Retardant nabavljen po cijeni od 155.000 HŽ platio 957.700 kuna!

SPLIT - Splitska policija je najavila da neće stati na kaznenoj prijavi protiv petorice osumnjičenih za općeopasnu radnju kojom je prozročena nesreća nagibnog vlaka u Rudinama.



Zasad je riješen uzrok nesreće dok će daljnji predmet istrage svakako biti nabava i sastav spornog retardanta kao i javni natječaj na kojem je poduzeće Intrade izabrano među četiri ponuđača koji su, za razliku od njih, ipak registrirani za protupožarnu zaštitu.



više iz
rubrike
VIJESTI


Poprilično zadovoljni dinamikom do sada obavljenog posla, načelnik Odjela općeg kriminaliteta PU splitsko-dalmatinske Neno Gudelj i v.d. načelnika krim.policije Ante Matković su najavili da će uskoro proširiti predmet s novim kaznenim djelima, a moguće i prijaviti još neke ljude koji nisu obuhvaćeni ovom prijavom.



Dok se na zadnjem katu sjedišta splitske policije održavala izvanredna konferencija, bilo je planirano da se istovremeno podzemnim tunelom u Istražni centar privede petorica odgovornih za nesreću.



Kalmeta smijenio upravu HŽ Infrastrukture



Kaznena prijava protiv Medaka i još četvorice



EKSKLUZIVNO: Prve snimke iz vlaka smrti
No, zbog tehničkih problema, kako je to nazvao načelnik Matković, a točnije jer su zapela vrata i nisu ih uspjeli otvoriti, privedeni su ipak preko parkirališta, no izbjegli su kamermane i fotoreportere jer su tada bili na konferenciji.



Na saslušanju kod istražnog suca Davora Svaline se nalaze Ivan Medak (51), direktor Sektora ekologije i zaštite u HŽ Infrastrukturi, Drago Rogulj (54), voditelj zaštite od požara u splitskoj Sekciji HŽ-a, Ivan Tomašković (34), direktor Intradea, njegov savjetnik Jozo Bazina (58), i Branko Tišljar (42), voditelj vatrogasaca DVD-a Stružac iz Kutine, koji su umjesto uobičajenog DVD-a Kaštela, "na crno" asistirali posipanju tekućine po pruzi.







Bazini se očito stabiliziralo zdravstveno stanje pa se iz KBC-a Rebro pridružio ostalima u Splitu koji se sumnjiče za smrt Lorraine Bodet, Emila Andrić Gaja, Domagoja Alvira, Mire-Mirne Rogan i Krešimira Trajbara, te ozljeđivanje još 55 putnika.



Svi redom su se nakon uhićenja branili šutnjom, iako su prethodno bili pričljivi dok je razgovor još uvijek bio neformalan.



Nakon krim.obrade i ispitivanja je oslobođen sumnje Drago Ivanković, šef protupožarne zaštite HŽ-a, a bez prijave su prošli i Denis Škarpić i Tonći Kovač iz splitskog HŽ-a.



Medak i Rogulj su osobe koje su trebale vršiti nadzor prskanja pruge s robela. Medak tamo nije niti bio, dok je Rogulj gledao kako retardant pada i po šinama, a ne samo uz prugu, ali nije odreagirao.



Tomašković je nabavio retardant preko poduzeća registriranog za uvoz i izvoz, no koje nije registrirano za protupožarnu zaštitu. Bazina je također trebao vršiti nadzor kao inženjer zaštite na radu, ali nije bio na robelu dok je Tišljar izradio priručnu prskalicu za nanošenje retardanta.



Policijski čelnici su kazali kako još nisu zgotovljena prometna, kemijska i druga vještačenja pa je tako još uvijek nepoznat kemijski sastav retardanta kao i nepoznate žute materije koja je nađena ispod sloja retardanta na pruzi.







Pokusom na ravnom dijelu pruge su utvrdili da retardant u bitnome povećava put kočenja vlaka i dovodi do blokiranja kotača, čime su dokazali uzrok nesreće. Je li k tome još nešto dodatno pridonijelo nesreći pokazati će daljnja vještačenja.



Novinare je zanimao najviše predmet daljnje istrage, pa je rečeno da će u idućoj fazi ispitivati zlouporabe položaja i postoji li krivotvorene dokumentacije vezano za nabavku retardanta i dobivene ateste, te uz samu provedbu natječaja.



Naime, roba je uvezena legalno u Rijeci gdje je uredno ocarinjena, a atesti postoje, no treba detaljnije proučiti da li je dokumentacija krivotvorena. Retardant i usluge nanošenja su prema kupoprodajnom ugovoru s PDV-om HŽ stajali 957.700,00 kuna, a kako smo doznali, retardant je u nabavi koštao samo oko 30 000 američkih dolara!



Prema svojim svojstvima i izdržljivosti, retardant TG 300 se nanosi samo jednom godišnje.



Tekućina se nije trebala naći na šinama, a prskana je uz nadzor Tišljara na robelu, no bez Bazine koji je trebao nadzirati nanošenje. Tišljar je izradio priručnu prskalicu kojom su potom posuli prugu u dužini od 11 kilometara i to u širini od oko 6 metara, a da bi svima bilo jasno s kakvom su 'pažnjom' izvedeni radovi, pobrinuo se načelnik Gudelj rekavši: "To je kod njih izgledalo kao zaprašivanje pšenice u Slavoniji".



Andrea Kuzmić/EPEHA
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. travanj 2024 03:08