LJUTI KORISNICI INSTAGRAMA

TRŽIŠTE JE OSJETLJIVO, A KORISNICI RAZMAŽENI Popularna stranica je nakon sat vremena morala vratiti stari izgled

 
 REUTERS

Instagram je odlučio promijeniti dizajn tako da fotografije na toj društvenoj mreži, umjesto vertikalno, mijenjate pomičući ih horizontalno.

Međutim, zbog žestokih kritika korisnika nakon nekoliko sati odustali su od promjene, u strahu da ne dožive sudbinu Snapchata, društvene mreže koja je nakon redizajna početkom godine ostala bez više od pet milijuna korisnika.

Iz Instagrama sada tvrde da se radilo samo o testu. Jedan od direktora, Adam Mosseri, objavio je da su testirali novi dizajn na više ljudi nego što su to prvotno namjeravali. Mali test nenamjerno se proširio i izazvao ljutnju korisnika, tako oni opisuju događaj.

Ne vjeruju

Mnogi im ne vjeruju jer je nova opcija u igri još od listopada kad ju je svaki korisnik po svojoj volji mogao testirati ako bi je odabrao na aplikaciji. Tisuće uzrujanih korisnika okupile su se na Twitteru oko oznake #InstagramUpdate. “Zbog buga su neki korisnici vidjeli promjenu”, objavili su iz tvrtke na Twitteru, ustvrdivši da su brzo popravili grešku. Instagram se ispričao korisnicima zbog zbrke.

Instagram je društvena mreža u vlasništvu Facebooka, koja služi za dijeljenje fotografija i videoisječaka. Imaju više od milijardu korisnika diljem svijeta. U strahu da im se ne ponovi sudbina Snapchata, naprasno su odustali od redizajna. Snapchat je bio najpopularnija mreža među mlađim korisnicima interneta, no posljednja istraživanja pokazuju da više američkih tinejdžera koristi Instagram nego Snapchat. Od pada Snapchata najviše je koristi imao upravo Instagram, koji je od njih preuzeo Stories, mogućnost da se objavi fotografija ili video s porukom na ograničen rok od 24 sata.

Više nisu

Objave koje traju ograničeno vrijeme bile su zaštitni znak Snapchata, ali više nisu. Već neko vrijeme i Facebook svojim korisnicima nudi Stories. Facebook je objavio da su njegove “Priče” imale 300 milijuna dnevnih korisnika u rujnu, a Instagram Stories u lipnju su imale 400 milijuna korisnika.

Sve društvene mreže su posljednjih mjeseci doživjele pad broja korisnika. Stručnjaci smatraju da su s 3,5 milijardi broja korisnika društvene mreže već doživjele svoj vrhunac. No, dok pada broj korisnika, mnogima i dalje rastu prihodi jer je reklama sve više. Ipak, mnogi među novogodišnje odluke uvrštavaju i one o apstinenciji s društvenih mreža, dijelom zbog zamora reklamama, a dijelom zbog špijunske prirode društvenih mreža i pretrpanosti negativnim sadržajima.

Najveći pad broja korisnika doživio je Snapchat, i to zbog brzoplete promjene u izgledu i ponudi aplikacije. Snapchatu je u trećem kvartalu 2018. nastavio padati broj korisnika, na 186 milijuna dnevnih korisnika. Kako prenosi Bloomberg, tvrtka Snap Inc. pala je na polovinu vrijednosti koju je imala u ožujku 2017., u vrijeme inicijalne ponude dionica. A sve zbog nepopularnog redizajna.

Najviše korisnika, više od dvije milijarde, ima Facebook, kojemu također opada broj korisnika, posebno u Europi zbog novog europskog zakonodavstva o privatnosti podataka. YouTube ih ima 1,9 milijardi, a WhatsApp 1,5 milijardi. Kineski WeChat ima milijardu i 58 milijuna korisnika, Instagram milijardu, Twitter 335 milijuna, a poslovna društvena mreža LinkedIn 303 milijuna.

Osjetljivo tržište

Među tinejdžerima su najpopularniji Instagram i Snapchat, blizu im je Twitter, ali sve manje ih koristi Facebook. Tržište je jako osjetljivo, a korisnici razmaženi. Samo 36 posto američke mladeži kaže da posjeti Facebook barem jednom mjesečno, a još na proljeće 2016. takvih je bilo 60 posto.Zbog uvođenja promjena koje se nisu svidjele korisnicima, u posljednjih pola godine Snapchat je izgubio pet milijuna korisnika, piše londonski Telegraph. Više od 1,2 milijuna korisnika Snapchata potpisalo je peticiju tražeći povratak na stari dizajn gdje objave prijatelja nisu bile odvojene od vijesti i sadržaja koje objavljuju izdavači i influenceri.

Baš ih briga Facebooku pada broj korisnika koji odlaze na Instagram, ali baš ih briga, riječ je o istoj tvrtki. Facebook je još 2013. ponudio tri milijarde dolara za Snapchat.

Direktor Snapa, Evan Spiegel, odbio je ponudu, što se činilo više nego ispravnim potezom kad je lani ta društvena mreža krenula u inicijalnu ponudu dionica procijenjene vrijednosti od 24 milijarde dolara. Sada je tvrtka procijenjena na sedam milijardi. Kupnja WhatsAppa za 19 milijardi dolara krajem 2014. najveća je Facebookova akvizicija.

Tvrtka Marka Zuckerberga kupila je 2012. Instagram za milijardu dolara. U to je vrijeme društvena mreža za dijeljenje fotografija imala 40 milijuna korisnika. Ovoga je ljeta njihov broj prerastao milijardu. Instagram je 2013. omogućio dijeljenje videa, a od 2016. korisnicima nudi opciju Stories. Samo u Sjedinjenim Državama Instagram će svojim vlasnicima u 2018. donijeti 5,5 milijardi dolara zahvaljujući reklamama.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. travanj 2024 21:58