AMBICIOZNI TEKSAŠANI

MEGAPROJEKT OD 20 MILIJARDI DOLARA Gradi se pruga na kojoj će 'vlak-metak' udaljenost gotovo jednaku onoj od Zagreba do Splita prevaliti za 90 minuta

Japanski brzi vlak Shinkansen N700 Nozomi
 Profimedia, All Canada Photos

Do kraja ove godine trebala bi biti zatvorena financijska konstrukcija pruge Dallas-Houston, vjerojatno prve prave superbrze željezničke pruge u Sjedinjenim Američkim Državama. koja bi trebala omogućiti da se putovanje između ta dva grada skrati na svega devedeset minuta.

Riječ je o projektu vrijednom čak dvadeset milijardi dolara koji je u potpunosti financiran novcem privatnih investitora. Direktor Holly Reed rekao je za Railway Gazette kako su uspjeli skupiti "ekipu iz snova", odnosno međunarodni konzorcij investitora koji će omogućiti da se Amerikanci napokon voze superbrzim vlakovima.

Sjedinjene Američke Države inače, unatoč bogatoj povijesti željeznice, u tom prometnom segmentu kaskaju za ostatkom najrazvijenijih zemalja svijeta zbog dugogodišnjeg ulaganja u avio i automobilsku industriju, zbog čega su vlakovi u SAD pouzdani, ali i znatno sporiji nego u azijskim zemljama, a cilj ovog projekta započeti je promjenu.

Pruga će biti dugačka 358 kilometara, a osim željeznice potrebno je izgraditi i prateće objekte kao i pomoćnu infrastrukturu poput zgrada za održavanje. Kreatori projekta uvjereni su da će se financiranju kroz investicijske fondove pridružiti i imućniji građani, a uvjereni su da je ovaj projekt tek početak izgradnje superbrze željeznice na području Sjedinjenih Američkih Država.

Gradnja same pruge mogla bi biti povjerena talijanskom konzorciju Salini Impregivo, dok bi sami vlakovi bili iz pouzdane i brze japanske Shinkansen 'ergele'.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. travanj 2024 06:25