HRVATI OSVAJAJU NORVEŠKU

VELIKI POSAO JEDNE OD NAJVEĆIH INDUSTRIJSKIH GRUPA U HRVATSKOJ Postignut je dogovor o preuzimanju norveškog brodogradilišta, Skandinavci oduševljeni

Split, 180118.
Tomislav Debeljak, vlasnik Brodosplita.
Foto: Ante Cizmic / CROPIX
Ante Čizmić / CROPIX

Tomislav Debeljak

 

DIV Grupa Tomislava Debeljaka postigla je dogovor s Hurtigrutenom o preuzimanju norveškog brodogradilišta Kleven Verft. Norveško brodogradilište još nije preuzeto, ali je usvojen takozvani term sheet koji definira put do preuzimanja. Može se reći da je potpisivanje term sheeta novi veliki poslovni potez Tomislava Debeljaka koji je izgradio jednu od najvećih industrijskih grupa u Hrvatskoj preuzimajući redom kompanije pred samim kolapsom. Norveško brodogradilište trebalo bi biti još jedna od takvih kompanija u nizu.

Kleven Verft brodogradilište već je neko vrijeme u financijskim problemima. DIV Grupa, koja u svom portfelju ima i brodogradilište Brodoslipt, vodila je osjetljive pregovore s vjerovnicima koji preuzeli kontrolu nad Kleven Verftom.

Glavni direktor Kleven Verfta, Kjetil Bollestad, dao je vrlo optimističnu izjavu:

- Nevjerojatno sam sretan zbog naših zaposlenika što ćemo dobiti novog solidnog vlasnika brodogradilišta. Prošli smo kroz teški period i isporučili fantastične brodove te zadržali visoku razinu kompetencija u našem brodogradilištu. S novim vlasnikom imamo dugoročne razvojne planove. Pred nama je nova uzbuljiva era.

Norveški direktor zadovoljan je zbog povezivanja dvije kompanije s vrlo dugom brodograditeljskom tradicijom. Naglašava dobru pozicioniranost norveškog brodogradilišta u opremanju kompleksnih brodova, kao i Brodosplitovo iskustvo u gradnji srednjih i polarnih kruzera.

Verft je istaknuo kako će sinergijski učinci Klevena i Brodosplita dovesti do više učinkovitosti ali i ušteda na troškovima od 5 posto, što će dovesti do više razine profitabilnosti, te više razine konkretnosti kad su u pitanju kompleksni brodovi srednje veličine.

Brodogradilište Kleven poznato je po tome što je Hurtigrutenu isporučilo prva dva kruzera u svijetu na hibridni pogon.

S obzirom na opće stanje brodogradnje u Hrvatskoj, zanimljivo je da je stabilnost kapitala DIV Grupe takva da Debeljaku omogućuje preuzimanje i spašavanje vrlo ozbiljnog zapadnog brodogradilišta.

Više na Jutarnjem...


Izdvajamo