SKANDAL OKO AVIONA

POGLEDAJTE OD ČEGA SU SVE SKLEPANI NAŠI MIGOVI I ŠTO SE SVE KVARI NA NJIMA Vojna tajna služba znala je da je cijeli remont lažiran!?

Pet od 12 zrakoplova je prizemljeno, a ostalih sedam leti samo da se ne bi kršili NATO-ovi propisi
 Ranko Šuvar / EPH

Pet aviona MiG 21 koji su kupljeni i remontirani u Ukrajini već su neko vrijeme prizemljeni i u tijeku je njihov intenzivan pregled, kao i pregled dokumentacije.

Preostalih sedam aviona pregledavat će se postupno, kao i njihova dokumentacija, u čemu će sudjelovati stručne službe Ratnog zrakoplovstva i pripadnici Inspektorata Ministarstva obrane. Stručno povjerenstvo koje je osnovao ministar obrane predložilo je detaljnu analizu dokumentacije i svih aviona kako bi se na kraju utvrdilo u kakvom su stanju MiG-ovi. U ovom trenutku Ratno zrakoplovstvo raspolaže s tri borbena aviona čija je namjena zaštita i nadzor zračnog prostora Hrvatske i NATO-a.

U ovom trenutku donesena je odluka da se ne prizemljuje cijela eskadrila aviona jer bi u tom slučaju Hrvatska morala obavijestiti NATO da nije u stanju provoditi nadzor zračnog prostora pa bi za to morala biti zadužena neka od susjednih nam NATO-ovih članica.

Pronađeni novi spisi

Od trenutka kad je Jutarnji list objavio da Vojna policija provodi intenzivnu istragu o kupnji i remontu 12 MiG-ova traju javne prozivke oko toga tko je znao, a ništa nije poduzeo u vezi sa sumnjivim poslom u Ukrajini. Jutarnjem listu potvrđeno je da su u istrazi pronađeni dokumenti u kojima MORH-ove stručne službe još tijekom remonta, dakle 2013. i 2014. godine, upozoravaju na brojne nepravilnosti koje se događaju pa čak i zaključak kako je lako moguće da je remont aviona lažiran. Prema nama dostupnim informacijama, Vojno sigurnosna obavještajna agencija niti jedan dokument u kojem se iznose ti podaci nije proslijedila tadašnjem ministru obrane Anti Kotromanoviću niti bivšem načelniku Glavnog stožera generalu Dragi Lovriću. Zanimljivo je da Inspektorat obrane, koji ima ovlasti za obavljanje nadzora, nikad nije napravio niti jedan nalaz remonta i nikad nije zatražio izvještaj o tijeku remonta. Pa čak ni kad je u prosincu 2014. godine sazvana posebna sjednica Odbora za obranu na kojoj je ministar Kotromanović obrazlagao tijek nabave aviona i odgovarao na javne optužbe da je cijeli posao kriminalan. Na čelu Inspektorata tada je bio general Mirko Šundov, današnji načelnik Glavnog stožera.

Ova afera otvara i pitanje izvješćivanja unutar vojnog sustava. Naime, prema Zakonu o sigurnosno-obavještajnom sustavu VSOA svoje izvještaje šalje ministru obrane, a načelniku Glavnog stožera ako se odnose na Oružane snage. No, kako saznajemo, u praksi ravnatelj VSOA-e sam procjenjuje koje bi izvještaje mogao, a koje ne poslati glavnom vojnom zapovjedniku. Uostalom, zbog takvog selektivnog ponašanja je i smijenjen bivši ravnatelj VSOA-e general Zdravko Klanac.

Ključni čovjek natječaja

S obzirom na takvu praksu, nije ni čudo da general Lovrić od VSOA-e nije dobio izvješća o remontu MiG-ova. Kako saznajemo, predstavnik Glavnog stožera bio je isključen i iz Povjerenstva koje je provodilo natječaj za remont aviona. Na čelu Povjerenstva bio je tadašnji pomoćnik ministra Viktor Koprivnjak. Prvotno je jedan od članova trebao biti predstavnik Stožera, no to je kasnije povučeno i Glavni stožer nije imao utjecaj na odabir izvođača remonta iako je na kraju vojska krajnji korisnik aviona.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
11. travanj 2024 16:44