ISPRAVAK

Reagiranje Tehničkog servisa željezničkih vozila na tekst 'Lokomotivama usred vožnje padaju kočnice'

zahtjeva
Ilustracija
 Ranko Šuvar / CROPIX

Iz Tehničkog servisa željezničkih vozila stigao je zahtjev za objavu ispravka informacija navedenih u članku ‘Lokomotivama usred vožnje padaju kočnice’.

Priopćenje TSŽV-a prenosimo u cijelosti:

Dana 10. studenog 2019. godine u tiskanom i elektronskom izdanju Jutarnjeg lista (Nedjeljni Jutarnji) objavljen je tekst autora Tomislava Kukeca pod naslovom: Lokomotivama usred vožnje padaju kočnice.

Tekst je objavljen na 4 stranice, od stranice 12. do stranice 15. Također tekst, posebno najavljen preko cijele naslovne stranice tiskanog izdanja sa fotografijama, izrazito je tendenciozan te za posljedicu ima nanošenje štete ugledu cjelokupnog željezničkog sustava.

Molimo vas da sukladno Zakonu o medijima i to člancima 40. i 41., u potpunosti i bez izmjena, objavite tekst našeg ispravka u prvom sljedećem izdanju Jutarnjeg lista obzirom da objavljeni članak sadrži niz netočnih, neprovjerenih i neistinitih informacija kojima se narušava ugled naše tvrtke, nanosi šteta i dovodi u pitanje egzistencija njenih zaposlenika i njihovih obitelji.

Objavljen je podatak da je društvo Tehnički servisi željezničkih vozila d.o.o. 'u ovoj godini napustilo čak 70 vrhunskih tehničara koji više nisu mogli raditi u tim uvjetima'. Predmetna izjava je u cijelosti neistinita i potpuno neprovjerena. U ovoj godini društvo je napustilo svega 9 radnika tehničke struke koji su bili zaposleni na poslovima održavanja vučnih vozila. Istodobno u djelatnosti održavanja zaposleno je novih 34 radnika, među kojima 16 radnika sa dugogodišnjim iskustvom na održavanju vučnih vozila te njihovih komponenti, od čega 5 inženjera. Kao rastućoj tvrtki na tržištu održavanja željezničkih vozila, smatramo da ovakva objava neprovjerenih podataka negativno utječe na atraktivnost i poziciju budućeg zapošljavanja u našoj tvrtki, a time i na njezinu opstojnost, s obzirom da su kvalificirani i visoko motivirani radnici najvažniji resurs naše tvrtke o kojima se posebno brinemo.

Nadalje navedeno je da je održavanje 'jako loše, ne provode se svi potrebni postupci, a naplaćuje se kao da su izvršeni. Lokomotive prolaze preglede na kojima se ne uočavaju bitne stvari (poput puknuća kotača gore spomenutog riječkog teretnog vlaka, koji je 7 dana nakon pregleda vozio unatoč puknutom kotaču nap.a.)'. Društvo Tehnički servisi željezničkih vozila d.o.o. kvalitetno i savjesno održava sva vozila sukladno uputama proizvođača i vlasnika vozila, pravilima struke, aktualnim zakonima, pravilnicima i normama osobito Zakonu o sigurnosti i interoperabilnosti željezničkog sustava (NN 82/13 i NN 18/15), Pravilniku o željezničkim vozilima (NN 121/15), Uputi o održavanju vučnih vozila (Sl. vj. 8/17), Uputi o održavanju lokomotiva (Sl. vj. 7/19). Kao nositelj niza certifikata, odobrenja i ovlaštenja dobivenih od nadležnih neovisnih institucija naša tvrtka podvrgnuta je kontinuiranim kontrolama kojima se provjerava naša sposobnost za kvalitetno izvršavanje djelatnosti za koje smo registrirani: Certifikat za sustav upravljanja prema EN ISO 9001:2015, EN ISO 14001:2015, zatim certifikate HRN EN 15085-2:2008, HRN EN ISO 3838-2:2007, Certifikat za funkciju održavanja HR/32/0019/0002.

Također svi korisnici naših usluga vrše kontinuiranu kontrolu postupaka prilikom procesa održavanja, a sukladno planovima kontrole kvalitete.

Tehnički servisi željezničkih vozila d.o.o. obavljaju uslugu održavanja željezničkih vozila za niz renomiranih kompanija, domaćih i stranih te s ponosom možemo konstatirati da smo lider lakog održavanja i kao takvi prepoznati smo od strane zadovoljnih kupaca. U posljednje tri godine broj klijenata porastao je pet puta.

Budući se prihod društva ostvaruje isključivo za vozila koja prometuju, dakle za tehnički ispravna vozila, Tehnički servisi željezničkih vozila d.o.o. su, uz vlasnike vozila, najzainteresiraniji za njihovu ispravnost i pouzdanost. Stoga je bespredmetna tvrdnja da se prilikom održavanja ne provode svi potrebni postupci, a da se naplaćuju kao da su izvršeni.

Navod da je lokomotiva nakon pregleda vozila 7 dana s puknutim kotačem jer se prilikom pregleda puknuće nije uočilo je netočan. Naime da je lokomotiva izašla sa servisa s puknutim kotačem, odmah bi se pojavile manifestacije kao što su vibracije i lupanje te bi vozilo bilo obustavljeno iz prometa. Tehnički je nemoguće da lokomotiva s puknutim kotačem vozi.

Također u tekstu je iznesena tvrdnja o padu standarda održavanja, kao i sumnja 'da u svemu ima i elemenata izvlačenja novca jer se neki dijelovi preko posredničkih tvrtki kupuju po dvostruko većim cijenama od tržišnih.' Navedena tvrdnja je netočna i zlonamjerna. Standard održavanja je podignut u odnosu na razdoblje iz prethodnih godina, što potvrđuje raspoloživost vozila kao i upute vlasnika koje su u odnosu na ranije važeće upute povećale opseg održavanja. Svi dijelovi nabavljaju se u transparentnim postupcima, po tržišnim uvjetima ciljano uz zadržavanje visoke kvalitete održavanja.

Osim toga navedeno je da naše društvo u svom očitovanju upućenom putem e-maila novinaru Jutarnjeg lista od 8. studenog 2019. godine nije navelo 'ni slova o kočnicama'. Ističemo da smo na upit vašeg novinara odgovorili pisanim putem, kratko, ali jasno i točno gdje smo izričito naveli da temeljem Pravilnika o željezničkim vozilima (NN 121/15) glavne kočne uređaje održavaju ovlaštene pravne osobe (TŽV Gredelj d.o.o. u stečaju), a što u tekstu nije objavljeno.

Ukoliko ne postupite sukladno našoj zamolbi ne dovodite u pitanje ugled tvrtke koja već dugi niz godina uspješno održava željeznička vozila, nego i vrijeđate sve kvalitetne radnike koji odgovorno i predano rade svoj posao.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. travanj 2024 02:18