Sergio Marchionne (66) naprasno je razriješen svih dužnosti u koncernu Fiat Chrysler Automobiles (FCA) koji je zapravo osnovao i pozicionirao visoko među svjetskim automobilskim industrijama. FCA – po podacima za svu 2017. – zapošljava 234.499 osoba, fakturira godišnje 110,9 milijardi eura, a čista dobit iznosi 3,5 milijarde eura (oko 26 milijardi kuna). Marchionne je sjedište prebacio iz Torina u Amsterdam, a porezni domicil u London.
Bilo je predviđeno da Marchionne odstupi u proljeće 2019., po isteku trećega petogodišnjeg mandata otkako je preuzeo Fiat nakon smrti Umberta Agnellija (koji ga je angažirao 2003.). Marchionne je u Švicarskoj podvrgnut operaciji ramena, stanje mu se naglo pogoršalo. Holding FCA je vjerojatno htio spriječiti probleme na tržištima koje bi izazvala vijest o eventualnoj Marchionneovoj smrti. S obzirom na Brexit i trgovinski rat USA-EU, FCA ne može dopustiti sedisvakanciju.
Novi izvršni upravitelj FCA je Englez Michael Manley (54) koji je dosad vodio Jeep, ekonomski najuspješniji brand FCA, a upravljanje Ferrarijem, najprestižnijim brandom, preuzeo je John Elkann (42), unuk Giannija Agnellija, koji zadržava dužnost predsjednika FCA, kao najjači pojedinačni dioničar.
Sergio Marchionne sin je karabinijerskog narednika poslanoga služiti u Istru, gdje se oženio Marijom Zuccon, Talijankom iz Krnice kod Marčane.
Njezina oca Giacoma Zuccona partizani su nakon kapitulacije Italije likvidirali i bacili u jamu, što Marchionne nije propuštao navoditi u biografiji (prešućivao je samo da je djed bio fašistički dužnosnik u Medulinu).
Obitelj je 1965. emigrirala u Kanadu, gdje je Marchionne školovan i diplomirao te stekao advokaturu. Preuzevši Fiat izvukao ga je iz gubitaka u dvije godine. Otkupio je Chrysler praktički u stečaju te je i njega izvukao. Poslove je vodio uz dlaku i patronatu (Confindustria) i sindikatu, ali je dobivao podršku radnika na referendumima.