ZBOG KORONAVIRUSA

MINISTARSTVO RAZMATRA ALTERNATIVNI OBLIK NASTAVE On-line nastava teško provediva u Hrvatskoj zbog manjka računala

    AUTOR:
    • Marijana Cvrtila

  • OBJAVLJENO:
  • 06.03.2020. u 17:20

Zagreb, 050220.
Svetice.
Ministars
Brifing za medije na kojem je predstavljeno objedinjeno konacno izvjesce vrednovanje eksperimentalnog programa skola za zivot u skolskoj godini 2018.
Na fotografiji: Blazenka Divjak
Foto: Goran Mehkek / CROPIX
Goran Mehkek / CROPIX

Blaženka Divjak

U najcrnjem scenariju, prema kojem bi epidemija koronavirusa eskalirala i u Hrvatskoj, postoji mogućnost zatvaranja škola - nagovijestio je ministar zdravstva Vili Beroš.  Ministrica obrazovanja Blaženka Divjak u tom je slučaju najavila organizaciju alternativnih oblika nastave, poput online, interaktivne internet nastave. No, takve je najave isti dan na sjednici Vlade “presjekao” premijer Andrej Plenković.

- Nema nikakve odluke o tome da djeca ne bi išla u školu - zaustavio je Plenković bilo kakve daljnje rasprave o tome. Ipak, je li virtualna, online nastava kao alternativna mogućnost uopće provediva u našem odgojno-obrazovnom sustavu? U Ministarstvu obrazovanja ne žele otkriti u kojem smjeru idu pripreme i za te, moguće izvanredne situacije. Međutim, u školama se uglavnom slažu da je nekakav oblik “interaktivne internet nastave” ili online nastave u ovom trenutku teško provediv jednostavno zato što određeni broj učenika nema računalo.

Ipak, u Hrvatskoj postoji škola koja je već odradila “antikoronavirus tjedan” putem online nastave. To je privatna gimnazija Gaudeamus iz Osijeka, srednja škola koja već pet godina jednom tjedno za sve razrede provodi online nastavu. To su postigli zahvaljujući sudjelovanju u europskom projektu “Znanstveni laboratorij”, u sklopu kojega učenici nastavu mogu pratiti i od kuće.

- Mogu piti kavu, biti u pidžami, ali na internet nastavi moraju sudjelovati kao na redovnoj nastavi u školi. Raspored je taj jedan dan isti kao da su u školi. Unutar platforme imamo virtualne učionice za svaki predmet u koje se učenici prijavljuju, a nastavnici održe predavanje. Na kraju sata učenici moraju podići bilješke sa sata, u obliku PDF-a ili fotografije, u sustav kako bi nastavnik provjerio jesu li pratili sat - ispričala je o modelu nastave putem interneta ravnateljica te škole Kristina Šakić. Uz ostale pojedinosti, istaknimo da je taj oblik nastave osobito primjeren za djecu putnike, a njih je u toj školi trećina.

Izdvajamo