Nostalgičnim nastupom Nene Belana i njegovih Fiumensa, koji su u noći sa subote na nedjelju u staroj tvornici TDR-a prosurfali kroz najveće hitove Đavola, završio je slavljenički, deseti po redu Weekend Media Festival, najveće regionalno okupljanje ljudi iz medijske, PR i marketinške industrije.
Kako i priliči jubilarkama, 60-ak panela, predavanja i radionica sa rekordnih 5000 sudionika iz pet zemalja unutar intenzivna 72 sata bili su kombinacija pogleda u retrovizor, gdje smo bili prije deset godina, i pogleda u kristalnu kuglu, što će se dešavati u bliskoj i daljnjoj budućnosti.
“Veliku desetu obljetnicu proslavili smo u revijalnom tonu kako i priliči - uz mnoštvo zanimljivih panela, atraktivnih predavača, popratnog sadržaja i odličan glazbeni program. Siguran sam da ovaj jubilarni Weekend nikoga nije ostavio ravnodušnim i veselimo se planiranju prve godine druge dekade festivala koji okuplja posjetitelje iz cijele regije”, zaključio je Tomo Ricov, direktor festivala.
Umjetna inteligencija
Među ključnim temama bile su i umjetna inteligencija, kako Google i Facebook mijenjaju cjelokupnu industriju online oglašavanja, samovozeći automobili i novi trendovi.
Festival je, što poslovno, što privatno, okupio čitav niz poznatih osoba i istaknutih pojedinaca iz medijske industrije, poput Mislava Togonala, voditelja “Otvorenog”, prognostičara Zorana Vakule, tv novinara Hrvoja Krešića, Damira Smrtića s HTV-a, voditeljica Marijane Batinić, Ive Šulentić, Antonije Stupar i Ide Prester, zatim Petra Štefanića s N1, Tomu In Der Muhlena, ekipu s News Bara, Roberta Knjaza, koji je snimio slavljenički dokumentarac i mnoge, mnoge druge.
“Jubilarku je obilježilo partnerstvo s nordijskim zemljama, imali smo panele o deset godina PR-a i digitala, a govorilo se i o STEM revoluciji. Također, zanimljiva rasprava razvila se na temu novinarstva 21. stoljeća s kojeg je zaključak da je kvalitetan sadržaj prioritet čitatelja bez obzira na to kojom se platformom služi”, kaže Nikola Vrdoljak, direktor programa.
Budućnost novinarstva
Na panel raspravama sudjelovali su i urednici Jutarnjeg lista.
“Ne odustajemo od printa, dapače, pokrećemo tri nova magazina, jer u tome smo najbolji. Kad su digitalne platforme u pitanju, trenutno nam je najbitnije usavršiti mobilnu verziju naše web stranice”, rekao je Goran Ogurlić, glavni urednik Jutarnjeg, koji je na panelu “Novinarstvo 21. stoljeća” sudjelovao s Draženom Klarićem i Goranom Gavranovićem, urednicima Večernjeg lista i 24 sata. Zaključio je kako su web i print nerazdvojni dijelovi redakcije, a budućnost nije borba za klikove, već za vrijeme koje čitatelji provode na platformama Jutarnjeg lista.
Panel o Agrokoru
Među najposjećenijim događajima bio je subotnji “STEM je t’aime” koji je okupio hrvatske tech zvijezde poput Nenada Bakića, osnivača IRIM-a koji provodi STEM revoluciju u hrvatskim školama, Mate Rimca, osnivača Rimac Automobila, i Marka Matijevića, mladog osnivača portala Srednja.hr. Njima su se pridružili Boris Jokić, jedan od autora kurikularne reforme, i Boris Drilo iz HT-a, a panel je uz pomoć robota Peppera moderirao Nino Đula, izvršni urednik Jutarnjeg lista.
Država kasni ili nije dovoljno uključena u uvođenje STEM-a u obrazovanje, Hrvatskoj treba 200 tisuća ICT stručnjaka, a najbolje digitalne inicijative u zemlji dolaze iz privatnog sektora, samo su neki od zaključaka sa STEM Je t’aimea.
Među predavanjima zapaženo je bilo i ono “Od Ramonesa do Rozge“ na kojem je znanstvenik Boris Jokić govorio o važnosti suvremene glazbe u obrazovanju.
Veliko zanimanje izazvao je i panel na temu Agrokora, posebno u svjetlu Todorićevog javnog istupa u petak.
“Komunikacija Agrokora prema medijima bila je lošija što su bili veći, jači i moćniji. Zadnjih mjeseci njihov je PR bio u funkciji prikrivanja očiglednih problema sa prezaduženošću. U liniji komuniciranja bilo je previše ljudi koji su neformalnim kanalima nudili najluđe moguće priče, čak i kad je bilo očigledno da je sve gotovo. Kao primjerice da su dobili ogroman novac od Kineza - to je bila dosta ozbiljna sramota”, rekao je Gojko Drljača, zamjenik glavnog urednika Jutarnjeg lista na panelu.
Među moderatorima iz Hanza Medije bili su i Ana Muhar, koja je intervjuirala Jonathana Calverta, urednika istraživačkog tima The Sunday Timesa koji je razotkrio korupciju u vrhu FIFA-e prilikom dodjeljivanja domaćinstva za Svjetska prvenstva, te Frenki Laušić, koji je moderirao ekonomsku raspravu o ulaganjima u Hrvatskoj. Među predavačima su bili i Rory Buckley iz Disneya i futurist Gary Whitehill.
Autori Hanza Medije bili su zastupljeni i prilikom dodjeljivanja nagrada za najpopularnije novinare u Hrvatskoj. Kolumnist Jutarnjeg i pisac Ante Tomić osvojio je nagradu za najpopularnijeg hrvatskog novinara u tisku.