KAKO SE SUŽAVA KRUG OKO TRAŽENOG TERETNJAKA

Stručnjak za kamione: Uz ovakvu potragu sumnjam da tegljač može dugo ostati nepoznat

    AUTOR:
    • Davor Butorac

  • OBJAVLJENO:
  • 16.06.2011. u 13:41

Kada se krug suzi na tisuću vozila, potraga se prebacuje na lokalne policijske postaje

ZAGREB - Do tri dana traje sužavanje kruga s brojke od tisuću potencijalnih vozila na ono koje tražimo. Kod kamiona je čak i lakše jer često imaju vidljive individualne karakteristike - objašnjava umirovljeni prometni kriminalist.

Sudjelovao je u stotinama potraga za vozilima, čak i kada bi prvi trag bila samo minijaturna ljuskica boje s karoserije ili komadić slupanog stakla.

Razni parametri

- Evidencije informatičkog sustava MUP-a pretražuju se po punom registracijskom broju ili po djelomično poznatim podacima. Tu imam parametre kao što su marka, tip, boja, broj osovina, nosivost... Baza se redovito ažurira podacima iz stanica za tehnički pregled. Ako selekcija pomoću djelomično poznatih podataka suzi krug na tisuću vozila, tada se lokalnim policijskim postajama daje da izvrše pregled. Uza sve to, na lokalnim razinama prikupljaju se snimci nadzornih kamera cesta ili zgrada poput pošta, banaka ili privatnih objekata - objašnjava naš sugovornik.

Slučaj potrage za Antonijom Bilić nije jedinstven jer je, kaže, već bilo sličnih.

Skupe cerade

- Ako se traži teretnjak bijele kabine s plavom ceradom, uz ovakvu potporu medija sumnjam da može dugo ostati nepoznat. Problem je ako zbog pogrešaka u pamćenju svjedok nenamjerno usmjeri policiju u krivom pravcu - objašnjava umirovljeni kriminalist.

Goran Husinec, stalni sudski vještak za vozila koji također ima profesionalnih iskustava s potragama za vozilima, tvrdi da tegljača u Hrvatskoj nema puno.

- U optjecaju je oko 500 tegljača. Bijelih vučnih vozila ima dosta, ali plavih cerada baš i ne. Cerade su prilično skupe i vlasnici se rijetko odlučuju za kupnju novih, a kad se i odluče, obično traže da se na njima otisne njihov logotip. Pretpostavljam da je u slučaju nestanka Antonije Bilić riječ o tegljaču koji je uvezen iz Njemačke ili Belgije. Ako se radi o strancu, nije mogao napustiti Hrvatsku nezapaženo jer su svi prijelazi pokriveni kamerama - optimističan je Husinec, koji upozorava usput na jedan problem.

- Nedavno sam pregledavao snimak iz jedne javne garaže i za sat vremena snimljenog materijala trebalo je oko dva i pol sata analize - objašnjava Husinec.

Izdvajamo