PRIPREME

ŠKOLE UŽURBANO ANKETIRAJU RODITELJE HOĆE LI SLATI DJECU U ŠKOLU 'Cijeli vikend smo po telefonima...'

    AUTOR:
    • Marijana Cvrtila

  • OBJAVLJENO:
  • 05.05.2020. u 08:22

Zagreb, 090919.
Osnovna skola Tina Ujevica. Koturaska ulica 75.
Dolazak ucenika u osnovnu skolu prvog dana nove skolske godine.
Foto: Zeljko Puhovski / CROPIX
Željko Puhovski / CROPIX

Prema prvoj anketi, na nastavu se trebalo vratiti 93 učenika, a sada pretpostavljamo 60-ak, kaže Josip Petrović iz OŠ Trnsko

Škole se ovih dana užurbano pripremaju za povratak djece nižih razreda osnovnih škola u učionice od 11. svibnja, anketiraju se roditelji o namjerama ponovnog slanja djece u školske klupe, a čini se da svi drže preporuka Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo (HZJZ) i Ministarstva znanosti i obrazovanja kako taj povratak treba planirati samo u iznimnim slučajevima, kada oba roditelja rade izvan kuće i nemaju nikakve druge mogućnosti zbrinjavanja djece dok traje nastava.

Rigorozne mjere

To i nije čudno jer su preporučene sigurnosne mjere vrlo rigorozne, propisane su skupine djece i djelatnika s kroničnim bolestima i respiratornim smetanja kojima se povratak u škole ne preporučuje, uvode se stroge mjere ulaska i boravka u školama, dezinfekcije i higijene, mjerenja temperature, boravak u učionicama maksimalno devetero djece i jednog učitelja/ice, razmicanje školskih klupa na dva metra, posebni toaleti za pojedine skupine, različito vrijeme ulaska u školu različitih skupina djece, i to u razmaku barem od 10 do 15 minuta, što znači da će imati i različito vrijeme početka i završetka nastave, velikog i malog odmora.

Podsjetimo, od 11. svibnja nastava će se u nižim razredima, od 1. do 4. razreda osnovne škole, provoditi prema mješovitom modelu u kojem će dio djece dolaziti na nastavu u školu, a dio nastaviti pratiti školski program na televiziji putem HRT 3. Bude li na nastavu u školu dolazilo više od devetero djece iz istog razreda, postoji mogućnost da će dio djece biti razmješten kod drugog učitelja/ice, a ako ni to ne bude moguće, ravnatelji će morati odlučiti koju će djecu ostaviti u školi, a koju poslati doma.

U svakom slučaju, roditelji će morati potpisati izjave kojima jamče da djeca ispunjavaju sve preduvjete za povratak u školu, a formirane razredne grupe neće se smjeti mijenjati 14 dana. Sve je to na muke stavilo ravnatelje škola koji ovih dana nastoje osigurati tražene uvjete, ali većina ih poručuje - nema mjesta panici.

- Cijeli vikend svi smo po telefonima, jutros smo krenuli s razrednim vijećima za niže razrede, ponovno anketiramo roditelje. Vidim da opada broj onih koji namjeravaju poslati djecu u školu. Prema prvoj anketi, na nastavu se trebalo vratiti 93 učenika nižih razreda, od njih ukupno 301, a sada je pretpostavka da će taj broj pasti na 60-ak - kaže Josip Petrović, ravnatelj zagrebačke OŠ Trnsko, koja nije oštećena u potresu. Škola već razrađuje planove o “fizičkim” preinakama prostora i ostalim detaljima:

Neće zvoniti

- Svako će dijete dobiti svoje mjesto u razredu, to će mjesto biti označeno njegovim imenom i prezimenom, a klupe ćemo razmaknuti na dva metra. Otvorit ćemo i drugi ulaz u školu kako bi ulazak učenika, koji će biti organiziran u razmaku od deset minuta po skupinama, išao što brže. Školsko zvono neće zvoniti - otkriva Josip Petrović.

Slično planiraju i u splitskoj OŠ Sućidar, čiji ravnatelj Vlade Dragun kaže kako će u učionicama biti po devet klupa u kojima će učenici sjediti prema unaprijed određenom rasporedu.

- U funkciji će biti samo pola školske zgrade, a kako i inače imamo dovoljno WC-a, i to odvojenih za djevojčice i dječake, kao i toplu vodu, problema s tim ne bi trebalo biti - prepričava ravnatelj Dragun. Više ga brine, kaže, što će biti ako dio učiteljica zbog svojih zdravstvenih teškoća ne bude moglo raditi, a pita se i prema kojim kriterijima će odlučiti koju djecu poslati doma u slučaju da njih više od devet.

U Zagrebu su navodno u nekim školama odgovarali roditelje od namjere da djecu dovode na nastavu, o čemu su novinari jučer pitali  Krunoslava Capaka. On je najavio da će nastojati utvrditi o čemu se radi.

Izdvajamo