Zagreb, 141018.
Vrbaniceva 20.
Andrea Lucic i Dajana Barbic ilustriraju tzv. online kupovinu preko racunala.
Foto: Darko Tomas / CROPIX
Darko Tomas / CROPIX

dr.sc. Dajana Barbić i dr.sc. Andrea Lučić, docentice Ekonomskog fakulteta

OMOGUĆAVA MASTERCARD

#SMARTSPENDING Profesorice Ekonomskog fakulteta i ekspertice za online fashion shopping otkrivaju: kako kupovati odjeću online uz maksimalni profit

    AUTOR:
    • Dajana Barbić,
    • Andrea Lučić

  • OBJAVLJENO:
  • 23.10.2018. u 09:17


U specijal serijalu #SMARTSPENDING donosimo analize i preporuke desetero stručnjaka za monetarnupolitiku, osobne financije i digitalni shopping koji za vas istražuju kako pametnije trošiti online, kako kontrolirati osobni proračun i kako će izgledati budućnost bez papirnatog novca. Sada docentice Ekonomskog fakulteta dr.sc. Andrea Lučić i dr.sc. Dajana Barbić, autorice udžbenika o osobnim financijama i vodeće ekspertice za upravljanje osobnim proračunom , koje odjeću kupuju samo online, a tjedno pregledaju i po 40 newslettera fashion webshopova, otkrivaju kako izvući najveću korist u masi online fashion shopova.


Svaki put kada stojite u dućanu i držite u ruci super primamljive čizme ili najnovije tenisice – sjetite se – znanstvenici su utvrdili da je kupovina odjeće najčešće impluzivna kupovina. Ona neplanirana i gotovo nesvjesna koja se odvija pod utjecajem emocija i kao rezultat stimulansa iz okoline. Impulzivna kupovina u 80% slučajeva čini da se osjećamo loše nakon kupovine, a 60% potrošača koji kontinuirano impulzivno kupuju imaju financijske probleme.

Kako pametno kupovati odjeću?

Prvo, napravite shopping listu: kupovanjem proizvoda koji vam uistinu trebaju najviše štedite. Stručnjaci kažu kako bi 70% naše odjeće trebalo sadržavati svakodnevne komade zbog čega se i neki jeftini kvalitetni komad neće isplatiti ako ga nećemo nositi svaki dan. Drugo, kupujte online. Online kupovina nam omogućava da se odupremo situacijskim utjecajima koji nas potiču da ostanemo dulje u trgovini i nešto kupimo (mirisi, svjetla, glasna muzika, ili pritisak društva).Treće, kada kupujemo online imamo veću mogućnost usporedbe onoga što nam sve internetske trgovine nude i ako se vodimo s nekoliko mudrih koraka gotovo uvijek ćemo biti u plusu.

Evo nekoliko hackova za online kupnju odjeće:

1. Pretplatite se na newslettere i uspoređujte cijene!

Na dobitku je onaj tko ima pravu informaciju na vrijeme: zato odaberite nekoliko omiljenih online trgovina i pratite popuste. Pratite ih preko newslettera u kojima osim obavijesti o novim kolekcijama, šalju razne promo kodove pomoću kojih možete ostvariti dodatne popuste. Najbolji su oni koji na kraju sezonskih rasprodaja nude dodatnih 30% popusta na već snižene cijene. Tako neki komad odjeće možete kupiti i 70% jeftinije. To je prilika koju čekate, a najčešće se događa krajem siječnja i lipnja. U ekskluzivnim online trgovinama tako možete doći do dizajnerskih komada po pristupačnijim cijenama. Neki online shoppovi često imaju popuste za određene ekskluzivne komade i usred sezone, na primjer, Mytheresa i Stylebop, ali i outlet stranice Yoox i The Outnet. Uz to preporuča se koristiti servise koji nude usporedbe cijena iz različitih trgovina. To možete raditi na stranicama poput www.lyst.com, www.nextag.com ili www.shopzilla.com.

 

#SMARTSPENDING DNEVNIK NOVCA: KAKO PAMETNIJE TROŠITI

2. Uz pomoć ove taktike kupujte sniženo i komade koji nisu na sniženju

Kako uz popust kupiti cipele koje nisu na sniženju? Zvuči nemoguće, ali moguće je u trgovinama koje istovremeno nude artikle na sniženju i one po punim cijenama. Evo primjer. Nalazite se u online dućanu i upravo ste na mail dobili kod s kojim ostvarujete 100 eura popusta pod uvjetom da potrošite 300 eura ili 200 eura popusta za potrošenih 600 eura isključivo na proizvode pune cijene. A vi baš želite cipele koje nisu na sniženju i koštaju 200 eura što vam je preskupo. Što napraviti:

  • U košaricu stavite cipele koje želite, a uz to stavite i jedan artikl koji nije na sniženju u iznosu od recimo 110 eura
  • Ukupan iznos sada je 310 eura. Apsolutni popust se aplicira na oba artikla, to znači da plaćate 210 eura za oba komada koja ste kupili
  • Nakon što dobijete pošiljku, vratite neželjeni artikl, a na svoju kreditnu karticu dobit ćete povrat novca za taj komad robe - samo zato da bi ostvarili ovaj popust. Popust od 100 eura i dalje ostaje nepromijenjen.

3. Gdje kupovati?

Na online tržištu prisutne su trgovine izrazito jeftinih komada i izrazito skupih. Napravili smo mini analizu onih fashion webshopova koje najviše koristimo:

  • www.zara.com i www.mango.com: najveća prednost ovih webshopova je mogućnost povrata robe u trgovinu, a nudi se besplatna dostava iznad određenog iznosa (Zara 380 kn, Mango 300kn)
  • www.hm.com – ne daje mogućnost povrata u trgovinu i besplatna je poštarina iznad određenog iznosa (30 Eura) dok se povrat plaća 4,90 Eura, ali često se mogu naći artikli koji su rasprodani u fizičkim trgovinama, a dobro je i što je služba za korisnike dostupna i na hrvatskom jeziku
  • www.asos.com – trgovina koja nudi stotine različitih brendova zajedno sa svojim proizvodima uz besplatnu poštarinu nudi i besplatan povrat robe u suradnji s Hrvatskom poštom, često imaju popuste, a odlična im je služba za korisnike koja besprijekorno rješava probleme s narudžbama
  • www.mytheresa.com, www.net-a-porter.com, www.matchesfashion.com – trgovine ekskluzivnih brendova koja krajem sezonskih popusta nudi dodatnih 20% i 30% popusta na već snižene artikle, ali se poštarina dodatno plaća. U sve tri trgovine mogu se naći kvalitetni komadi po vrlo pristupačnijim cijenama
  • www.theoutnet.com – je outlet trgovina Net-a-portea i gotovo svakog vikenda mogu se pronaći dodatni popusti na odabrane artikle (30%) uz mogućnost besplatnog povrata (i besplatnog slanja iznad određenog iznosa)
  • www.yoox.com – talijanski webshop koji prodaje odjeću i namještaj, jedini koji kroz cijelu godinu nudi dodatne popuste, a u svojoj ponudi ima od izrazito skupih i luksuznih do pristupačnih brendova. Gotovo je uvijek dostupan besplatni shipping uz besplatni povrat te je poznat po svojim akcijama gdje se iz tjedna u tjedan mijenjaju (rastu i padaju) dodatni popusti. Sve to možete saznati iz njihovog newslettera

 

#SMARTSPENDING PLANER POTROŠNJE: KAKO EFIKASNIJE UPRAVLJATI KUĆNIM BUDŽETOM

4. Plus: Dobro upoznajte politiku povrata, troškove slanja i – mjere

Važno je temeljito istražiti tko i koliko plaća troškove poštarine, koja kurirska tvrtka obavlja dostavu, u kojem vremenskom periodu morate vratiti proizvode ako niste zadovoljni i kako funkcionira proces povrata u slučaju loše kvalitete nakon korištenja. Trgovine se značajno razlikuju u tim elementima i važno je dobro pročitati sva mala slova da biste znali morate li vratiti pošiljku u roku od 15 ili 30 dana te što u tom slučaju morate napraviti i kako ćete dobiti povrat novca. Neki kupci odabiru online trgovine koje su nešto skuplje ali imaju visokokvalitetnu službu za korisnike i izrazito efikasnu politiku povrata. Također, obratite pozornost koliko košta poštarina – ona zna biti toliko velika da se niža cijena proizvoda koja vas privuče zapravo uopće nije isplativa.

#SMARTSPENDING PLANER ŠTEDNJE: KAKO EFIKASNIJE ŠTEDJETI

Jedna od glavnih prepreka zašto pojedinci ne kupuju online je nesigurnost u to kako će im nešto stajati, a trgovine nekada označavaju talijanske brojeve, nekada engleske, a nekada američke. Postoje web stranice koje vam mogu pomoći u pronalasku ispravnog broja na način da unesete svoje mjere, a onda dobijete preporuku svog konfekcijskog broja www.sizecharter.com.

Kod svake trgovine dobro provjerite iskustva drugih kupaca i koju razinu zaštite podataka i kvalitete usluge vam ona nudi. To će na kraju svega uvijek biti najvažnije za stvaranje zadovoljstva!

Sretno pametno trošenje novaca!

PET RAZLOGA ZAŠTO SE VIŠE ISPLATI ONLINE KUPOVINA

Na temelju analiza i preporuka stručnjaka za monetarnu politiku, osobne financije i digitalni shopping u #Smartspending specijalu donosimo pet razloga zašto se više isplati online kupovina:

1. Smanjuje mogućnost impulzivne potrošnje: znanstvena analiza iz 2012. koja je obuhvatila sva dotadašnja relevantna istraživanja pokazala je da uz laganu šetnju i prešetavanje trgovine u potrazi za željenim artiklom u impulzivnoj kupovini – možete povećati svoju potrošnju i do 80 posto.

2. Povećava kontrolu potrošnje: glazba, miris, izgled polica i raspored u dućanu, samo su neki od čimbenika koji utječu na našu odluku o kupovini, a najtraženiji artikli često su skriveni na kraju supermarketa kako bi nas izložili proizvodima koje nismo imali namjeru kupiti. Online kupovina odličan je način za vježbanje samokontrole. U svakom trenutku imate uvid u stanje u svojoj košarici, a pri plaćanju imate mogućnost jednostavnog izbacivanja nepotrebnih artikala. 

3. Štedimo vrijeme i novac: u online kupovini u svakom trenutku na raspolaganju su nam informacije o jeftinijim proizvodima u drugim online trgovinama. Ne moramo potrošiti sate i sate u obilaženju dućana u potrazi za jeftinijim ili proizvodom na popustu već jednim klikom dolazimo do povoljnijih artikala koji stižu na našu kućnu adresu. 

4. Sigurnije, brže, jednostavnije i uz pouzdane recenzije: kada odete u offline dućan odluka o kupnji je samo na vama, ni na koji način ne možete saznati jesu li tim proizvodom bili zadovoljni ljudi koji su ga kupili prije vas. U online kupnji možete dobro proučiti što vas čeka i u recenzijama ljudi saznati baš sve skrivene strane proizvoda. A zahvaljujući card-on-file funkciji podaci o kupnji se pohranjuju pa je kupovanje na webshopu karticom sigurnije, brže i jednostavnije.

5. Pogodnosti koje se zaista isplate: ako, na primjer, online kupite dvije kino karte u Blitz-Cinestar kinima Mastercard i Maestro karticom - dobivate jednu kartu besplatno za projekciju utorkom. Ako plaćate parking putem PayDo aplikacije, ostvarujete povrat od 10% iznosa po satu parkinga. Ako pak plaćate Eko Taxi preko aplikacije svakog utorka možete dobiti popust od 70 posto, a sve ostale dane dobivate 20 posto popusta. Neprocjenjiva iskustva u Hrvatskoj i drugim zemljama - kakva drugdje ne možete naći - dobivate pak online kupnjom na Priceless cities

www.priceless.com

 


Prilog je napravljen u produkciji Native Ad Studija Hanza Medija i Mastercarda, u skladu s najvišim profesionalnim standardima Jutarnjeg.