AVIOSKANDAL

RYANAIR PRIREDIO KAOS KAKAV SE NE PAMTI Priznali da su 'zabrljali' plan godišnjih odmora pilota, sljedećih mjesec i pol otkazivat će 80 letova dnevno

 Andrew Yates / REUTERS

Jedna od najvećih svjetskih niskotarifnih aviokompanija Ryanair priznala je u nedjelju da je potpuno 'zabrljala' rasporede godišnjih odmora svojih pilota zbog čega će sljedećih mjesec i pol dana svakoga dana biti prisiljena otkazati čak 40-50 letova dnevno čime će dovesti vlastite putnike u blago rečeno nezavidan položaj.

Kako javlja BBC, samo su u nedjelju otkazana čak 82 leta, a iz kompanije, koja leti i prema nekim hrvatskim destinacijama, navode da 'naporno rade' kako bi se doveli u red.

Većina otkazanih letova posljedica je zatraženih i odobrenih godišnjih odmora Ryanairovih zaposlenika, koji su masovno na odmor morali ići u rujnu i listopadu zbog promjena u internom sustavu planiranja. Donedavno su u Ryanairu travanj uzimali kao početak nove godine za računanje prava na godišnje, a od sljedeće su se godine odlučili prebaciti na siječanj i uskladiti s normalnim kalendarom, a to je značilo da sve preostale slobodne dane zaposlenici moraju iskoristiti prije kraja godine.

Zbog čitave zbrke bit će oštećeno čak 285.000 putnika, kojima će Ryanair ponuditi ili zamjenske letove ili povrat novca. Nekima koji su kupili ili rezervirali karte na otkazanim letovima već su počeli slati obavijesti emailom. U njihovoj službi za korisnike pravdaju se da masovnim otkazivanjem zapravo žele poboljšati svoju statistiku jer bi zbog manjka osoblja gomila letova, kada ne bi bili otkazani, zasigurno kasnila.

Gary Cummings je planirao u petak ujutro iz britanskog Leedsa odletjeti za slovačku prijestolnicu Bratislavu, no kako kaže za BBC, večer prije leta stigla mu je SMS poruka kojom ga obavještavaju da mu je let otkazan. Pružili su mu samo jednu alternativu: zamjenski let u ponedjeljak, dan na koji je planirao povratak u Leeds.

- Ostavili su nas na cjedilu, ispričao je ogorčeni Cummings.

Ipak, prema pravilima EU, putnici imaju određena prava u ovakvim situacijama.

- Pravila kažu da ako avioprijevoznik ne ponudi prikladan zamjenski let, mora vam bukirati mjesto kod konkurentskog prijevoznika, kaže urednik rubrike putovanja u Independentu Simon Calder. Kaže i da bi putnici trebali moći zahtijevati kompenzaciju za otkazani let, a istovremeno se čudi objašnjenjima iz Ryanaira da prizemljavanjem aviona žele poboljšati dojam o kvaliteti vlastite usluge.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
20. travanj 2024 05:29