NAUTIČKA PATROLA

Moderni nautički grad u velikoj Puntarskoj vali

 

Marina Punat na otoku Krku morala je nastati upravo na ovakvom, za nautički turizam idealnom, mjestu. U skrovitoj, ali prostranoj uvali, na otoku koji je mostom spojen s kopnom i ima zrakoplovnu luku. U mjestu s brodogradilištem i blizu Europi, odnosno mnoštvu ljudi koji vole brodove, more i plovidbu te čeznu upravo za ovakvom vrstom odmora. I s ovdašnjim stanovnicima, nadarenim, školovanim i vještim ljudima koji im znaju i žele sve to na najbolji način omogućiti.

Renata Marević, direktorica Marine Punat, dočekuje nas na recepciji i počinje svoju nimalo jednostavnu priču o najnovijem sustavu komunikacije s vlasnicima plovila koji su marini povjerili na čuvanje svoje ploveće ljubimce. Svaki od njih želi znati što se zbiva s njegovim brodom u svakom trenutku, a ne samo kada dođe u marinu. To je omogućeno informatičkim sustavom Marinacloud. Svaki mornar ima na svom mobilnom telefonu aplikaciju u koju unosi sve što i tko tijekom tjedna učini na svakom pojedinom plovilu: zategne ili promijeni konop, namjesti bokobran, zamijeni muring, isprazni vodu sa zaštitne cerade... Svaki se brod svakog četvrtka fotografira i noću na petak pošalje se kroz sustav automatski pun izvještaj svakom gostu o tome što je i tko učinio na njegovu brodu. Možda gost baš tog petka poželi doći na svoj brod. Ovu aplikaciju razvio je Krešimir Žic, u suradnji s gostima i menadžmentom marine Punat, i ona je sada ušla u sve razine poslovanja marine.

Kontrolori leta

Nakon ovih početnih obavijesti direktorica Marević vodi nas kroz recepciju do kontrolnog centra gdje se na nekoliko ekrana 24 sata prati stanje u marini koja je pokrivena velikim brojem videokamera.

Renata Marević, direktorica Marine Punat

- Evo, tu se vidite i vi kada ste uplovljavali u marinu - pokazuju nam “kontrolori leta”. Na drugom ekranu vidljivo su označeni slobodni vezovi gostiju koji su isplovili na krstarenje te su o duljini svoje odsutnosti, stimulirani nižom cijenom veza, obavijestili marinu pa se s tim vezovima u tom razdoblju može raspolagati za tranzit.

- Sva korespondencija s klijentom vezana je uz njegov ugovor i ulazi u sustav, uz njegov account tako da će se, tko god bio u smjeni, znati sve što je dogovoreno s klijentom - objašnjava direktorica Marević i vodi nas električnim šatlom u obilazak marine.

Počinjemo tamo gdje je prije 50 godina sve počelo: kod brodogradilišta uz koje se razvila današnja zona servisa.

- Naša servisna zona ima travel lift od 50 tona i 100 tona, navoze čak do težine od 600 tona i transportna kolica kapaciteta 30 tona na kopnu. Imamo dva samohodna uređaja za rad na visini, žirafe, hidrauličnu rampu koja ide do osam metara visine, za bojanje većih brodova na kopnu. Ako ne kroz škver, onda kroz partnere imamo i elektroničare, električare, stolare i sve ostalo što nautičarima treba - objašnjava Renata Marević, vješto vozeći šatl kroz servisnu zonu.

Tu je i dobro opskrbljena trgovina dijelova za brod i motore.

Na redu je ugostiteljski dio. Od tri ugostiteljska objekta, bistro Devet bofora je kod mnogih jedriličara, i domaćih i stranih, već ušao u legendu. To je mjesto za topli doručak, hladno piće, kavu i jutarnje ili večernje druženje. To je središnji punkt marine, poput zagrebačke špice: “Nađemo se kod Bofora”. Zatim slijedi restoran Marina, u kojem se danju nude sva jela, a doručak počinje bogatim švedskim stolom. Restoran radi cijelu godinu.

Bungalovi

Postoji i treći objekt, gore iznad marine, a to je hotel Kanait. Tu se sada gradi bazen i uređuje wellness centar s četiri saune, a u blizini su sagrađena i četiri luksuzna bungalov-apartmana s jacuzzijima i panoramskim pogledom na marinu i cijelu Puntarsku valu.

Usluge marine nastavljaju se masažom, “vešerajem”, dobro opskrbljenom trgovinom nautičke opreme, odjeće i pribora za ribolov te marketom.

Na to se nadovezuju i beauty centar i kozmetički salon, koji su smješteni u hotelu.

- Imamo Marina Club Card kojom se može plaćati ne samo unutar marine, nego i kod naših ugovornih partnera, i to uz popust, kao što su specijalna oprema za brodove, primjerice elektronika i alarmni uređaji. Kuća vina u Vrbniku također daje popust na našu karticu, kao i frizeraj jer ga zasad nemamo u marini - ističe Renata Marević dok nas vodi kroz sav taj gusto naseljeni, dobro organizirani nautički grad.

Prolazimo pokraj Kid’s Cluba, što se doista rijetko vidi i u najboljim marinama u svijetu.

- Mi smo obiteljska, a ne jet-set marina. Imamo goste koji su tu već nekoliko generacija. Tu su sada djedovi i bake s djecom koja imaju malu djecu. Primijetili smo da ovdje prijepodne ima puno ljudi, a djeca se nemaju gdje zabavljati. Zato smo organizirali ovaj Kid’s Club koji vodi stručni animatorski tim: djeca crtaju, pjevaju, igraju društvene igre - objašnjava Renata Marević vozeći nas pokraj šahovskog polja s velikim, ali laganim figurama dječje visine.

Šatl prijevoz

Marina ima i svoju plažu do koje goste vozi šatl. Također ima redovni šatl prijevoz i do zrakoplovne luke, ali sve ovisi o razini ugovorenih usluga koja počinje paketom Basic u kojem, primjerice, nema besplatnog parkinga i šatla za aerodrom, a brodovi se nalazi i na najudaljenijem mjestu u marini. Slijedi paket usluga Comfort koja ima bočnu rivicu uz brod. Stupnjevan je i suhi vez sa smještajem na brodskim ležaljkama ili na dry docku da se na brod ne mora penjati ljestvama.

Što se zabavnog programa tiče, na središnjem prostoru marine povremeno nastupaju klape, tamburice i folklor, ali ne previše da gostima ne dojade. Školu jedrenja drži Yacht klub Punat, a marina im daje support, sredstva, prostor i vez. Gosti marine preko Marina Club kartice imaju popust u toj školi.

Werner i Ursula Krause: Jedrenje, plivanje, planinarenje

Werner i Ursula Krause

Njemački bračni par Werner (78) i Ursula Krause (79), umirovljeni znanstvenik i psihijatrica iz Jene, u Punat dolaze već 11 godina. Većinu vremena provode u jedrenju jer im pruža veliko zadovoljstvo i uzbuđenje. Neka od najdražih mjesta koja su posjetili svojim brodom Raia III su uvale Kolorat i Telašćica te otoci Rab i Ilovik.

Ursula jako voli i plivati: “Uživam u čistom moru. U Njemačkoj toga nema. Posebno mi je drag otok Plavnik.”

Obitelj Schneider: Ova marina ima sve što nam treba

Adam i Margarite Schneider, umirovljeni austrijski prosvjetari, kupili su brod daleke 1982. godine i odmah ga vezali u marini Punat. Svih tih 35 godina na njemu provode najviše vremena što mogu. Prošle su godine ovdje bili čak sedam mjeseci. Nisu baš neki avanturisti, milije su im povijesne i kulturne znamenitosti kao što su Košljun, Zadar i crkva Sv. Donata, hvarski Stari Grad, dubrovačke zidine, katedrala Svetog Duje u Splitu... Margarite voli ribu, a posebno lignje, osliće i brancine. Voli i modu. “Obožavam haljine, šešire, cipele i nakit i svugdje kupim ponešto, a posebno volim autentični hrvatski nakit, prstenje i ogrlice, te ih ovdje često nosim”, kaže Austrijanka.

U kolovozu će im se pridružiti njihova djeca Georgine, Ingolf i Tomas.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. travanj 2024 19:11