Ezadeen, trgovački brod pod zastavom Sierre Leone, u petak u zoru našao se napokon pod kontrolom talijanske Obalne straže, pošto je ostao bez zadnje kapi goriva na oko 40 milja od Sante Marie di Leuca, na najjužnijem rtu poluotoka Salenta („pete“ talijanske „čizme“). Za svojevrstan „desant“ na palubu tog broda korišten je helikopter tipa HH-139 talijanskoga Vojnog zrakoplovstva iz baze Gioia del Colle, isti koji je rabljen za preuzimanje kontrole nad moldavskim brodom Blue Sky M (s lažnim odredištem u Rijeci i sa 970 ilegalnih useljenika), te za spašavanje brodolomaca s trajekta Norman Atlantic.
Oko 400 ilegalnih useljenika je i na sijeraleonskom brodu, uključujući i ovom prilikom žene i djecu.
Prema procjenama talijanskog Ministarstva unutrašnjih poslova, raznovrsnim podrtinama i inim krijumčarskim plovilima u Italiju (a time i u Evropsku uniju) lani je ubačeno više od 20.000 ilegalnih useljenika s područja zahvaćenih pogibeljima, uglavnom građanskim ratovima odnosno teškom oskudicom. Novinarske procjene kažu da se samo lani, pri takvim prijelazima Sredozemnog mora, utopilo oko 1200 žrtava, uglavnom anonimnih, u punom smislu žrtava beskrupuloznih trgovaca ljudima i njihovim sudbinama, koji su na taj način u posljednjih 25 godina pobili više od 30.000 nesretnika.
Za prijelaz preko Mediterana u Italiju naplaćuju obično od 2000 do 5000 eura, pa je jasno da je posrijedi visoko lukrativan organizirani kriminalni biznis.
Na fotografiji: Brod Norman Atlantic
A pohlepa za zaradom možda je u korijenu i tragedije talijanskog trajekta koji je izgorio potkraj 2014. Olupina toga izgorjeloga broda Norman Atlantic dotegljena je na Novu Godinu u 16.30 u Brindisi, gdje sada istražitelji i vještaci nastoje utvrditi ima li ondje još mrtvih tijela stradalih u plamenu, te koji su uzroci izbijanja kobnog požara. Također još treba utvrditi koliko je osoba zaista bila na trajektu i koliko ih je uistinu nestalo, u moru ili u požaru. Kao što smo javili, spašena su oba hrvatska državljanina, vozači kamiona Mirko Trogrančić iz Pule i Marino Gržinčić iz Klane.
U međuvremenu je Tužilaštvo u Bariju proširilo istragu za nehotično izazivanje brodoloma i nehotično masovno ubojstvo, pridruiživši zapovjedniku trajekta kapetanu Argiliju Giacomazziju i brodovlasniku Carlu Visentiniju još predstavnika grčke brodarske tvrtke ANEK koja je zakupila talijanski trajekt, ANEK-ova nadzornika teretnog prometa koji je kontrolirao ulaz vozila u trajekt, prvog časnika na trajektu i časnika komisara trajekta. Iz toga se čini razvidnim da magistratura cilja na pretjerani ukrcaj vozila (po popisu 22 više od maksimalnog broja na koji je trajekt bio registriran), na što smo odmah upozorili.
U međuvremenu se pojavila nova snimka koja svjedoči o patnjama putnika na zapaljenom trajektu.