OSRAMOĆENI

ZAŠTO SU PACIJENTI PRISILJENI NA JAVNI STRIPTIZ U NOVOJ POLIKLINICI Šefica Povjerenstva za zaštitu prava pacijenata: 'Javna nabava nije opravdanje'

    AUTOR:
    • Ivica Nevešćanin

  • OBJAVLJENO:
  • 05.01.2019. u 10:40

CROPIX

Tko je odgovoran što pacijenti na Odjelu za fizikalnu medicinu, rehabilitaciju i reumatologiju nove Poliklinike u Zadru moraju kod primanja terapije izvoditi "striptiz" ispred drugih pacijenata i medicinskog osoblja, zato što gotovo šest mjeseci od početka rada Odjela nisu nabavljeni paravani za zaštitu privatnosti bolesnika, pita se Zadarski.hr.

- Javnu nabavu provodi Opća bolnica Zadar i koliko znam sve je provedeno sukladno Zakonu o javnoj nabavi - odgovara Šime Vicković, predstavnik osnivača zadarske Opće bolnice i zamjenik zadarskog župana zadužen za medicinska pitanja.

- Žao mi je što paravani nisu stigli u planirano vrijeme jer se jedan ponuđač žalio, no međutim državna komisija za javnu nabavu je potvrdila odabranog ponuđača te se u kratkom vremenu očekuje isporuka. Želja nam je bila što prije staviti u funkciju Polikliniku, a sve u svrhu što kvalitetnije i bolje usluge našim pacijentima. Ispričavamo se pacijentima i medicinskom osoblju ukoliko je došlo do neugodnosti - kazao je Vicković.

Hoće li njegova isprika doprijeti do pacijenata Odjela za fizikalnu medicinu teško je reći, ali gospođa koja je prva problem iznijela u javnost zadovoljna je rekacijama nadležnih jer jedino se tako, ističe, neke stvari u sustavima medicinske skrbi i zaštite pacijenata mogu promijeniti.

- Moja je namjera bila zaustaviti poniženja pacijenata i medicinskog osoblja. Nisam to napravila zbog sebe, nego zbog drugih koji prolaze tu neugodnost skidanja ispred tuđih pogleda. Kao da smo na ulici ili u nekom striptiz baru - kaže 52-godišnja Zadranka koja je prije trećeg tretmana odlučila prekinuti terapiju u uvjetima "ispod ljudskog dostojanstva".

- Neobično je da u današnje doba imate novu Polikliniku a nije riješena osnova stvar, privatnost pacijenata. Razumijem da se javna nabava otegla, ali dok se čekao ishod, taj se problem mogao riješiti pomoćnim sredstvima. Zastoj u javnoj nabavi ne može biti opravdanje da se pacijentima nanosi dodatna patnja i bol - smatra dr. Dubravka Finka, predsjednica Povjerenstva za zaštitu prava pacijenata Zadarske županije i predsjednica zadarske podružnice Hrvatske udruge za promicanje prava pacijenata.

- Pacijenti se u takvim situacijama osjećaju vrlo neugodno i, osim što su već bolesni, takvim nehumanim tretmanom nanosi im se dodatna bol. Takve se stvari moraju rješavati u toku. Na koncu, bolnica je imala šest mjeseci vremena da taj problem riješi, ali to nisu napravili - naglašava dr. Finka koja na svoje dvije službene adrese nije dobila nikakvu pritužbu zbog nedostatka paravana na Odjelu za fizikalnu medicinu.

- Dosad smo imali pritužbe pacijenata na druge (ne)uvjete u kojima radi fizikalna terapija, u smislu da nema prostorija prozora i danjeg svjetla, jer je smještana u podrumskom prostoru, ali zbog paravana nam se nitko nije obratio.

Dr. Finka navodi da će paravani biti tema sjednice županijskog povjerenstva za zaštitu prava pacijenata sazvane za ponedjeljak.

- Tražit ćemo očitovanje od nadležnih i oni će nam dati odgovore vrlo slične onima koji ste vi dobili kao novinar. Mi smo savjetodavno tijelo, nemamo ingerencije da na nešto izravno utječemo. Takve i druge slične probleme u zdaravstvu mogu zapravo riješiti samo pacijeti svojom građanskom hrabrošću, prijavljujući probleme na koje nailaze. Da je zbog paravana ravnatelj bolnice dobio desetak prijava pacijenata problem bi se sigurno riješio. Ali ako problem ostane na razini razgovora u čekaonici, ništa se ne događa - kaže dr. Finka ističući da još nitko u Hrvatskoj nije odgovarao za kršenje prava pacijenata. Naime, iako su zakonom predviđene kazne, nitko nema ovlasti kažnjavati kršenje zakona, ni ravnatelji bolnica, niti županijsko, ali ni nacionalno povjerenstvo kojima pacijenti mogu podnositi tužbe.

- Pacijeti se generalno boje iznositi pritužbe na rad liječnika i medicinskih djelatnika, boje se prijavljivati slučajeve kao što je ovaj s pravanima jer se boje da će im se netko osvetiti uskraćivanjem korištenja zadravstvene zaštite. Taj osjećaj, bez obzira koliko bio realan, da će biti šikaniran kroz sustav zdravstvene zaštite ukoliko se požale na nečiji rad, stvara osjećaj nesigurnosti kod pacijenata, koji su pritom još i bolesni. Zato bi od iznimne važnosti bilo da se u sustav uvede institut zastupnika pacijenata kojem bi se pacijenti mogli izravno obratiti bez straha da će zbog toga na bilo koji način biti ugrožena njihova prava. Model zastupnika pacijenata kao članova udruge za zaštitu prava pacijenata predlažemo od 1999. godine, ali unatoč obećanjima nekih ministara, poput ministra Varge, nitko to nije uveo u zakon. Niti će u dogledno vrijeme, jer i za institut predstavnika pacijenata treba novac – zaključuje predsjednica povjerenstva za zaštitu prava pacijenata Zadarske županije, piše Zadarski.hr.


Besplatno se prijavite na portala Jutarnji.hr

Izdvajamo