U RALJAMA BIROKRACIJE

'TEATAR APSURDA' Otišla na pregled, nakon četiri godine skinuli joj s plaće gotovo 600 kuna: 'Najgore mi je objašnjenje zbog čega su mi uzeli novac'

 

Najgore je što ništa nisam trebala niti platiti. Ovo je teatar apsurda, kaže Kata Kordić, kojoj su s plaće skinuli 590 kuna.

- Vaš račun je blokiran. Ovršeni ste za 590 kuna i tu se, nažalost, ništa ne može napraviti. Bit ćete odblokirani kada dobijete plaću - rekli su u Fini Kati Kordić. Punih deset dana Kata nije mogla raspolagati svojim tekućim računom, a sve zbog, kako kaže, nemara i nebrige nekoga u Kliničkom bolničkom centru Zagreb.

Naime, u ožujku 2014. Kata Kordić otišla je na pregled reumatologu u KBC Zagreb. Kako je sve prošlo u redu, toga dana vratila se kući i o tome više nije razmišljala. Podsjetnik je stigao u rujnu ove godine u obliku preporučene pošiljke iz bolnice.

Prema izvodu iz poslovnih knjiga zagrebačkog KBC-a, Kordić je dužna 25 kuna participacije za pregled na kojem je bila prije gotovo četiri godine. No, naravno, račun više nije iznosio 25 kuna nego, uvećan za odvjetničke i javnobilježničke troškove, iznosi 247,75 kuna. Ispod toga je bilo navedeno da, ako ne podmiri račun, troškovi rastu na nešto više od 688 kuna.

U svemu tome zapravo ne bi trebalo biti ništa sporno. Nemaš dopunsko osiguranje, dužan si platiti participaciju. Ako ne platiš, troškovi rastu i evidentno je da će u nekom trenu doći do ovrhe. No, u ovom slučaju sporna je činjenica da je Kata imala važeće dopunsko osiguranje koje je osigurava od plaćanja participacije.

- Imala sam važeće dopunsko osiguranje i ovako nešto mi nije bilo na kraj pameti. Zapravo je nevjerojatno da u međuvremenu nisam dobila niti jednu uplatnicu. Tek u rujnu ove godine stiglo je da moram platiti 248 kuna ukupno - kaže K. Kordić.

Takva obavijest ju je iznenadila pa je nazvala Croatia osiguranje preko kojeg ima dopunsko: - Rekli su mi da oni s tim nemaju ništa i da sam imala u to vrijeme važeće dopunsko osiguranje te da to moram riješiti s Rebrom, kaže K. Kordić.

Nazvala je i javnog bilježnika koji joj je savjetovao da podmiri račun kako bi se spriječile daljnje komplikacije. Tako je i napravila: - Platila sam tih 250 kuna, od čega je 104 kune išlo Rebru, a ostatak bilježniku - kaže K. Kordić.

Iako je smatrala da je oštećena, htjela je tu priču ostaviti iza sebe. Bio je 31. u mjesecu i Kata je primijetila da joj preko SMS-a nije stigla poruka banke o rati kredita. Pogledala je internet-bankarstvo i shvatila da je ovršena.

- Račun mi je bio blokiran, s plaće su mi skinuli 590 kuna. Opet sam zvala javnog bilježnika nakon blokade i pitala što se događa. Rekli su da sam zaboravila platiti 70 kuna kamate na glavnicu. No, ja sam platila sve što su mi rekli da platim - ogorčena je K. Kordić.

Cijela situacija dovela ju je u ozbiljnu nepriliku jer nije mogla do svog računa, a krenuli su i pozivi iz banke jer nije mogla podmiriti ratu kredita: - Najgore je što nisam ništa trebala niti platiti. Ovo je teatar apsurda, a usto imam malu plaću i kada ti netko otme tisuću kuna od kojih živiš, nije baš lijepo - kaže.

Blokirani račun, dodaje, stvara brojne neprilike jer te svugdje gledaju kao da si nešto loše napravio.

- Nudili su mi zaštićeni račun, ali ja ga ne želim. Želim svoj račun. A zanimljivo je da i zaštićeni račun košta. Rekli su mi da bih trebala platiti jer se svaki taj korak plaća. Bilježniku 200 kuna, Fini 200 kuna - kaže K. Kordić i dodaje da će slučaj predati na sud jer zna da ne može izgubiti parnicu.

- I to će me koštati, ali to je stvar principa - zaključuje K. Kordić.

Iz KBC-a Zagreb nismo dobili odgovor je li i kako došlo do greške i kako se može ispraviti. No, prema zadnjem pisanju Jutarnjeg lista o ovrhama za neplaćene participacije, u siječnju prošle godine, u KBC Zagreb pojasnili su da uspiju naplatiti svega 20 posto svojih potraživanja.

- Kada pacijent ne plati obvezno sudjelovanje u troškovima zdravstvene zaštite prilikom pružanja iste, šalje mu se račun na kućnu adresu. Rok plaćanja takvog računa je 8 dana. Ako nakon isteka navedenog roka osigurana osoba ne podmiri potraživanje, šalje mu se opomena. Osigurane osobe HZZO-a u većini slučajeva sklone su podmiriti svoju obvezu, no dio ih ignorira poslane račune i opomene te ta potraživanja ostanu nepodmirena - rekli su tada na Rebru i naveli da ovrhu, kao sredstvo naplate potraživanja, do tada nisu pokretali. No, po svemu sudeći, ovrhe su krenule, pa čak i prema onima koji imaju dopunsko.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. travanj 2024 18:10