POTENCIJALNE TRASE

VLASTI BOSNE I HERCEGOVINE ŽELE GRADITI JANDRANSKO-JONSKU AUTOCESTU NA SVOM TERITORIJU 'To nam je jedan od prioritetnih infrastrukturnih projekata'

Neum
 Denis Jerković / CROPIX

Vlasti Bosne i Hercegovine predstavile su u četvrtak planove kojim žele graditi autocestu na Jadransko-jonskome koridoru teritorijem u južnom dijelu ove zemlje nasuprot planovima Dubrovačke županije da buduća trasa prolazi hrvatskim teritorijem.

Zamjenik ministra prometa i veza BiH Saša Dalipagić, koji obnaša dužnost ministra, predstavio je pet potencijalnih trasa Jadransko-jonske autoceste (JJA) koja se kroz BiH spaja s budućim čvorištem na koridoru 5C kod Počitelja u Hercegovini, te se zaleđem Neuma i Popova polja nastavlja u dužini od oko 110 kilometara prema granici s Crnom Gorom.

Dalipagić je tom prigodom istaknuo da je Jadransko-jonska autocesta za Bosnu i Hercegovinu jedan od prioritetnih infrastrukturnih projekata.

"Mi u Bosni i Hercegovini želimo da Jadransko-jonska autocesta prolazi kroz BiH i da dužina trase autoceste bude oko 110 kilometara, te da se kreće od Počitelja, gdje bi bilo čvorište s Koridorom 5C, pa preko dijelova općina Čapljina, Stolac, Neum, Ravno, Ljubinje, Popovog polja do Trebinja i spojne točke s Crnom Gorom na rejonu Aranđeleovo/Nudo", rekao je Dalipagić.

Rekao je kako izgradnju autoceste smatra iznimno važnom za povezivanje s regijom ali i gospodarsko oživljavanje južnog dijela BiH koji je prilično zaostalo.

"Prolazak ove autoceste u južnom dijelu znatno bi utjecao na gospodarski razvoj toga dijela BiH te povezanost regije i cijele Bosne i Hercegovine sa zapadnom i jugoistočnom Europom i Azijom“, istaknuo je Dalipagić.

U plansko-studijskom dokumentu Jadransko-jonskog koridora, kojega je izradio konzorcij IPSA Sarajevo i IG Banja Luka te Integra Mostar i EKO plan Mostar, troškovi radova su projicirani na oko 1,5 milijardi eura.

Koordinator na projektu Izrada plansko-studijske dokumentacije za Jadransko-jonsku autocestu Mladen Goluža rekao je kako će BiH nastaviti s izradom idejnog projekta i studije utjecaja na okoliš, te glavnog projekta kako bi ovaj projekt bio spreman za financiranje.

Jadransko-jonska autocesta je dio istoimenog koridora sveukupne dužine oko 1.110 km koji prolazi kroz sedam zemalja, a kreće od Trsta u Italiji, prolazi kroz Sloveniju, Hrvatsku, BiH, Crnu Goru, Albaniju i završava u Luci Igumenica u Grčkoj.

Zamjenik dubrovačkog župana Joško Cebalo je prošle godine sudjelujući na stručnome skupu na mostarskome sajmu istaknuo kako je jedan od najvećih problema Dubrovačko-neretvanske županije loša prometna povezanost te da jadransko-jonska autocesta mora ići hrvatskim teritorijem. Pojasnio je kako je takav stav sastavni dio prometnih planova RH i Dubrovačke županije.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. travanj 2024 13:25