HONG KONG-ZHUHAI-MAKAO

KINEZI ZAPELI S IZGRADNJOM NAJVEĆEG SVJETSKOG MOSTA PREKO MORA Hvalili se da će biti inženjersko čudo, a ni nakon 9 godina još nije otvoren

    AUTOR:
  • OBJAVLJENO:
  • 31.03.2018. u 09:41

(171231) -- ZHUHAI, Dec. 31, 2017 () -- Aerial photo taken on Dec. 27, 2017 shows the Hong Kong-Zhuhai-Macao Bridge in early morning, south China's Guangdong Province. The major work of the world's longest sea bridge was completed Sunday as scheduled, after its lighting system was installed and tested. It took six years preparation, and eight years to build the 55-kilometer-long bridge linking Hong Kong, Zhuhai and Macao. In the next month, engineers and constructors will test the coordination of the bridge's various systems and equipment, and proceed with inspection and cleaning work. The bridge will slash travel time between Hong Kong and Zhuhai from three hours to just 30 minutes, further integrating cities in the Pearl River Delta., Image: 358944127, License: Rights-managed, Restrictions: WORLD RIGHTS excluding China - Fee Payable Upon Reproduction - For queries contact Avalon.red - sales@avalon.red London: +44 (0) 20 7421 6000 Los Angeles: +1 (310) 822 0419 Madrid: +34 91 533 4289, Model Release: no, Credit line: Profimedia, UPPA News
Profimedia, UPPA News

Kinezi se hvale kako će to biti inženjersko čudo. Za najveći svjetski most preko mora, koji će povezati Hong Kong, Makao i kontinentalnu Kinu, utrošena je količina čelika kojom bi se moglo izgraditi 60 Eiffelovih tornjeva.

Devet godina nakon početka gradnje 55 kilometara dugog mosta, kineska vlada ovaj tjedan prvi put javno je organizirala prezentaciju gotovo završenog projekta.

Most će preko estuarija Biserne rijeke povezivati Hong Kong s južokineskim gradom Zhuhaijem i kockarskom enklavom Makaom.

Iako još nije potvrđen datum otvaranja za promet, a spominjao se srpanj ove godine, dužnosnici očekuju kako će biti u upotrebi 120 godina i, budući da će znatno skratiti vrijeme putovanja, potaknuti gospodarstvo u tom kraju.

U gradnju je utrošeno 420.000 tona čelika, što bi bilo dovoljno za 60 Eiffelovih tornjeva, objavila je službena agencija Xinhua.

Glavni projektni menadžer Gao Xinglin rekao je kako mu je most donio i mnoge besane noći.

- Puno puta nisam mogao zaspati zbog brojnih teških izazova zahtjevne gradnje - izjavio je novinarima Gao.

Ukupna cijena projekta, koji uključuje umjetne otoke, gotovo sedam kilometara dug podvodni tunel i pristupne ceste, nije objavljena, ali neke procjene govore o 100 milijardi juana (90 milijardi kuna).

Protivnici u Hong Kongu kažu kako je projekt dio pekinškoga nastojanja da "stegne obruč" oko poluautonomnoga grada.

Most je trebao biti otvoren do kraja 2017., ali rok nije ispoštovan zbog brojnih građevinskih problema, probijanja proračuna, optužbi za korupciju i stradanja građevinskih radnika.

Izdvajamo