DIREKTOR RTL-a

Zbog digitalizacije TV-a 35 posto Hrvata ostat će bez slike

Johannes Züll, predsjednik Uprave RTL Televizije: Gledateljima prvo trebamo dati atraktivne kanale, a tek onda početi s digitaliziranjem područja sa slabim signalom
 Davor Pongračić/CROPIX

ZAGREB - Prošla godina bila je vrlo teška za sve medije, posebno za televizije. Vodila se i još uvijek se vodi velika borba za gledatelje - kaže Johannes Züll, predsjednik Uprave RTL Televizije koji je na to mjesto došao prije pet mjeseci naslijedivši Christopa Mainuscha.

Züll je u Hrvatsku došao s mjesta predsjednika Uprave Aegis Media u Njemačkoj, a unutar RTL Grupe obnašao je razne izvršne funkcije. Za sada je, kaže, zadovoljan ekipom koju je zatekao na RTL-u, ali i rezultatima koje su postigli:

- Prošlu godinu završili smo s gotovo jednakim uspjehom kao 2008. Zapravo smo, u ciljanoj skupini, u cjelodnevnom terminu emitiranja kao i u udarnom terminu prvi po gledanosti - kaže Züll.

Ovih ste dana izjavili kako je situacija na televizijskom tržištu neravnopravna i da Vlada favorizira HRT naspram komercijalnih televizija. Jeste li mislili isključivo na digitalizaciju ili postoji još problema?

- Mislim da postoji općeniti problem načina kako zakonodavci i Vlada žele razviti televizijsko tržište. Danas svi komercijalni mediji imaju problema zbog pozicioniranja javne televizije. Putem mjesečne pristojbe imaju proračun veći od milijardu kuna, a još se i natječu s komercijalnim televizijama i radijskim postajama na oglašivačkom tržištu.

Kažete da je nemoguće da digitalizacija završi do kraja 2010. Koliko bi realno trebalo vremena da se provede do kraja?

- Ako se eHrvatska bude držala zadanih datuma, krajem godine će biti bar 25 ili 35 posto domaćinstava bez televizijske slike. Mislim da nitko od nas ne želi takvu digitalnu Hrvatsku. Stoga, prvo trebamo gledateljima dati nove atraktivne kanale, zatim svi trebamo promovirati raznovrsnost i onda početi s prebacivanjem na područja gdje je mala dostupnost signala.

Prije nešto više od pola godine RTL Grupa je objavila financijske gubitke. O kojim je gubicima riječ i kako se to odrazilo na hrvatski RTL?

- Što se tiče medija, u protekloj su godini svi imali problema. No, općenito, hrvatsko tržište je palo za 20 posto. Tek ćemo u ovoj 2010. doseći razinu 2005. što znači da neprestano zaostajemo pet godina.

Prognoze ekonomista, što se tiče Hrvatske, ni za 2010. nisu dobre. Plašite li se većih gubitaka?

- Blago sam optimistačan. Sredinom 2009. tržište oglašavanja bilo je na minus 30 posto u odnosu na prethodnu godinu, a sada smo na minus 5 do 10 posto. Dakle, riječ je o poboljšanju. No, moram priznati da nisam tako optimističan što se tiče razvoja televizijskog tržišta u Hrvatskoj. Trenutačno novac gubi RTL, ali i Nova TV i HTV. Pitanje je što dalje. Na tržištu oglašavanja vlada nesigurnost. Vlada treba povući odlučujuće poteze i komercijalnim televizijama omogućiti profitabilno djelovanje.

U pripremi je novi Zakon o HRT-u. Komercijalne TV postavile su i neke svoje zahtjeve. Što ste tražili?

- Tražimo fer natjecanje i takav smo zahtjev uputili zakonodavcu. Javna televizija ima četiri do pet puta više sredstava nego mi, a s nama se natječe i na programskom tržištu i na tržištu oglašavanja. Mi se skoro i ne možemo natjecati kad je riječ o prijenosu sportskih događaja. Ne razumijemo zašto HRT plaća gotovo sve prijenose utkamica. I na tržištu oglašavanja vlada zasićenost. Zato tražimo samo priliku za jednu fer utakmicu. Zagovornik sam dualnog sistema, jer javna televizija apsolutno ima svoju ulogu - javnu i kulturnu. No, ono što treba napraviti je - definirati se - što sada nije slučaj. Sada želi biti sve - i javna i komercijalna.





Vratit ćemo ‘Big Brother’

Kako je ove godine palo i oglašavanje, ‘Big Brother’ nam je postao preskup

Posljednjih mjeseci RTL je izgubio gledanost u udarnom terminu. Nova TV vas je pretekla...

- Vi gledate situaciju samo od rujna 2009., ali trebaju se gledati cjelogodišnji rezultati. Ove godine nismo emitirali reality show Big Brother, pa je i to jedan od razloga zašto je gledanost u udarnim terminima niža od prošlogodišnjih jesenjih rezultata. U isto vrijeme na drugim televizijama išle su dvije vrlo uspješne emisije - Ples sa zvijezdama i Supertalent. Vjerujem da će RTL opet ojačati na proljeće.

Je li ukidanje reality showa Big Brother bila loša poslovna odluka?

- Ne mislim tako. Ovo bi bila šesta sezona. Nakon toliko vremena trebalo ga je redizajnirati, promijeniti i mi smo uzeli vremena da to i učinimo. Osim toga, ove godine je palo i oglašavanje, pa nam je taj projekt postao i preskup. Zato smo u 2009. godini uložili u rukomet i show ‘Hrvatska traži zvijezdu’. No, vjerujem da ćemo BB vratiti u program.









Odlična ‘juha’

Vodeći smo u marketingu i ove sezone. Naš najjači projekt koji je na neki način zamijenio Big Brother je kulinarski show Jezikova juha koji ima gledanost skoro 40 posto. Uskoro kreće show Hrvatska traži zvijezdu koji je prošle godine bio iznimno uspješan, a tu je niz nagrađivanih američkih serija i filmova.





Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. travanj 2024 15:19