Londonski regulator prijevoza ukinuo je Uberu dozvolu za rad od kraja ovog mjeseca, čime je pogođeno više od 40.000 vozača i tržište oglašavanja prijevoza.
- Uberov pristup i ponašanje pokazuju nedostatak korporativne odgovornosti u odnosu na niz pitanja koja imaju potencijalne implikacije na javnu sigurnost - stoji u objavi regulatora Transport for London (TfL).
Uber ima pravo žalbe na tu odluku u roku od 21 dan. Nije jasno hoće li ta tvrtka za posredovanje u uslugama prijevoza moći poslovati u listopadu, odnosno u razdoblju dok se razmatra potencijalna žalba.
Uber se u Londonu zbog svojih uvjeta rada suočio s negativnim kritikama sindikata, parlamentarnih zastupnika i tradicionalnih vozača taksija.
Američka tehnološka kompanija u proteklih nekoliko mjeseci pretrpjela je niz afera, uključujući i optužbe za seksizam te uznemiravanje zaposlenika, a uslijed pritiska dioničara odstupio je suosnivač i izvršni direktor Travis Kalanick.
Uber je bio prisiljen blokirati rad svoje mobilne aplikacije u nekoliko zemalja, uključujući Dansku i Mađarsku, dok se u prijeporu s regulatorima nalazi u više američkih saveznih država te zemljama širom svijeta.
Londonski gradonačelnik Sadiq Khan izjavio je kako podržava odluku prijevozničkog regulatora.
- Sve tvrtke u Londonu moraju poslovati prema pravilima i pridržavati se visokih standarda koje očekujemo, posebice kada je u pitanju sigurnost korisnika. Bilo bi pogrešno da je TfL produžio licencu Uberu ako postoji išta što bi moglo predstavljati prijetnju sigurnosti stanovnika Londona - naglasio je Khan.
Na današnju odluku službeno je reagirao i Uber, čije priopćenje prenosimo u cijelosti:
Ukupno 3,5 milijuna Londonaca koji koriste našu aplikaciju te više od 40 tisuća licenciranih partnera-vozača koji zarađuju za život zahvaljujući upravo Uberu bit će zaprepašteno ovom odlukom.
U želji da zabrane našu aplikaciju u glavnome gradu, Transport for London (TfL) i gradonačelnik popustili su malom broju ljudi koji žele ograničiti izbor potrošača. Potvrdi li se ta odluka, više od 40 tisuća licenciranih partnera-vozača ostat će bez posla, dok će Londonci izgubiti prikladan i povoljan način kretanja gradom.
Kako bismo sačuvali izvor prihoda svih naših partnera-vozača te izbor milijuna Londonaca koji koriste našu aplikaciju, namjeravamo smjesta osporiti tu odluku pred sudom.
Partneri-vozači koji koriste Uber posjeduju licence TfL-a i prošli su iste temeljite provjere podobnosti DBS-a kao i vozači taksija. Zbog GPS-a je naša revolucionarna tehnologija tijekom svake vožnje povećala sigurnost kretanja gradom. Uvijek smo poštivali TfL-ova pravila o prijavljivanju ozbiljnijih nesreća te imamo predan tim ljudi koji usko surađuje s gradskom policijom. Kao što smo već rekli TfL-u, neovisna revizija pokazala je da se greyball nikada nije koristio niti razmatrao za korištenje u Ujedinjenoj Kraljevini u svrhu koju navodi TfL.
Uber posluje u više od 600 gradova diljem svijeta, uključujući više od 40 gradova ovdje u Ujedinjenoj Kraljevini. Ova će zabrana pokazati svijetu kako je London daleko od otvorenog grada te kako je zatvoren za inovativne kompanije koje potrošačima donose izbor.