KOREJCI PREDSTAVILI BORBENI AVION

RATNO ZRAKOPLOVSTVO DOBILO NOVU PONUDU Za milijardu eura možemo nabaviti 24 FA-50

CROPIX

Plan je da se do kraja 2015. izradi studija o kupnji novih aviona

Delegacija južnokorejskog proizvođača aviona Korea Aerospace Industries (KAI) posjetila je ovaj tjedan Ministarstvo obrane, gdje su održali prezentaciju svoje tvrtke, ali i lakog borbenog aviona FA-50, potvrdili su izvori iz MORH-a.

Korejci su samoinicijativno došli u MORH nakon što su bili i na međunarodnom sajmu vojne opreme u Splitu kako bi hrvatskoj strani ponudili borbene avione.

Poboljšanja FA-50

- Prezentacija je bila informativna i nije se razgovaralo o konkretnijoj ponudi i što bi ona uključivala. Plan je da se do kraja godine izradi studija o kupnji novih vojnih zrakoplova - rekao nam je visoki dužnosnik MORH-a.

Avion FA-50 prvi probni let imao je u proljeće 2011. Južna Koreja njime zamjenjuje flotu aviona F-5E. Poboljšanja FA-50, piše portal defender.com, odnose se prije svega na ugradnju sustava za otkrivanje radarskog zračenja i otkrivanje projektila zrak-zrak i zemlja-zrak. Uz to, na avion je moguće integrirati sustave za elektroničko djelovanje prema zahtjevima naručitelja. Mogućnost napada na zemaljske ciljeve temeljit će se na ugradnji FLIR senzorskog sustava, čime bi se trebala omogućiti uporaba šireg spektra precizno navođenih oružja zrak-zemlja, kao što su laserski navođene bombe.

Dosad se navodilo nekoliko aviona koje bi Hrvatska mogla kupiti, a riječ je o rabljenom američkom F-16 i novim švedskim Gripenima. Spominjala su i kupnja izraelskog Kfira, europskog Eurofightera, ali i ruskih MiG-ova.

Jeftinije od Gripena

Vojni analitičari s kojima smo razgovorali ne usude se procjenjivati koliko bi kupnja tih zrakoplova mogla stajati, no pretpostavlja se da je FA-50 upola jeftiniji od švedskoga Gripena, ali to ovisi i o offset aranžmanu koji bi se nudio. Jedna eskadrila Gripena stajala bi nas oko milijardu eura, a jednako toliko stajale bi dvije eskadrile (24) FA-50. Do kraja 2016. trebala bi se donijeti odluka o zrakoplovima koji bi zamijenili stare remontirane MiG-ove 21. Remontirani MiG-ovi hrvatsko nebo mogu štititi do 2019., dokad im je produljen vijek, a tada ih moraju zamijeniti novi avioni.

Izdvajamo