NISU IMALI GDJE SLETJETI

S Croatia Airlinesom od Münchena do Zagreba putovali 24 sata, umjesto sat vremena

Sto i osam putnika Croatia Airlinesa od Münchena do Zagreba putovalo je 24 sata, umjesto 60 minuta koliko traje taj let. Razlozi su kvar na avionu i činjenica što Hrvatska nema dva aerodroma koji su otvoreni 24 sata.

Avion Airbus 319 poletio je u četvrtak u 22.10 sati iz Münchena za Zagreb. Na prilazu Zagrebu oko 23 sata pilot je pokušao uključiti sustav za precizno slijetanje po magli koja se tu večer spustila na zagrebački aerodrom. No, sustav je signalizirao kvar na uređaju zbog čega je slijetanje bilo onemogućeno.

Izvanredno slijetanje

Iz Croatia Airlinesa su odmah kontaktirali aerodrom u Dubrovniku i Splitu te zatražili izvanredno slijetanje. No, dobili su negativan odgovor jer oni rade do 22 sata te su poručili kako neće zvati osoblje da se vrati na posao. Pilot je potom zatražio pomoć s najbližeg otvorenog aerodroma, a to je bio rimski koji je dopustio slijetanje. Avion se tako uputio u Italiju i nakon skoro jedan sat sletio u Rimu.

Kvar na avionu

Srećom, imao je dovoljno goriva za odlazak u Rim i uspješno slijetanje. U Croatia Airlinesu su potvrdili cijeli događaj te naveli da su svim putnicima osigurali hotelski smještaj i hranu.

No, tu nije bio kraj mukama putnika. Sljedeći dan, u petak, na zagrebačkom se aerodromu odvijao štrajk i avion iz Rima nije mogao poletjeti u Zagreb. Zbog toga CA nije mogla niti poslati svoje mehaničare u Rim kako bi uklonili kvar na avionu da bi se on nakon okončanja štrajka mogao vratiti u Zagreb. Stoga je odlučeno da avion sleti u Pulu, u kojoj nije bilo magle, što je i učinjeno u petak popodne. U Puli su putnici ukrcani u dva autobusa te su tek u kasnim večernjim satima stigli u Zagreb.

Skupo odbijanje

Odbijanje Splita ili Dubrovnika da izvanredno otvore aerodrom Croatia Airlines bi moglo stajati nekoliko stotina tisuća eura. U to su uključeni dodatni troškovi goriva, autobusni prijevoz i hotelski smještaj za 108 putnika u Rimu, plaćanje aerodromskih pristojbi za usluge slijetanja i polijetanja te autobusnog prijevoza Pula - Zagreb.

Ako noću ne možete sletjeti u Zagreb, produžite u Italiju

Nemogućnost slijetanja u Hrvatskoj otvara i brojna sigurnosna pitanja u odvijanju zračnog prometa u našoj zemlji. Odlukom Ministarstva prometa, u Hrvatskoj je jedino zagrebački aerodrom otvoren 24 sata. Svi ostali rade do 22 sata. To znači da u slučaju kada je zbog izvanrednog događaja zagrebački aerodrom zatvoren, putnički avioni nakon 22 sata ne mogu sletjeti u Hrvatskoj! Da je kojim slučajem u četvrtak navečer, umjesto sustava za slijetanje po magli, što putnike nije dovelo u opasnost, avionu otkazao jedan ili više motora, on bi morao letjeti do Rima i pitanje je bi li uopće sletio.

Zbog toga što Ministarstvo prometa nije odredilo rezervni aerodrom na obali koji mora raditi 24 sata, u opasnosti su putnici koji nakon 22 sata lete u zračnom prostoru Hrvatske. Prije nekoliko je godina Ministarstvo aerodromu u Puli plaćalo nekoliko milijuna kuna godišnje za dežurstvo. No, od toga se odustalo.

Izdvajamo