NA ČEKANJU

Zapela obuka pilota za Kiowe jer tvrtka iz SAD-a nije uspjela pronaći instruktore

MORH

Obuka 8 pilota i 44 tehničara Hrvatskog ratnog zrakoplovstva za američke letjelice kasnit će mjesecima

Početak obuke osam pilota i 44 tehničara Hrvatskog ratnog zrakoplovstva na helikopterima OH-58D Kiowa kasnit će pet mjeseci.

Počet će tek početkom siječnja 2017. godine, potvrdilo nam je Ministarstvo obrane.

“Opravdano”

U MORH-u tvrde da je “do opravdanog kašnjenja došlo jer je američka strana imala određenih teškoća oko angažiranja provoditelja obuke. Inicijalno će obuka pilota trajati 30 tjedana, a zrakoplovnih tehničara 25 tjedana”. Prema ugovoru s američkim ministarstvom obrane, osposobljavanje i obuku treba provoditi američki tim instruktora tvrtke Integration Innovation Inc. (i3) i to u 93. zrakoplovnoj bazi Zemunik. S obzirom na odgodu početka obuke, hrvatski piloti bit će osposobljeni tek krajem kolovoza sljedeće godine, odnosno više od godinu dana nakon dolaska helikoptera. U sklopu obuke osam hrvatskih pilota u tih 56 tjedana mora proći borbenu obuku pojedinačnim helikopterom i taktičku obuku u paru i s većim brojem helikoptera, uključujući gađanje ciljeva na zemlji bojnim streljivom 12,7 mm, školskim nevođenim raketama 70 mm i vježbovnim raketama Hellfire te nastavak obuke četiriju pilota za probne pilote. Nakon položene obuke oni će biti osposobljeni za provedbu obuke i osposobljavat će ostale pripadnike postrojbe.

Donacija

Sjedinjene Američke Države donirale su Hrvatskoj 16 helikoptera Kiowa Warior i trenažer za obuku. No, oružane sustave, streljivo, projektile, pričuvne dijelove, transport iz SAD-a i drugo platit će Ministarstvo obrane 96,8 milijuna kuna, u razdoblju od 2017. do 2020. godine. Dana 30. srpnja u Zadar je dopremljeno prvih pet helikoptera i trenažer, a brigadir Davor Tretinjak, voditelj MORH-ova Projektnog tima za uvođenje helikoptera OH-58D u operativnu uporabu, tada je kazao da obuka počinje odmah sredinom kolovoza.

No, američka tvrtka odabrana za obuku nije na vrijeme našla instruktore. Naime, kompanija i3 objavila je oglase kojima traži pilote i tehničare za provođenje obuke u Zadru.

Slab odaziv?

U oglasu se traže umirovljeni mehaničare i piloti američke vojske spremni ići u Hrvatsku. Oglasi su objavljeni u ožujku, travnju i kolovozu, ali, čini se, zainteresiranih nije bilo. Oglas traži “iskusne mehaničare i pilote s minimalno pet godina iskustva u vojsci”, piloti moraju imati 300 sati leta, a kandidati moraju proći i sigurnosnu provjeru. Sjedište tvrtke i3 je u saveznoj državi Alabami, a urede imaju i u Kabulu, Kuvajtu, Seoulu, Kataru i Dakaru.

Preostalih 11 Kiowa u Hrvatsku stiže do početka 2017.

Prema ugovoru s američkom stranom, preostalih 11 helikoptera u Zadar bi trebalo stići do kraja godine.

Kada helikopteri budu uvedeni u operativnu fazu, Ratno zrakoplovstvo imat će sposobnost zapovijedanja i nadzora iz zraka zbog ugrađenih modernih komunikacijskih sustava. Imat će sposobnost otkrivanja i automatskog prenošenja preciznih podataka o ciljevima topničko-raketnih postrojbi i korekciji topničke paljbe, sposobnost djelovanja po ciljevima na površini danju i noću, velike manevarske i paljbene sposobnosti te otpornost na otkrivanje i protudjelovanje protivnika. Nadalje, moći će pratiti helikoptere koji prevoze snage te im osigurati zaštitu od napada sa zemlje. Unaprijedit će se sposobnost potpore civilnim institucijama u svim uvjetima i razinama ugroze, traganje za unesrećenima na kopnu i moru, nadzor kopnene i morske granice uz mogućnost presretanja i djelovanja po ciljevima, nadzor prirodnih i tehničkih katastrofa itd.

 


Besplatno se prijavite na portala Jutarnji.hr
Tagovi

Izdvajamo