MINISTRICA OBRAZOVANJA

DIVJAK ODGOVORILA ALADROVIĆU 'Rezultat ovog mirenja je takav da ministar nema na što biti ponosan. Mirenje koje završava štrajkom nije pozitivno'

    AUTOR:
  • OBJAVLJENO:
  • 10.10.2019. u 20:21

Zagreb, 280619.
Hotel Esplanade.
Ministrica Divjak predsjeda sastankom duznosnika ministarstava obrazovanja srednje i istocne Europe na kojem su donijete kljucne strateske odluke vezane uz daljnji razvoj programa CEEPUS. Na fotografiji: Blazenka Divjak.
Foto: Marko Todorov / CROPIX
Marko Todorov / CROPIX

Blaženka Divjak

Ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak rekla je tijekom gostovanja u RTL-u Danas da su ravnatelji u velikoj mjeri uzeli u obzir poruke koje im je poslalo Ministarstvo i roditelje još jednom zamolila za razumijevanje.

- Radi se o pravu zaposlenika, ali djeca moraju biti sigurna, što znači da roditelji moraju imati škole otvorene i osigurati da djeca imaju gdje biti ako dođu u školu, rekla je Divjak.

Komentirajući izjavu premijera Andreja Plenkovića da je štrajk u školama opstrukcija te da ne razumije zašto se štrajk odvija, ministrica je rekla da je s njim razgovarala nakon sjednice Vlade te da mu je rekla da se dijalog i pregovori trebaju nastaviti.

- Koliko mi je bilo razumljivo iz njegovog odgovora, on zna da se dijalog mora nastaviti i da moramo doći do rješenja, rekla je Divjak za RTL Danas.

Divjak je komentirala i izjavu ministra rada i mirovinskog sustava Josipa Aladrovića, koji je u ime Vlade sudjelovao u postupku mirenja, a koji je rekao da nema govora o povećanju koeficijenta za složenost posla.

- Rezultat ovog mirenja je takav da ministar nema na što biti ponosan. Mirenje koje završava štrajkom, sigurno nije mirenje na koje bismo mogli staviti neku pozitivnu ocjenu, rekla je Divjak te dodala: - Ovo je sigurno poraz procesa mirenja, a dobar dio je na onima koji su sudjelovali i sa strane Vlade.

Ministrica je istaknula da su se u drugim sektorima ranije dizali koeficijenti i da se zaostajanje u sektoru obrazovanja ne može riješiti samo povećanjem osnovice. - Postoji zaostatak koeficijenta, a složenost poslova se povećava, povećala se i reformom, rekla je Divjak.

Prema podacima Ministarstva znanosti i obrazovanja, u štrajku u školama u četvrtak je sudjelovalo oko 68 posto zaposlenih u osnovnim i 65 posto u srednjim školama. U osnovnim školama radilo je oko 16 posto zaposlenih, a u srednjim školama njih 20 posto, podaci su kojima raspolaže Ministarstva znanosti i obrazovanja. Podaci se odnose na zaposlenike koji rade i koji su u štrajku, a ne obuhvaćaju zaposlenike koji su na bolovanju ili iz drugih razloga nisu bili prisutni na radnome mjestu.

Štrajk u osnovnim i srednjim školama započeo je u četvrtak nakon što je dan ranije propao postupak mirenja Nezavisnog sindikata zaposlenih u srednjim školama te Sindikata hrvatskih učitelja i Vlade, koja je odbila zahtjev za 6-postotnim povećanjem koeficijenata složenosti poslova. Vlada je sindikatima ponudila povećanje dodataka na plaću za dva posto od 1. listopada ove i 2 posto od prvog lipnja iduće godine, ustvrdivši da koeficijent složenosti poslova nije predmet pregovora između Vlade i sindikata, no takvu su ponudu sindikati odbili.

U četvrtak su u štrajku bile uključene osnovne i srednje škole u cijeloj Hrvatskoj, a od petka će se održavati cirkularni štrajk po županijama.

Više na Jutarnjem...


Izdvajamo