NOVA STUDIJA POKAZALA

'ŠKOLA BI TREBALA POČINJATI U 10 SATI!' Znanstvenici tvrde da odgađanje jutarnje nastave ima pozitivan učinak na zdravlje i učenje

    AUTOR:
    • Jutarnji.hr

  • OBJAVLJENO:
  • 27.11.2017. u 19:00

teenagers asleep at school, Image: 11081047, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: yes, Credit line: Profimedia, Alamy
Profimedia, Alamy

Novo istraživanje pokazalo je kako odgađanje jutarnje nastave može imati velike pozitivne učinke za tinejdžere, uključujući bolje performase te mentalno i fizičko zdravlje.

Naime, istraživanje su provele srednje škole u Engleskoj i kada je prva smjena započinjala u 10 sati, razina oboljevanja u roku od dvije godine smanjena je za više od pola, a učenici su dobivali značajnije bolje ocjene.

Voditelj istraživanja dr. Paul Kelley kazao je kako su s ranim dizanjem i manjkom sna vezana stanja poput debljine i depresije i kako je dokaza za to sve više.

- Sve veći broj istraživanja iz raznih dijelova svijeta pokazuju slične efekte - govori Dr. Guy Meadows, suosnivač 'Škole spavanja'.

Ranije ove godine i Amerikanci su ustvrdili kako odgađanje škole pozitivno utječe na uspjeh i zdravlje djece te su apelirali da nastava počinje najranije u 8.30 sati, a ne kao dosad u mnogim školama u 7 sati.

No nova studija Frontiers in Human Neuroscience sugerira kako je najbolje da škola počinje još kasnije zbog bioloških razloga i puberteta.

- 10 je magična brojka - napominje Dr. Kelley i ističe kako je 18-godišnjacima optimalno da nastava počinje u 11 sati, pa čak i u podne.

Biološki razlozi znače da tinejdžeri imaju drugačije potrebe za snom za razliku od odraslih ljudi.

Naime, dok je odraslima dosta i po sedam sati sna, tinejdžri trebaju devet sati za puni učinak mozga.

- Mnogi od njih spavaju po samo pet sati dnevno, a to jednostavno nije dovoljno. Otpuštanje melatonina, kemikalije koja upravlja spavanjem, događa se kasnije, što znači da tinejdžeri imaju prirodnu tendenciju da idu u krevet kasnije od svojih roditelja - kazao je profesor.

To u kombinaciji s većom potrebom za snom kod tinejdžera rezultira toliko učestalim nedostatkom sna. Uz to, neki imaju različit ritam - dok su neki jutarnji tipovi, neki su 'sove' koji vole ostajati budni kasno.

Meadows tvrdi kako se sve više obraća pažnja na individualne potrebe za snom i kako je na većini radnih mjesta vrijeme za dolazak na posao 'klizno'.

Sada isto treba prepoznati i kod tinejdžera i promijeniti njihov raspored.

ELIPSO

Izdvajamo