WEEKEND MEDIA FESTIVAL

Što nudi deseto izdanje najvažnijeg medijskog festivala u regiji

Marko Todorov / HANZA MEDIA

Tomo Ricov

Tog petka, svakoga rujna, prema Istri se uputi niz automobila s putnicima koji se najčešće dopisuju na Viber, WhatsApp, Signal ili nekoj petoj komunikacijskoj platformi. Dogovaraju poslijepodnevnu kavu i predavanje na kojem će se pojaviti, restoran u kojem će večerati i provjeravaju informacije o ljudima koji će se pojaviti. Odlaze na Weekend Media Festival u Rovinj. Tamo provedu vikend u intenzivnom druženju, partijanju, neobaveznom upoznavanju, odslušaju niz predavanja, pokupe novih pedesetak kontakata i vrate se na posao bogatiji za nova znanja i kontakte, kao da su bili na workshopu u kojem su se bavili recentnim pitanjima i problemima medijske i marketinške struke.

Kreativno dokoličarenje

Ovog će se rujna baviti kreativnim dokoličarenjem, prateći tezu da su ljudi najkreativniji dok provode vrijeme u dokolici, a Weekend regiji nudi priliku za stvaranje kroz kreativno dokoličarenje.

Rijetko je koja manifestacija od prvoga dana svojega postojanja izgledala kao da je oduvijek prisutna, kao što je to slučaj s Weekend Media Festivalom, godišnjem okupljalištu marketinško-komunikacijskog svijeta. Riječ je o ekipi kojoj je i inače najprirodnije da bude nekonvencionalna, a koja se nagura u staru tvornicu duhana u Rovinju i tamo, u manje od 72 sata, prevrne sve što je važno za te industrije. Saznaju sve što im treba za sutra, za prvi radni dan nakon WMF-a, uspostave nova poznanstva i profesionalne veze, umreže se, što nerijetko rezultira novim projektima. I pritom se odlično zabave, tulumareći po cijele noći.

Gdje inače saznati kako će izgledati sutrašnjica kada se današnjica mijenja brzinom kretanja Rimčeva Concept Onea i kada je Google, ta kompanija koja je osvojila planet, veći od cjelokupne print-industrije, a Facebook, društvena mreža kreirana 2004. godine, pretekao sve radijske medije u svijetu, kako ističu osnivači i organizatori Weekend Media Festivala. Razgovarajući o budućnosti WMF-a, Nikola Vrdoljak, direktor programa, kaže da se WMF prvi prilagođava promjenama i da će se, kao što više nema modela advertisinga kakav nam je poznat do sada, tako i mijenjati. - Važno je biti na Weekend Media Festivalu jer su tamo ljudi koji prvi vide i osjete, ali i kreiraju promjene u medijima i marketingu i, iako se sve može pratiti i internetom i na TV ekranima, neposredni susreti su oni koji posebno koriste ljudima iz marketinga i medija - govori Vrdoljak.

Tomo Ricov, direktor Festivala, podsjeća kako su na Festivalu sklapani dogovori o velikim marketinškim ugovorima te da je riječ o prilici za susrete kolega iz raznih zemalja u susjedstvu. - Ljudi jednostavno kliknu, a odlična im je prilika da se to dogodi ovdje, na Festivalu, jer se nerijetko na tome uspostave buduće suradnje - kaže Ricov. - Energija, kreativnost i atmosfera ono su što pokupe, a što ih potiče u daljnjem radu - opisuje Ricov razloge zbog kojih vrijedi doći na WMF. U svakom slučaju, za mnoge je profesije, a medijski i marketinški biznisi su svakako među njima, važnije “who do you know than what do you know”. Dodaju li se tome i sadržaji, predavanja, tada je jasno kako je Weekend Media Festival s lakoćom dočekao deseto izdanje.

Odmak od politike

Uostalom, gdje drugdje čuti predavanje američkog lovca na talente Shawna Pecasa Costnera, koji je prošle godine objavio da i u Hrvatskoj traži NBA talente ili futurista Garya Whitehilla i njegovo predavanje o spajanju kreativne energije i tehnologije kako bi se došlo do kvalitetne promjene? Ili, pak, saznati što o marketingu misli Tom Buday, globalni šef marketinga Nestlèea, Nir Kozarck iz Googlea Izrael i Sir Geoffrey Owen, bivši glavni urednik Financial Timesa? Na jednom od Weekenda pojavio se, između ostalih, Gabriel Dance, interaktivni urednik Guardiana u New Yorku, govoreći o stvaranju interaktivnih vijesti, Conor White-Sullivan, direktor GuffPosta koji je govorio o budućnosti demokracije, ali i Davor Hebel, partner u Fidelity Growth Partners Europe iz Velike Britanije, govoreći o globalnoj industriji internetskih igrica. Na prvom Weekendu, 2008. godine, jedan od gostujućih predavača bio je Blake Chandlee, komercijalni direktor Facebooka, a Weekend tada nije ni imao svoju FB stranicu. Prije deset godina tek se predstavljao digital, a teme o kojima se danas razgovara su ekonomija dijeljenja, autonomna vozila, Snapchat Spectacles, kružni i vertikalni videoformati i niz drugih. Weekend je danas puno više nego što je bio, njegovi kreatori kažu da su na križanju medija, marketinga, ali i biznisa, kreativnosti i tehnologije.

- Politiku smo oduvijek htjeli imati što dalje od nas, ali se ona uvijek nekako provuče - kaže Tomo Ricov, direktor Weekenda, najavljujući da će ove godine imati i panel posvećen Agrokoru i komuniciranju u raznim fazama krize u tom koncernu i slobodi medija, ali ne na način deklarativnih priča, nego ozbiljnog bavljenja problemima medija tijekom izbora u Srbiji, sukobima u Makedoniji i zahtjeva nekoliko arapskih zemalja za gašenjem Al Jazeere. Govorit će se o životu u doba duopola, problemima transformacija medijskih kuća, o tome kako se dogodilo da su se američke serije i filmovi preselili na on demand programe i na kraju - kako zaustaviti Uber? Ne, naravno, u stvarnosti, ali što je s idejom o dijeljenju automobila, mogućnosti da se ponudi kao rent-a-car tijekom onog dijela dana kada ga vlasnik ne koristi. Taj sustav već postoji, a na Weekendu će se govoriti i o njemu u okviru budućnosti autoindustrije.

Izdvajamo