ŠTO JE STVARNO PROPISANO?

ŠEIK O ŠERIJATSKOM ZAKONU 'Žene ne moraju pokrivati lica, nikab je izraz vjerskog fanatizma!'

Ilustracija
 Damjan Tadić / HANZA MEDIA

Šeik Khaled Omrad, glavni tajnik Vijeća za fatvu Sveučilišta Azhar u Kairu, čije smjernice slove kao općevažeće za sve sunitske muslimane za Deutsche Welle je kazao kako muslimanke ne moraju pokrivati lice i kako šerijatski zakon kada je riječ o ženama propisuje samo tri stvari.

- U svetom Kuranu i suni, u predaji sačuvanim izjavama proroka Muhameda, postoje pravila odijevanja - posebno za žene. Odjevni predmet ne smije isticati liniju tijela, ne smije otkrivati tijelo i na smije biti usko pripijen uz tijelo. I odjeća ne bi trebala pokrivati ruke i lice.

- Što se tiče vela koji potpuno pokriva lice, takozvanog nikaba, ni Kuran ni suna ne obvezuju ženu da ga nosi. Zato kažemo da je nikab tradicija, običaj koji potječe iz nekih zemalja i koji se u njima uvriježio, ali to ne stoji u načelima šerijatskog prava. Samo su žene proroka Muhameda morale pokrivati lice.

To je bila iznimka koja je vrijedila prije 1400 godina, govori Šeik Khaled Omrad i napominje kako to nije opravdanje za kopiranje.

- Iznimka važi samo za prorokove žene. Ako šerijatsko pravo kaže da ovo posebno pravilo, da se pokriva lice, važi samo za proroka i njegove žene, onda druge muslimanske žene to ne smiju koristiti za opravdanje da to oponašaju. Radi se samo o proroku! - govori šeik pa napominje:

- Žena koja je odrasla u društvu u kojemu je uobičajeno nošenje nikaba, ima pravo s vjerskog stanovišta sama odlučiti hoće li nositi nikab ili ne. Ali to ne smije gledati kao vjerski čin. Jer bi to onda bio problem. Učenjaci su različitog mišljenja o nikabu kada su u pitanju sigurnost i zaštita žena. Jedni kažu da ih on štiti. Drugi kažu: ne, to je vjerski fanatizam! Neki od njih kažu da je nikab, štoviše, izmišljotina koje u našoj vjeri uopće nema. I da on nije dozvoljen ni ženama niti muškarcima. Postoje, doduše, krajevi, na primjer pustinje, gdje je to u određenim okolnostima dozvoljeno i to zato što ih to štiti, recimo u pješčanoj oluji. U ostalim slučajevima je nikab izraz vjerskog fanatizma koji se ne može prihvatiti! - zaključuje Omrad za DW i dodaje kako neki smatraju da u nekim društvima nikab za žene predstavlja zaštitu, pa je po njemu tada u redu da ga nose, međutim, napominje, kad nikab nanosi štetu nekom društvu, kada on služi kao krinka za izvođenje terorističkih napada, onda je za to da se zabrani.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. travanj 2024 17:46