra, uglavom čitava Hrvatska ovakva kakva je u obliku kifle ima veliki problem s kretanjem svojih kamiona i to iziskuje ogromne troškove, jer neki sada moraju raditi i 100 km da bi došli preko granice.

- Dakle, problem nije ni u slovenskoj ni u hrvatskoj policiji koja to sve regulira, nego je problem u zagušenosti prometa koji je u ovom trenutku jednostavno nemoguć i ono što je stravično u svemu tome da će se to sve više i više gomilati i ja sam sad u Njemačkoj gdje je inače gužva u ovo vrijeme i sad zamislite kada svi ovi kada prijeđu granicu dođu ovdje da će ta gužva u Njemačkoj biti do duboko u noć, ja sad idem alternativnim pravcem za München. Sada je dakle, to prijevoznici znaju ispred Irschenberga, skroz do Műnchena je kolona i vozi se, ali jedno 10-15 na sat.

Banelli smatra da je to odgovor na našu zabranu tranzitnog prometa preko jednog graničnog prijelaza koji su Slovenci koristili kao kraći put za Mađarsku.

- Sada smo dobili što smo tražili. Oni su odmah zatvorili njih 17 jer su u mogućnosti da nam to naprave. Tko je kriv? Ne bih ulazio u odgovornost, ali mislim da je itekako odgovoran, pogotovo ovim se postavlja veliko pitanje, ovo je velika šteta za hrvatsko gospodarstvo, rekao je za HRT.

Hrvatska obrtnička komora već je tražila pomoć Ministarstva mora, prometa i infrastrukture. Ministar Oleg Butković na sastanku s prijevoznicima, koji se održao prije 5 dana, dogovorio je da će od Republike Slovenije tražiti povlašteni status za hrvatske prijevoznike.

Banelli pojašnjava - kada im napravite ovakvu stvar - potpuno ih degradirate u odnosu na konkurenciju, a naročito ga zanima tko će sve te štete platiti.

- Tko će odgovarati zbog jednog nepriličnog poteza koji se trebao i politički riješiti, koji se trebao riješiti i na nivou Vlade i ministarstva, a ne dozvoliti da prijevoznici imaju ovakve štete, tko će to nadoknaditi hrvatskom gospodarstvu, to nije samo šteta prijevoznika.

Tražit će da se ovo, kako kaže, nešto što je nečuveno, nešto što je nepravda, da se ispravi, te apelira na predsjednika Vlade, na kompletnu Vladu i Sabor da se pod hitno poduzmu mjere i ovo što prije riješi.

Iznimke su za prijevoznike iz županija koje graniče sa Slovenijom, kao i za Ličko-senjsku županiju.

Kako navodi HOK, "ministar Butković zajamčio je da se koriste svi diplomatski kanali da se iznimke iz odluke prošire na sve hrvatske prijevoznike".


Besplatno se prijavite na portala Jutarnji.hr

Izdvajamo