Processed with VSCO with a10 preset

Filip Crvenković, Brand Buddy

OMOGUĆAVA MASTERCARD

#SMARTSPENDING Stručnjak za Amazon otkriva: kako kupovati uz najveće popuste i s dostavom u Hrvatsku

    AUTOR:
    • Filip Crvenković

  • OBJAVLJENO:
  • 23.10.2018. u 11:32


U specijal serijalu #SMARTSPENDING donosimo analize i preporuke desetero stručnjaka za monetarnu politiku , osobne financije i digitalni shopping koji za vas istražuju kako pametnije trošiti online, kako kontrolirati osobni proračun i kako će izgledati budućnost bez papirnatog novca. Filip Crvenković, jedan od najboljih poznavatelja najveće svjetske online trgovine koji u Los Angelesu s timom iz svoje agencije Brand Buddy pomaže tvrtkama u svijetu probiti se na toj platformi među pet milijuna kompanija, objašnjava kako pametnije kupovati.


Amazon je najveća svjetska online trgovina, deset puta veća od svih ostalih online trgovina zajedno. U 2017. su imali više od 177 milijardi dolara prihoda s rastom od gotovo 30 posto u odnosu na 2016. Približno 50 posto prodaje na Amazonu je ostvareno kroz pojedinačne prodavače - tvrtke i brendove koji koriste Amazonovu platformu da bi prodavali svoje proizvode. Na Amazonu se u ovom trenutku nalazi 5 milijuna tvrtki s 2 milijuna proizvoda koje nude kupcima. Amazon posluje na 14 tržišta: SAD, Velika Britanija, Njemačka, Francuska, Kanada, Japan, Indija, Italija, Španjolska, Meksiko, Brazil, Kina, Australija i Singapur. Iz Hrvatske možete pristupiti Amazonu preko trgovina u drugima zemljama.

#SMARTSPENDING DNEVNIK NOVCA: KAKO PAMETNIJE TROŠITI

1. KAKO KUPOVATI S DOSTAVOM U HRVATSKU

Amazon većinu proizvoda ne dostavlja u Hrvatsku. Međutim, postoje platforme koje nisu u vlasništvu Amazona, a koje nude mogućnost otvaranja virtualne adrese u zemlji u kojoj Amazon ima svoju trgovinu. Takve kompanije postoje u Njemačkoj, Španjolskoj, Engleskoj i drugim zemljama. Otvorite li svoju virtualnu adresu preko, na primjer, njemačke platforme, sve što kupite na njemačkom Amazonu stiže na vašu virtualnu adresu u Njemačkoj, prepakirava se i šalje na vašu kućnu adresu u Hrvatskoj. S obzirom da smo u Europskoj Uniji, ne plaćate carinu nego samo poštarinu. Za pakete do 3 kilograma poštarina je oko 2 do 3 eura.

2. KAKO ISKORISTITI AMAZON PRIME

Amazon Prime je Amazonov program koji mogu koristiti njegovi članovi za 70 eura godišnje te nudi pristup nizu ekskluzivnih sadržaja na Amazonovim tržištima (SAD, Njemačka, Australija, Velika Britanija, Japan itd) Hrvatski korisnici - ako se pretplate na Amazon Prime preko, na primjer, njemačkog Amazona dobivaju ove benefite:

  • Neograničen pristup filmovima i TV serijama preko Amazon Prime Video
  • Pristup glazbenom streamingu kod kuće i na mobilnim uređajima
  • Amazon Prime omogućava bessplatnu dostavu na kućnu adresu u dva dana - u slučaju hrvatskog korisnika taj benefit bismo mogli realizirati preko virtualne adrese preko njemačke platforme (na primjer mailbox.de)
Još nekoliko stvari koje možda niste znali 

Amazon Daily Deals

Alat koji vam omogućava da pratite stvari koje želite kupiti kada su na popustu.

Amazon Prime Day

To je Amazonovih 36 sati sa značajnim popustima na široki asortiman proizvoda koji počinje 16. srpnja.

Lightning Deals

Prodavači imaju mogućnost svoje proizvode prijaviti na Amazonov "lightning deals" kako bi svoj brend promovirali, a Amazon tu objavljuje određene proizvode i nudi kupcima velike popuste.

Jedan proizvod u ponudi vise prodavača

Kada gledate određeni proizvod, možete vidjeti popis prodavača koji prodaju taj proizvod i donijeti odluku koji vam je najpovoljniji i čija je dostava najbrža

CamelCamelCamel.com

Izvrstan alat za kupce gdje možete vidjeti kako su se cijene pojedinačnih proizvoda kretale u prošlosti i donijeti zaključke da li se isplati pričekati ovaj proizvod na popustu ili kupiti odmah. Također obavještava vas o najvećim popustima na Amazonu u danu i tjednu.

3. KADA SU NAJVEĆI POPUSTI NA AMAZONU

Popuste ne određuje Amazon direktno već to rade prodavači. Oni kontroliraju kada, koliko i hoće li uopće davati popuste. U pravilu su najveći popusti na Amazon Prime Day, Božić, Black Friday, Cyber Monday.

4. KAKO PRONAĆI NAJBOLJE CIJENE NA AMAZONU

U većini slučajeva prodavači određuju cijenu, ali postoje iznimke kada Amazon određuje cijenu: to se zove Amazon Vendor Central, a riječ je o modelu sličnom tradicionalnom retailu gdje prodavač sklopi licencirani ugovor sa Amazonom da oni kontroliraju prodaju proizvoda. Za razliku od ovog - drugi model je kad prodavači samo koriste Amazonovu platformu, ali ne potpisuju distribucijski ugovor sa Amazonom. Krajnji korisnici mogu vidjeti cijenu proizvoda, ali ne mogu vidjeti za koje proizvode su prodavači odredili cijenu, a za koje je Amazon odredio cijenu.

#SMARTSPENDING PLANER POTROŠNJE: KAKO EFIKASNIJE UPRAVLJATI KUĆNIM BUDŽETOM

5. KAKO AMAZON POZICIONIRA PROIZVODE

Amazon pomoću svog algoritma najbolje proizvode gura prema vrhu rezultata upravo s namjerom da vi kao kupac ne morate pregledavati sve stranice kataloga. Iako je Amazonova tajna kako njihov algoritam funkcionira, u to ulazi kombinacija recenzija, cijene, dostupnosti proizvoda, da li je proizvod dostupan kroz Amazon Prime i slično.

6. JE LI AMAZON SIGURAN

Kupovinom na Amazonu možete biti sigurni u vjerodostojnost proizvoda i onoga što kupujete jer Amazon vam garantira da ćete biti zadovoljni proizvodom. Ukoliko niste zadovoljni, možete tražiti povrat novca ili zamjenu proizvoda. Amazonu je u interesu da budete 100% zadovoljni vašom kupnjom i garantira to svojom “A-do-Z garancijom”.

#SMARTSPENDING PLANER ŠTEDNJE: KAKO EFIKASNIJE ŠTEDJETI

7. KAKO ANALIZIRATI RECENZIJE

Kada kupujete proizvode online, vrlo je bitno informirati se što više o tom proizvodu i prodavaču. Jedna od velikih prednosti online kupovine, ali ponajviše Amazona je da možete pročitati recenzije i vidjeti fotografije mnogih kupaca koji su već kupili taj proizvod. Preporučuje se uvijek pregledati barem nekoliko recenzija kupaca kako biste skupili sto više informacija, jer ponekad fotografije proizvoda i opisi nisu dovoljni. Amazon nudi mnoštvo fotografija, video zapisa te recenzija skoro svih proizvoda kako bi vam jasnije pokazali kvalitetu proizvoda i prodavača. U konačnici, ako niste zadovoljni, Amazon će vam omogućiti povrat novca ili zamjenu proizvoda.

PET RAZLOGA ZAŠTO SE VIŠE ISPLATI ONLINE KUPOVINA

Na temelju analiza i preporuka stručnjaka za monetarnu politiku, osobne financije i digitalni shopping u #Smartspending specijalu donosimo pet razloga zašto se više isplati online kupovina:

1. Smanjuje mogućnost impulzivne potrošnje: znanstvena analiza iz 2012. koja je obuhvatila sva dotadašnja relevantna istraživanja pokazala je da uz laganu šetnju i prešetavanje trgovine u potrazi za željenim artiklom u impulzivnoj kupovini – možete povećati svoju potrošnju i do 80 posto.

2. Povećava kontrolu potrošnje: glazba, miris, izgled polica i raspored u dućanu, samo su neki od čimbenika koji utječu na našu odluku o kupovini, a najtraženiji artikli često su skriveni na kraju supermarketa kako bi nas izložili proizvodima koje nismo imali namjeru kupiti. Online kupovina odličan je način za vježbanje samokontrole. U svakom trenutku imate uvid u stanje u svojoj košarici, a pri plaćanju imate mogućnost jednostavnog izbacivanja nepotrebnih artikala. 

3. Štedimo vrijeme i novac: u online kupovini u svakom trenutku na raspolaganju su nam informacije o jeftinijim proizvodima u drugim online trgovinama. Ne moramo potrošiti sate i sate u obilaženju dućana u potrazi za jeftinijim ili proizvodom na popustu već jednim klikom dolazimo do povoljnijih artikala koji stižu na našu kućnu adresu. 

4. Sigurnije, brže, jednostavnije i uz pouzdane recenzije: kada odete u offline dućan odluka o kupnji je samo na vama, ni na koji način ne možete saznati jesu li tim proizvodom bili zadovoljni ljudi koji su ga kupili prije vas. U online kupnji možete dobro proučiti što vas čeka i u recenzijama ljudi saznati baš sve skrivene strane proizvoda. A zahvaljujući card-on-file funkciji podaci o kupnji se pohranjuju pa je kupovanje na webshopu karticom sigurnije, brže i jednostavnije.

5. Pogodnosti koje se zaista isplate: ako, na primjer, online kupite dvije kino karte u Blitz-Cinestar kinima Mastercard i Maestro karticom - dobivate jednu kartu besplatno za projekciju utorkom. Ako plaćate parking putem PayDo aplikacije, ostvarujete povrat od 10% iznosa po satu parkinga. Ako pak plaćate Eko Taxi preko aplikacije svakog utorka možete dobiti popust od 70 posto, a sve ostale dane dobivate 20 posto popusta. Neprocjenjiva iskustva u Hrvatskoj i drugim zemljama - kakva drugdje ne možete naći - dobivate pak online kupnjom na Priceless cities

www.priceless.com

 


Brand Buddy www.brandbuddyassociates.com je digitalna marketinška agencija specijalizirana za strateško pozicioniranje na Amazon-u, sa sjedištem u Los Angelesu. Rade sa malim i velikim svjetskim tvrtkama u izradi njihove eCommerce i retail strategije kako bi ostvarili rast prihoda. Tvrtkama pomažu ući i u velike tradicionalne retailere kao sto su Walmart, Target, Whole Foods i ostali lanci na američkom tržištu.


Prilog je napravljen u produkciji Native Ad Studija Hanza Medija i Mastercarda, u skladu s najvišim profesionalnim standardima Jutarnjeg.