BOLEST MODERNOG DOBA

PROFESOR KIRURGIJE OBRUŠIO SE NA STUDENTE MEDICINSKOG FAKULTETA Spočitava im da su stalno pred 'ekranima' te da nisu umješni u šivanju

Surgeons operating in operation theater in hospital, Image: 309284839, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: yes, Credit line: Profimedia, Wavebreak
Profimedia, Wavebreak

Ilustracija

Profesor kirurgije na londonskom Imperijalnom koledžu Roger Kneebone tvrdi da mladi ljudi imaju premalo iskustva sa zanatskim, odnosno obrtničkim aktivnostima te da se muče s praktičnim radom, piše BBC.

"To je važno i postaje sve hitniji problem", kaže Kneebone, koji upozorava da studenti medicine možda danas stječu dobre ocjene, ali da ne znaju rezati i šivati.

"Moji kolege iz znanstvene zajednice i ja brinemo se zbog toga. Prije se moglo pretpostaviti da će učenici iz škole izaći sa znanjem o praktičnom radu - rezanje i izrada stvari - međutim danas to više nije slučaj."

Profesor kirurgije kaže da mladi moraju imati šire obrazovanje te da ono mora uključivati kreativno-umjetničke predmete, kako bi naučili koristiti ruke. Kneebone kaže da je posljednjih deset godina svjedočio padu spretnosti studenata medicine te da je to velik problem za kirurgiju.

"Kirurzima moraju imati znanje iz ručnog rada. Primjerice, moraju znati bosti i šivati. Posjedovanje isključivo akademskog znanja nije dovoljno", rekao je. "Puno se stvari gubi upotrebom dvodimenzionalnog plosnatog ekrana. Nedostaju im sposobnosti u rukovanju stvarima."

Profesor kaže da su se takve sposobnosti prije učile kod kuće ili u školi te da su djeca prije učila škarama rezati tkaninu, vagati sastojke za kuhanje, popravljati pokidane stvari, rezbariti drvo te držati neki instrument. "Studenti sa sve manje znanja i samopouzdanja koriste svoje ruke", dodaje. "Imamo studente koji imaju odlične ocjene na ispitima, a vrlo malo općeg taktilnog znanja."

Direktorica dobrotvorne udruge na području edukacije Edge Foundation Alice Barnard kaže da britanska vlada obmanjuje javnost kada kaže da su kreativni predmeti važni jer njihova politika kaže da je suprotno.

Barnard tvrdi da se učinak u školi vrednuje kroz uspjeh u osnovnim predmetima te da se zanemaruje uspješnost u umjetničkim i kreativnim predmetima. Izvještaj koji će u utorak objaviti Edge Foundation kaže da je u posljednjih osam godina u Velikoj Britaniji opao broj prijava za maturu iz kreativnih predmeta.

"Kreativnost nije samo za umjetnike. Dizajn, tehnologija, glazba te likovna i dramska umjetnost igraju ključnu ulogu u razvoju djetetove mašte, domišljatosti, ustrajnosti te sposobnosti rješavanja problema i rada u grupi", kaže ravnatelj muzeja Viktorija i Albert Tristram Hunt.

"Te će sposobnosti pomoći mladim ljudima da se brže i bolje prilagode današnjem i budućem tržištu rada."

Više na Jutarnjem...


Izdvajamo