OTKRIVAMO

SINDIKAT DRŽAVNOG GIGANTA PISAO PLENKOVIĆU 'Državna tajnica pogoduje privatniku na štetu naše tvrtke. Otvoreno govori da će postati ministrica...'

 
 CROPIX

HŽ Cargo uručio je nedavno izvanredni otkaz djelatnici (podaci poznati redakciji) jer je, kako navode u obrazloženju otkaza, “pomagala i sudjelovala u osnivanju i razvoju konkurentskog trgovačkog društva pod nazivom Adria Rail d.o.o.”.

Zbog toga, neslužbeno doznajemo, pripremaju i podnošenje kaznene prijave protiv odgovornih osoba.

- Uprava društva poduzela je sve zakonske mjere u svrhu zaštite interesa HŽ Carga - odgovorili su nam službeno u HŽ Cargu. Osnivač trgovačkog društva Adria Rail je Ivica Vrankić, bivši djelatnik Agita, tvrtke kćeri HŽ Carga, koja mu je 2018. godine pripojena, a njega, pak, povezuju s državnom tajnicom Ministarstva mora, prometa i infrastrukture Nikolinom Brnjac. Nju Sindikat strojovođa proziva da navodno pogoduje Vrankićevim tvrtkama, kojima je lani od ukupno dva milijuna kuna isplaćenih poticaja za kombinirani prijevoz tereta dodijeljeno 1,660.421 kuna.

Ti se poticaji dodjeljuju na temelju Zakona o kombiniranom prijevozu tereta i Pravilnika o poticajima u kombiniranom prijevozu tereta, a upravo je Vrankić bio član radne skupine koja je pripremala spomenuti zakon. Vrankića i državnu tajnicu Brnjac povezuje i Hrvatska gospodarska komora u kojoj su oboje aktivni, a Vrankić je i predsjednik Zajednice za intermodalni transport i logistiku.

Sindikat strojovođa u pismu poslanom krajem siječnja premijeru Andreju Plenkoviću navodi da državna tajnica Brnjac navodno pogoduje tvrtkama povezanim s Vrankićem jer je “više od 90 posto predviđenih subvencija 2018. godine dodijeljeno upravo THM-u (Train Hungary) kao prijevozniku u kojoj je direktor Vrankić i Adria Railu s dva zaposlena”.

Zakon i pravilnici

- Ne tražimo ništa nego samo da se državna tajnica Brnjac odnosi prema svim prijevoznicima na identičan način i da se prestane uz pomoć pravilnika pogodovati privatnicima na štetu nacionalnog prijevoznika HŽ Cargo - navodi predsjednik Sindikata strojovođa Nenad Mrgan. Iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture odgovorili su da je “ukupan iznos poticaja isplaćenih za kombinirani prijevoz tereta u 2018. iznosio dva milijuna kuna”.

- Zaprimili smo devet zahtjeva, od kojih je pet podnositelja ostvarilo pravo na poticaje, a to su Crokombi (210.450 kuna), Train Hungary podružnica Zagreb (222.881 kuna), opet Crokombi (88.350 kuna) te HŽ Cargo (40.779 kuna) i Adria Rail (1,437.540 kuna) - navode iz Ministarstva te dodaju da su poticaji dodijeljeni u skladu s važećim zakonom i pravilnikom. Nadalje objašnjavaju da je također tvrtka Crokombi ostvarila pravo na poticaje u kombiniranom prijevozu tereta, i to za razdoblje u kojem je HŽ Cargo imao 51 posto udjela u njezinu vlasništvu.

HŽ Cargo je, navode u odgovoru iz Ministarstva, u više navrata pozvan u Ministarstvo da upotpune svoj zahtjeve.

- To je rezultiralo dokumentacijom iz koje nije bilo moguće utvrditi potpuni lanac kombiniranog prijevoza tereta, a za utvrđeni lanac je ostvareno pravo na iznos od 40.779 kuna - navode iz Ministarstva te detaljno obrazlažu kakve im je sve zahtjeve dostavljao HŽ Cargo. - HŽ Cargo je 26. rujna dostavio zahtjev i dokumentaciju koja je bila nepotpuna i nevjerodostojna, nakon čega je na sastancima od 19. listopada i 4. prosinca, zatim prepiskom elektroničkom poštom od 8. studenoga te Zaključkom Ministarstva zaprimljenim od strane HŽ Carga 26. studenoga 2018. opetovano traženo dostavljanje cjelovite dokumentacije kojom bi se dokazalo sudjelovanje trgovačkog društva HŽ Cargo d.o.o. u kombiniranom prijevozu tereta. Istodobno, u dva navrata je elektroničkom poštom (25. listopada i 12. studenoga) iskazano mišljenje da je do tada dostavljena dokumentacija dostatna za izdavanje rješenja, kao i da je preostalu traženu dokumentaciju nemoguće pribaviti - slikovito objašnjavaju tek jedan zahtjeva od HŽ Carga.

Lanac prijevoza

Ostali podnositelji zahtjeva, koji su u startu dostavljali nepotpunu dokumentaciju, objašnjavaju dalje u Ministarstvu, nakon sastanaka u sljedećim su mjesecima uspjeli prikupiti traženu dokumentaciju te opravdati poticaje s naslova kombiniranog prijevoza, a jedino je trgovačko društvo HŽ Cargo d.o.o. u konačnici dostavilo većinom nepotpunu i nevjerodostojnu dokumentaciju. Pokušali smo razgovarati i s Vrankićem iz Adria Raila, ali ništa nije želio komentirati.

Procjena štete

- Nemam komentara - kazao je Vrankić koji je 2015. otišao iz Agita. Njegova nova tvrtka Adria Rail, pak, posljednjih godina bilježi veliki rast prihoda pa je 2016. prijavila prihod od 6,9 milijuna, a 2017. od 16,6 milijuna kuna, i to s dva zaposlena. Čelni ljudi HŽ Carga, neslužbeno doznajemo, neće stati samo na otkazu spomenutoj djelatnici, nego pripremaju i podnošenje kaznene prijave protiv odgovornih osoba, a u tijeku je i procjena nastale štete.

“Postupak izvanrednog otkazivanja ugovora o radu pokrenut je zbog saznanja 18. prosinca 2018. godine da je radnica pomagala i sudjelovala u osnivanju i razvoju konkurentskog trgovačkog društva pod nazivom Adria Rail, a što je utvrđeno iz e-mail prepiske i telefonske korespondencije s ovlaštenim osobama navedenog društva”, navodi se u obrazloženju izvanrednog otkaza ugovora o radu spomenutoj djelatnici, a spomenuti su dokazi pronađeni nakon što je djelatnica navodno vratila službenu informatičku opremu kojom se koristila.

Kontaktirali smo i sad već bivšu djelatnicu, ali nije željela razgovarati na tu temu, samo nas je uputila na svog odvjetnika koji je, pak, kazao da su podnijeli tužbu te da idu u radni spor. Tvrtku Adria Rail Vrankić je osnovao u rujnu 2015. godine, a u nju je kasnije iz tvrtke Agit (društva pripojenog HŽ Cargu) prešao još jedan djelatnik, koji je današnji direktor u Adria Railu. Iz Sindikata strojovođa upozorili su u spomenutom pismu premijera Plenkovića da državna tajnica Brnjac navodno “otvoreno govori da će u kratkom vremenu postati ministrica te učiniti promjene u Upravi HŽ Carga”.

- I to isključivo zbog zadovoljavanja nečijih privatnih interesa. Njezine bi izjave bile smiješne da nije riječ o sudbini 1500 radnika i njihovih obitelji - navodi predsjednik Sindikata Mrgan. Tvrtka Adria Rail registrirana je i za željeznički prijevoz robe, a “osnovana je radi približavanja željezničkih usluga u intermodalnom transportu i ostalim vidovima transporta”, navodi se na njihovim službenim stranicama. HŽ Cargo odlučio se na izvanredni raskid ugovora o radu spomenutoj djelatnici s početka priče zbog, kako navode u obrazloženju, “navedenih utvrđenih teških povreda iz Ugovora o radu”.

“Radnici je 19. prosinca 2018. upućen pismeni poziv na davanje obrane. Radnica se očitovala dopisom. Poslodavac je utvrdio da navodi obrane radnice nisu istiniti niti osnovani, jer su u suprotnosti s utvrđenim činjenicama, dokazima i dokumentacijom kojom raspolaže poslodavac”, stoji u obrazloženju.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. travanj 2024 15:44