PLOVILO DUGAČKO 43 METRA

PROJEKT TEŽAK 385 MILIJUNA NAKON KOJEGA ĆEMO IMATI JEDNU OD NAJMODERNIJIH OBALNIH STRAŽA Uskoro na probnu plovidbu kreće naš novi obalni ophodni brod

Jakov Prkić / CROPIX

U Brodosplitu upravo dovršavaju gradnju novoga broda za hrvatsku Obalnu stražu, dužine 43 metra.

Novi bi obalni ophodni brod probnu vožnju trebao imati za 20-ak dana i dio je, kažu u Brodosplitu, projekta gradnje pet brodova za potrebe Obalne straže Hrvatske ratne mornarice. Ugovor o tome potpisan je u prosincu 2014. godine, a cijeli projekt gradnje novih i modernijih obalnih ophodnih brodova težak je 385 milijuna kuna. Taj je posao Brodosplit dobio na međunarodnom natječaju, a kada bude završen, hrvatska Obalna straža trebala bi biti među najmodernijim obalnim stražama u svijetu.

- Time Brodosplit stječe nove reference i vraća se u nišu vojne brodogradnje - kažu nam u splitskom škveru.

Inače, novi je brod najvećim dijelom hrvatski proizvod. Naime, izradu projekta i tehničke dokumentacije potpisuje tvrtka Marine and Energy Solutions, koja je, kao i Brodosplit, u sastavu DIV grupe, dok je u njegovu opremanju - od igle do elektronike - sudjelovalo 40-ak domaćih tvrtki.

- To je pravi put, koji pokazuje kako cijela hrvatska industrija može sudjelovati u gradnji vojnoga broda - kaže Mislav Brlić, direktor Marine and Energy Solutionsa.

U Brodosplitu se nadaju da će prva plovidba novog broda biti signal i drugim zemljama da splitski škver može graditi kvalitetna vojna plovila. Prema neslužbenim informacijama, sličan bi se brod u Splitu mogao graditi i za obalnu stražu najmlađe članice NATO-a, Crne Gore.

- Interes za gradnju vojnih plovila u našem brodogradilištu svakako postoji. Bili smo na nekoliko sajmova i na njima je iskazan interes za gradnju vojnih brodova nekoliko zemalja - kažu nam u Brodosplitu te dodaju da mogu graditi i podmornice i druga plovila za potrebe obrambenog sektora.

Gradnja vojnih brodova ni za Brodosplit ni za Hrvatsku nije novost. U Brodosplitu su se vojni brodovi počeli graditi još 60-ih godina prošlog stoljeća, kada su se u njemu počele graditi podmornice. Osim podmornica, gradile su se i brodske stanice, minopolagači, kao i brodovi za obuku kadeta te manji vojni brodovi. Narudžbe im nisu stizale samo iz bivše Jugoslavije i, kasnije, Hrvatske nego i iz drugih zemalja. Među njima su i bivši SSSR, kao i Iran.

Iz Brodosplita sada poručuju da žele obnoviti barem dio stare slave u proizvodnji vojnih brodova. Osim za potrebe hrvatskih oružanih snaga, ističu, plovila mogu graditi i za druge zemlje.

- Imamo i kapacitete, i znanje, i iskustvo u gradnji vojnih brodova - poručuju u splitskom škveru.

Primjer Brodosplita pokazuje da hrvatski škverovi mogu naći  nove poslovne prilike. Još donedavna, u vrijeme pregovora o ulasku Hrvatske u EU, upravo su brodogradilišta bila slabe točke hrvatskoga članstva u toj integraciji i malo je tko vjerovao da će opstati.

No, danas, nekoliko godina kasnije, hrvatski škverovi pokazuju ne samo da su opstali nego i da pronalaze nove poslove, od kojih su neki i u suradnji s obrambenim sektorom. Poslovima s vojnim snagama, kako hrvatskima tako i stranima, osiguravaju si  dugoročnu zaposlenost i sigurno plaćanje te stječu dobre reference za buduće ugovore.


Besplatno se prijavite na portala Jutarnji.hr

Izdvajamo