ZAOŠTRENA UTAKMICA

U TIJEKU JE VELIKI PIVARSKI RAT Zagrebačka i Karlovačka pivovara u žestokoj svađi zbog reklamnih slogana!

CROPIX

Iz Zagrebačke pivovare poručuju da Karlovačka pivovara obmanjuje potrošače, a i iz Karlovačke oštro odgovaraju da oni imaju vrhunski proizvod

Dvije najveće hrvatske pivovare, Zagrebačka i Karlovačka, zaratile su oko oglasne kampanje Karlovačke pivovare za Natur Radler piva.

Novi kamen spoticanja među dvjema pivovarama, koje zajedno drže oko 70 posto hrvatskog tržišta, zapravo se svodi na nekoliko reklamnih poruka: njih Karlovačka pivovara smatra točnim i ključnim u svojoj kampanji, a za Zagrebačku su pivovaru one netočne i zavaravajuće za potrošače. Zbog toga su se iz Zagrebačke pivovare najprije obratili Karlovačkoj pivovari, a potom zaštitu zatražili i u Hrvatskom udruženju društava za tržišno komuniciranje (HURA) te u Grupaciji pivara pri HGK.

Žalba institucijama

U Zagrebačkoj pivovari objašnjavaju da se njihove pritužbe odnose na Karlovačko Natur Radler Limun, Leđero, Laganini i 0,0% piva. Karlovačka je pivovara, napominju u Zagrebačkoj pivovari, u svojoj marketinškoj kampanji za ta piva poručila kako se radi o “100% prirodnom osvježenju”, iako Natur proizvodi sadrže niz sastojaka koji nisu dobiveni prirodnim putem. Isto tako, Karlovačka pivovara, ističu u Zagrebačkoj pivovari, porukama “Zdravo osvježenje” i “100 posto prirodno” te PR člancima o sadnji limuna na Visu potrošače upućuje na zaključak da se radi o prirodnom proizvodu, iako to, smatraju u Zagrebu, nije slučaj.

“S obzirom da navedene tvrdnje i pripadajuće aktivnosti te komunikacije na pakiranjima ne odgovaraju istini, obmanjujuće su za potrošače te ih dovode u zabludu, molili smo ih da poduzmu potrebne korake kako bi netočnu i obmanjujuću komunikaciju uklonili iz svih prodajnih i marketinških kanala te na taj način pokazali odgovornost prema potrošačima piva u Hrvatskoj. S obzirom na to da našu pritužbu nisu uvažili, 15. lipnja smo se obratili Odboru za pritužbe Grupacije pivara pri HGK i Sudu časti HURA-e”, stoji u odgovoru Zagrebačke pivovare na naš upit.

Naruku im ide i nedavno očitovanje HURA-e čiji je Sud časti 29. lipnja zaključio da poruke Karlovačke pivovare u kampanji za Natur Radler piva nisu u skladu s odredbama Kodeksa oglašavanja i tržišnog komuniciranja HURA-e.

Neuvažena preporuka

U HURA-i su stoga preporučili Karlovačkoj pivovari da prepravi poruke iz oglasne kampanje kako se prosječan konzument ne bi naveo na krivi trag.

No, u Karlovačkoj pivovari vjeruju kako imaju vrhunski proizvod koji je po svemu sukladan važećim propisima, pa ne namjeravaju mijenjati kampanju. Tim više što preporuka Suda časti HURA-e nije obvezujuća, a sam pojam “prirodno”, kako kažu, nije jasno ni precizno reguliran ni u Hrvatskoj, ni u EU.

- Zaključak Suda časti HURA-e smatramo nejasnim, netočnim i neargumentiranim. Nismo bili obaviješteni ni o prijavi Zagrebačke pivovare, ni o tom postupku, pa je tako odluka donesena bez našeg sudjelovanja. Štoviše, nismo upoznati ni sa sadržajem odluke, nego nam je naknadno dostavljen samo skraćeni zapisnik iz kojeg nije razvidno kojim su se činjenicama ili analizama koristili članovi Suda časti. Ne možemo se oteti dojmu da je odluka osnovana isključivo na navodima našeg najvećeg tržišnog konkurenta i velikog oglašivača - žale se u Karlovačkoj pivovari.

- Uvjereni smo da bi hrvatski potrošači bili najsretniji kada bi i naši tržišni takmaci ulagali u nove tehnologije, koristili prirodne sastojke te hrvatski ječam poput nas - zaključuje se u odgovoru Karlovačke pivovare na naš upit.

Podrivanje tržišta

I dok u Zagrebačkoj pivovari kažu da nema “pivarskog rata”, u Karlovačkoj su pivovari uvjereni da je riječ o pokušaju podrivanja njihove tržišne pozicije. I to na tržištu koje se, nakon godina recesije, konačno počinje buditi.

Prema nekim podacima, potrošnja piva u Hrvatskoj u prvih je šest mjeseci ove godine porasla za dva do 2,5 posto u odnosu na isto lanjsko razdoblje, pa dio stručnjaka očekuje da će takav rast biti i na razini cijele godine. Kao glavne razloge za to navode ljepše vrijeme u prvoj polovici ove godine nego u istom lanjskom razdoblju, koje potiče potrošnju piva, kao i lagani oporavak od recesije.

Prosječna godišnja potrošnja piva u Hrvatskoj, ističe jedan naš sugovornik dobro upućen u stanje na tržištu piva, iznosi 75 litara po stanovniku. U razdoblju najvećeg rasta, 2003. godine, bila je veća i iznosila je 90 litara po stanovniku.

- Kod nas je u recesijskom razdoblju, od 2008. naovamo, pad potrošnje piva iznosio ukupno 14 posto, no stvari se sada mijenjaju i očekujemo rast. Industrija piva u Hrvatskoj je fleksibilna i stalno izbacuje nove proizvode - zaključuje naš sugovornik.

Izdvajamo