Uvođenje zdravstvenog odgoja u škole pokrenulo je lavinu nezadovoljstva kod konzervativnije javnosti koja je diljem Hrvatske organizirala prosvjede. Posebno ih je zasmetala činjenica što će djeca u školama u okviru modula Spolno/rodna ravnopravnost i odgovorno spolno ponašanje učiti o masturbaciji, pornografiji, o seksualnim manjinama, kontracepciji... Protivnici uvođenja takvog zdravstvenog odgoja kažu da ne može država umjesto njih odgajati njihovu djecu i nametati im liberalnu ideologiju. S druge strane, čini se da u Kurikulumu zdravstvenog odgoja i nema baš ideologije. Dokument je to utemeljen na znanstvenim činjenicama, na kojem su radili brojni stručnjaci s područja medicine, sociologije, obrazovanja. Jedan od njih je dr. Dubravko Lepušić, ginekolog koji šest godina slobodno vrijeme provodi tako da po školama drži edukacije o spolno prenosivim bolestima.
Kako komentirate prosvjede ‘Nepomirenih’ koji se bune zbog uvođenja zdravstvenog odgoja u škole?
- Svatko ima pravo iznijeti svoje mišljenje, no nema pravo iznositi neistine i slobodne interpretacije te izvlačiti iz konteksta neke činjenice i donositi potpuno krive zaključke. Rekao bih da svatko ima pravo kod kuće obrazovati svoje dijete na najtradicionalniji, konzervativni način, ali ne očekuje to valjda od škole.
Protivnici kažu da će tužiti ministra Jovanovića jer se zdravstvenim odgojem propagira pornografija. Što to njima toliko smeta? Stoje li iza svega Udruga Grozd i crkva?
- Ne bih se izjašnjavao o tome tko stoji iza svega, a tko je eksponiran u prve borbene redove. Tražim da se govore istina i činjenice. A to za pornografiju i tuženje ministra Jovanovića je najblaže rečeno notorna glupost, da ne kažem neku težu riječ. Nepobitne su činjenice da postoji prerana seksualizacija mladih pod utjecajem medija, uključujući i pornografiju. U Kurikulumu se mladima objašnjava i razjašnjava o čemu se radi i kakvim pritiscima su izloženi i kako se obraniti od tih pritisaka. Dakle, da znaju reći “ne”. Naravno da se nikako ne radi o reklami pornografije, već upravo suprotno. Pa nitko normalan ne bi mladima pornografiju prezentirao kao nešto poželjno i preporučljivo. Gledao sam intervju turskog predsjednika Erdogana na CNN-u gdje odgovara na postavljeno pitanje: Hoće li dokinuti sekularnost Turske koju je etablirao Ataturk, s obzirom da je on muslimanski predsjednik? Odgovorio je: Ja sam u predsjedničkoj palači predsjednik svih Turaka, a kod kuće Musliman i nema govora o ukidanju sekularnosti turske države.
Vražje djelo
Promovira li se ovim Kurikulumom homoseksualnost, kako tvrde protivnici zdravstvenog odgoja?
- U Kurikulumu doslovno piše: medicinski, religijski i aktivistički stavovi o homoseksualnosti. Dakle, mladima se daje informacija iz različitih izvora i gledanja na homoseksualnost. Uči ih se i učit će ih se toleranciji spram svih manjina, uključujući i homoseksualnu, jer to je doseg civilizacijskog društva. Druga je stvar što neke strukture ne žele uopće spominjati homoseksualnost. Žele da se to jednostavno prešuti, a da se onda djecu uči da su to bolesnici koje treba zatvarati i preodgajati u ludnici. Zar se to očekuje od škole?
Smeta im i to što će se od 5. razreda učiti o masturbaciji. Što biste im poručili?
- Niti u jednom segmentu Kurikuluma zdravstvenog odgoja, poglavito modula spolna/rodna ravnopravnost, spolno odgovorno ponašanje, djecu se ni na što ne nagovara već im se iznose činjenice i realan život. Mladi po mnogim svjetskim konvencijama imaju pravo na informaciju. To je njihovo pravo i oni će ga u školi i realizirati. Zar da ih se uči da je masturbacija vražje djelo i da su takve osobe moralno sumnjive? Zar se to očekuje od škole?
Neki vjernici bune se jer smatraju da država misli kako može bolje od njih odgajati njihovu djecu. Mislite li da je to promašen argument, jer onda možemo reći što će nam socijalne službe i škola, kad roditelji sve mogu sami, a znamo kakvih sve roditelja ima?
- Jako mi se svidio komentar Sanje Modrić u jednom listu i odgovorio bih prenoseći jedan njezin odgovor iza kojeg u potpunosti stojim: “Djeca u ovom društvu imaju pravo na najbolje obrazovanje, a ono se temelji na potvrđenim znanstvenim istinama, na kulturi poštivanja različitosti među ljudima i na razumijevanju društvenih realnosti. Sigurno da nikome ne treba omogućiti da bira hoće li njegovo dijete učiti da je zemlja ravna ploča kada se stoljećima zna da nije ili će kćerima govoriti da bebe nose rode. Pa ne očekuje se i to valjda od škole?”